Stuttgart/Genewa,
13
czerwca
2022
|
15:37
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz przystępuje do Konsorcjum Aura Blockchain, aby przenieść ofertę luksusową na wyższy poziom

Konsorcjum Aura Blockchain otwiera przed marką Mercedes-Benz nowe strategiczne możliwości tworzenia innowacyjnych doświadczeń marki poprzez sztukę cyfrową z wykorzystaniem tokenów NFT (Non-Fungible Token) – w samochodzie i poza nim

Mercedes-Benz, jako jedyny producent samochodów, staje się członkiem założycieli Konsorcjum Aura Blockchain, skupiającego luksusowe marki. Pozostali członkowie założyciele to LVMH, Prada Group, Cartier (marka firmy Richemont) i OTB Group. Unikalna koncepcja współpracy Konsorcjum Aura Blockchain, oparta na zasadzie „luksusowe marki dla luksusowych marek” zapewnia Mercedes-Benz gotową do użycia, nowoczesną technologię blockchain i NFT, która przeniesie wrażenia klienta w kontakcie z marką na wyższy poziom i wzmocni przemysł cyfrowego luksusu. Dostęp do technologii blockchain konsorcjum Aura umożliwia również Mercedes-Benz wykorzystanie nowych strategicznych wymiarów cyfrowego rozwoju marki – na przykład kreowanie własnych oryginalnych cyfrowych dzieł sztuki w postaci NFT. W przyszłości sztuka cyfrowa odegra ważną rolę, ponieważ wpisuje się w strategię Mercedes-Benz, łączenia produktów fizycznych i cyfrowych.

Tworząc Konsorcjum Aura Blockchain, międzynarodowi aktorzy z branży luksusowej realizują swoje wspólne cele: podniesienia standardów w zakresie innowacyjności, transparentności i technologii blockchain oraz wzmocnienie zaufania klientów do zrównoważonych praktyk i zaopatrzenia w produkty marek.

Przyszłe perspektywy dla sztuki cyfrowej w samochodzie i poza nim

Konsorcjum Aura Blockchain stwarza nowe możliwości wszystkim partnerom. Platforma NFT oferuje elastyczność w dostosowywaniu się do specyficznych potrzeb poszczególnych marek. Konsorcjum Aura Blockchain realizuje długofalową strategię w kierunku metaverse oraz przyśpieszyło swoje działania w opracowywaniu technicznej mapy drogowej, aby objąć nią różne rozwiązania NFT. Dzięki cyfrowemu certyfikatowi autentyczności dzieła sztuki stają się niepowtarzalne, co nadaje im wartość, jaka w świecie cyfrowym – gdzie często dochodzi do kopiowania treści – bez niego byłaby nieosiągalna. Tworzenie własnych, oryginalnych cyfrowych dzieł sztuki z możliwością wprowadzania ich na rynek w postaci NFT jest niezwykle interesującym obszarem dla designu Mercedes-Benz i otwiera drzwi do całkiem nowej gamy produktów. Doświadczenie cyfrowej sztuki w samochodzie jest kolejnym istotnym krokiem Mercedes-Benz w obszarze UI/UX. Wprowadzenie ekranu MBUX Hyperscreen z jego innowacyjnym bezwarstwowym interfejsem użytkownika (zero layer) stanowiło przełomowy krok pod względem wygody użytkowania – poprzez połączenie użyteczności z najwyższą prostotą obsługi. Grafika oparta na silniku gier komputerowych, zastosowana w jednoczęściowym wyświetlaczu modelu koncepcyjnego VISION EQXX, oferuje wyjątkowe doznania wizualne i dzięki nim przenosi wrażenia użytkownika na nowy poziom. Mercedes-Benz wzbogaca ten aspekt, wprowadzając sztukę cyfrową jako osobisty element zaskoczenia.

W ten sposób Mercedes-Benz kładzie fundamenty pod wejście na szybko rozwijający się rynek NFT. Przystąpienie do Konsorcjum Aura Blockchain przenosi te działania w inny wymiar. W planach są już odpowiednie dropy i aplikacje. Kolejnym strategicznym działaniem firmy będzie wprowadzanie kolekcji NFT do samochodów i przekształcanie ich w spersonalizowaną, immersyjną przestrzeń sztuki, wzbogaconą światłem i dźwiękiem.

