Warszawa,
27
kwietnia
2020
|
15:33
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz przedstawia: podkast „Pół godziny z gwiazdą” i playlisty specjalnie za kierownicę dostępne w serwisie TIDAL

Popularna platforma do strumieniowania muzyki – TIDAL – właśnie udostępniła wszystkie odcinki podkastu Mercedes-Benz Polska pt. „Pół godziny z gwiazdą”. Tematyka audycji dotyczy bezpośrednio Mercedesa, ale z pewnością zaciekawi wielu miłośników motoryzacji – podejmuje m.in. kwestie wyzwań związanych z transformacją w kierunku elektromobilności. Jest też coś dla miłośników dobrego brzmienia za kierownicą i dla tych, którzy lubią odkrywać nowe muzyczne nurty. Mercedes-Benz przygotował dwie tematyczne listy utworów, przy których pokonywanie kolejnych kilometrów będzie upływać wyjątkowo przyjemnie, a samochód ma szansę stać się naszym azylem.

TIDAL to jedna z najpopularniejszych platform muzyczno-rozrywkowych na świecie. W swoich zbiorach ma ponad 60 mln utworów i 250 tys. materiałów wideo, w tym podkasty, teledyski, a nawet filmy dokumentalne. Wizytówką platformy jest TIDAL HiFi, czyli subskrypcja oferująca dostęp do utworówo szczególnie wysokiej jakości. Użytkownicy mogą liczyć na wyraziste, bogate brzmienie, które odpowiada możliwościom zaawansowanych systemów audio.

Teraz użytkownicy platformy zyskują dostęp do motoryzacyjnego podkastu pt. „Pół godziny z gwiazdą”. Audycję przygotowuje polski oddział Mercedes-Benz, odpowiadając na rosnącą popularność podkastów i pozycję, jaką cieszą się one na medialnym rynku. Obok wysokiego poziomu merytorycznego zaletą podkastów jest swoboda odbioru – można ich słuchać w dowolnym momencie: w domu, w samochodzie lub na spacerze, za pomocą smartfona.

„Pół godziny z gwiazdą” to propozycja nie tylko dla miłośników Mercedesów, ale i dla wszystkich, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o motoryzacji. W pierwszych odcinkach można wysłuchać m.in. rozmowy ekspertów na temat wyzwań związanych z elektromobilnością, wrażeń słynnego skialpinisty Andrzeja Bargiela z eksploatacji elektrycznego Mercedesa EQC na dystansie 20 000 km, a także poznać kulisy otwarcia AMG Brand Center w Gdańsku – jednego z kilku takich salonów na świecie.

Nieco ponad półgodzinne odcinki dostępne są przez stronę https://tidal.com/browse/artist/18989529 lub w aplikacji TIDAL. Użytkownicy modeli Mercedes-Benz zarejestrowani na portalu Mercedes me mogą korzystać z bezpłatnej subskrypcji usługi przez okres 3 miesięcy.

Dodatkową atrakcją dla korzystających z platformy TIDAL są starannie skomponowane listy utworów, przygotowywane m.in. przez dziennikarzy muzycznych. Są wśród nich także dwie wyjątkowe listy sygnowane przez Mercedesa, stworzone specjalnie z myślą o podróżowaniu samochodem. Pierwsza z nich – „Za kierownicą” (https://tidal.com/browse/playlist/c3c1cf0d-bbdf-4e4d-a07a-009156753843) – to eklektyczna mieszanka utworów mniej lub bardziej bezpośrednio związanych z Mercedesem. Marka ze Stuttgartu od dekad jest bowiem na stale wpisana do światowej popkultury i regularnie inspiruje twórców z najróżniejszych stron muzycznej sceny. Nie zabrakło tu więc zarówno kultowego „Mercedes Benz” Janis Joplin, ballad w stylu lat 80. i 90. – jak choćby „What you see is what you sweat” Arethy Franklin, a także pełnych energii piosenek współczesnych artystów popowych i hip-hopowych. To zestaw w sam raz, by doznania z jazdy stały się jeszcze intensywniejsze.

Druga lista – „Jazz na drogę” (https://tidal.com/browse/playlist/46339f4c-55bf-4dbd-89b7-3e60b9f50cf1) – to propozycja dla amatorów jazzu i wszystkich tych, którzy podczas jazdy samochodem chcą się po prostu odprężyć. Niespieszne, nastrojowe kawałki z rozbudowaną sekcją instrumentalną zachęcają, by wygodnie rozsiąść się w fotelu i zwolnić bieg myśli. Nawet, gdy akurat nie słucha się ich za kierownicą Mercedesa.