Brema,
10
lutego
2022
|
16:07
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz przestawia logistykę akumulatorów na „zielone” tory wspólnie z DB Cargo

Kamień milowy w neutralnej pod względem emisji CO2 logistyce transportu: Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw, oraz Sigrid Nikutta, członek zarządu DB ds. transportu towarowego, otworzyli supernowoczesne centrum logistyczne (ALC – Automotive Logistics Centre) obok fabryki Mercedes-Benz w Bremie.

Brema – neutralne dla klimatu rozwiązania transportowe przy produkcji elektrycznych Mercedesów: Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw, oraz Sigrid Nikutta, członek zarządu Deutsche Bahn AG ds. transportu towarowego, oficjalnie otworzyli supernowoczesne centrum logistyczne (ALC – Automotive Logistics Centre), zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki Mercedes-Benz w Bremie.

Nowe centrum zajmie się logistyką akumulatorów i będzie stanowić kluczowy element neutralnej dla klimatu koncepcji logistyki systemów akumulatorów dla nowego modelu Mercedes-EQ – EQE. W tym roku DB Cargo zacznie transportować te systemy z zakładów Mercedes-Benz w Hedelfingen w Stuttgarcie do oddalonej o około 650 km Bremy, dostarczając je na linię montażową tamtejszej fabryki Mercedes-Benz – zgodnie z zapotrzebowaniem i w sposób neutralny pod względem emisji CO2. Centrum logistyczne umożliwia DB Cargo manewrowanie składami wzdłuż hal montażowych w celu ich rozładunku. Następnie akumulatory litowo-jonowe będą tymczasowo magazynowane na placu naczep i w hali akumulatorów oraz przygotowywane do dostarczenia na linię montażową. Do obsługi ładunków posłużą ciągniki elektryczne.

Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw: „Stała redukcja CO2 w całym łańcuchu wartości to misja, którą sformułowaliśmy w naszej wizji Ambition 2039. Neutralna pod względem emisji CO2 logistyka transportu stanowi dla nas ważny krok w kierunku neutralnej dla klimatu floty pojazdów oraz jej produkcji. W naszej globalnej sieci produkcyjnej opieramy się na zrównoważonym, przyjaznym dla środowiska transporcie. Inteligentne połączenie zrównoważonych środków transportu, jak w przypadku centrum logistyki akumulatorów w Bremie, to kluczowy warunek wstępny (dla realizacji naszej misji)”.

Dr Sigrid Nikutta, członek zarządu DB ds. transportu towarowego: „Pojedynczy pociąg towarowy może przewozić ładunki nawet 52 ciężarówek – i w porównaniu z transportem drogowym pozwala automatycznie oszczędzić w ten sposób od 80 do 100% emisji CO2. Jesteśmy dumni, że Mercedes-Benz powierza nam nie tylko dostawy nowych pojazdów do wszystkich europejskich krajów, ale także zaopatrzenie fabryk w nowe serce e-samochodów – akumulatory wysokiego napięcia. Akumulatory te nie są lekkie, trzeba obchodzić się z nimi ostrożnie i uważnie transportować je na linię montażową. Pociąg DB Cargo jest więc najlepszym, przyjaznym dla klimatu środkiem transportu do realizacji tego zadania!”.

Transformacja przemysłu motoryzacyjnego w kierunku elektromobilności wpływa na wszystkie procesy produkcyjne. Transport akumulatorów litowo-jonowych wiąże się ze specjalnymi wymaganiami, a ścieżki zaopatrzenia i dostaw koleją nabierają zupełnie nowej roli. Przygotowanie komponentów do montażu na linii produkcyjnej oznacza też nowe zadania dla operatora logistyki kolejowej – DB Cargo. W tym zakresie logistyka DB musi być niezawodnie dostosowana do cyklu produkcyjnego i zsynchronizowana z pracą fabryki. Bezpośrednie połączenia kolejowe, którymi może pochwalić się wiele zakładów Mercedes-Benz, od lat stanowią podstawę przyjaznej dla klimatu logistyki motoryzacyjnej.

Mercedes-Benz całkowicie bazuje na neutralnej dla klimatu logistyce kolejowej i korzysta z DB eco plus – usługi, która pozwala na organizację łańcuchów logistycznych producenta w sposób całkowicie neutralny pod względem emisji CO2. Dotyczy to dostaw koleją wszystkich części samochodowych do fabryk Mercedes-Benz, a także „wysyłki”  fabrycznie nowych pojazdów.