„Jako zespół projektantów nieustannie dążymy do łączenia piękna z niezwykłością we wszystkich wymiarach. Dlatego korzystając z Crypto Art, jako nowego wyrazu naszego stylu i naszej kreatywności, rozwijamy swoje ambicje w dziedzinie cyfrowego luksusu”, powiedział Gorden Wagener, główny projektant Mercedes Benz Group AG. „Wykorzystujemy sztukę cyfrową, aby wzbudzać pożądalność w samochodach i poza nimi. Połączenie jej z rozwiązaniami UI/UX będzie okazją do wyróżnienia doświadczenia luksusu marki Mercedes-Benz poprzez radość wynikającą z niespodziewanych elementów. Stwarza to ciekawe możliwości w naszej koncepcji projektowania, pozwalające przewyższać oczekiwania klientów poprzez stosowanie niezwykłych i zaskakujących elementów – nazywamy to czynnikiem X”.

„Rozszerzamy działania naszej marki o zupełnie nowy wymiar cyfrowego luksusu. Korzystając z innowacyjnego rozwiązania blockchain konsorcjum Aura, sprawimy, że Mercedes-Benz po raz kolejny wyznaczy standardy dla przemysłu motoryzacyjnego”, stwierdziła Bettina Fetzer, kierująca działami komunikacji i marketingu Mercedes-Benz AG.

„Cieszymy się, że możemy powitać Mercedes-Benz jako naszego piątego członka założyciela, pochodzącego z całkiem nowego obszaru przemysłu luksusowego. To konkretny krok w kierunku realizacji naszej głównej strategii otwarcia na wszystkie obszary przemysłu luksusowego. Marka Mercedes-Benz w całej swojej wspaniałej historii zawsze była w awangardzie luksusowych innowacji. Jesteśmy przekonani, że zespół Mercedes-Benz wniesie ogromny wkład w nasze stowarzyszenie i w rozwój unikalnej, nowoczesnej technologii, ponieważ nasze rozwiązania oferują znaczące możliwości dla działalności w obszarze rozwiązań upstream i downstream oraz tokenów NFT”, powiedziała Daniela Ott, sekretarz generalna Konsorcjum Aura Blockchain.

Inni założyciele Konsorcjum Aura Blockchain dodają: „Konsorcjum Aura Blockchain z zadowoleniem wita Mercedes-Benz jako piątego członka założyciela. Cieszymy się z możliwości włączenia Mercedes-Benz w tę wyjątkową ponadbranżową współpracę. Jako konsorcjum dążymy do tego, aby rozwiązania blockchain i związane z nimi technologie były łatwo dostępne dla wszystkich marek luksusowych. Mercedes-Benz ze swoją jasną i konkretną wizją jest idealnym piątym założycielem. Wierzymy też, że ze względu na znajomość branży luksusowych samochodów, wkład Mercedes-Benz będzie miał nieocenioną wartość. Jesteśmy zachwyceni dotychczasową wymianą myśli z zespołem Mercedes-Benz i docenimy jego wkład we wszystkich obszarach naszej pracy”.

Informacje na temat Konsorcjum Aura Blockchain

Konsorcjum Aura Blockchain zostało utworzone w kwietniu 2021 r. przez trzy duże marki luksusowe – LVMH, Prada Group i Cartier (markę firmy Richemont). W październiku 2021 r. dołączyła do nich OTB Group, jako jeden z członków założycieli. Te działające na rynku dóbr luksusowych koncerny połączyły siły, aby stawić czoła wspólnym wyzwaniom w komunikowaniu autentyczności, odpowiedzialnym pozyskiwaniu i zrównoważonym rozwoju w bezpiecznym formacie cyfrowym. Konsorcjum Aura Blockchain to organizacja typu non-profit z siedzibą w Szwajcarii. Jej celem jest promowanie społecznie odpowiedzialnych, zrównoważonych i zorientowanych na klienta praktyk biznesowych w całym cyklu życia produktów luksusowych poprzez wykorzystanie technologii blockchain i innych. Oferując jedno globalne rozwiązanie blockchain, dostępne dla luksusowych marek ze wszystkich branż na całym świecie, platforma ta zapewnia konsumentom dodatkowe informacje, usługi oraz przejrzystość, przenosząc wrażenia klienta na nowy poziom.