08
sierpnia
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz rozpoczął drugą połowę roku dwucyfrowym wzrostem

Po najlepszym pod względem sprzedaży półroczu w historii firmy Mercedes-Benz zanotował kolejny rekord - w lipcu br. klienci na całym świecie kupili 130 003 nowe Mercedesy, o 11,3 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. To najlepszy lipcowy wynik w dziejach producenta ze Stuttgartu. Od początku roku dostarczono łącznie 913 523 samochody (+12,6 proc.).

"Utrzymujemy tempo z ostatnich miesięcy - drugą połowę roku rozpoczęliśmy 11,3-proc. wzrostem sprzedaży. Nasze wyniki rosną na całym świecie, szczególnie w Europie" - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. "Motorami wzrostu są między innymi nowe modele kompaktowe oraz SUV-y".

Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz w Polsce…

W Polsce Mercedes-Benz sprzedał w lipcu br. 661 nowych samochodów osobowych, o 32,7 proc. więcej niż przed rokiem, i po raz kolejny był najchętniej wybieraną marką premium - zarówno wśród klientów instytucjonalnych, jak i indywidualnych. Od początku roku zarejestrowano nad Wisłą 4224 nowe osobowe Mercedesy, o 16,8 proc. więcej niż przed rokiem.

…i na świecie

Mercedes-Benz uzyskał kolejny rekordowy wynik na drugim co do wielkości europejskim rynku, w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedano w lipcu br. 8330 aut (+11,1 proc.). Największe wzrosty odnotowano w Hiszpanii (+51,6 proc.) oraz we Francji (+34,5 proc.). Ogółem, europejscy nabywcy kupili 58 205 nowych Mercedesów (+7,6 proc.), z czego na rynek niemiecki przypada 22 427 sztuk (lipiec 2013 r.: 22 501). Z udziałem na poziomie 9,3 proc. producent ze Stuttgartu pozostaje tam najpopularniejszą marką premium.

W USA, na największym dla Mercedes-Benz rynku na świecie, w ubiegłym miesiącu sprzedaż wzrosła o 15 proc., do 27 192 pojazdów - to kolejny rekord. Trzy tygodnie temu do sprzedaży za oceanem trafiła nowa Klasa B Electric Drive z napędem elektrycznym. Do Europy model ten zawita przed końcem br.

Mercedes-Benz kontynuuje swoje sukcesy w Azji. W lipcu br. klienci z Chin odebrali 20 871 nowych Mercedesów, o 12,6 proc. więcej niż przed rokiem. W Japonii, gdzie marka spod znaku trójramiennej gwiazdy jest najczęściej wybieraną spośród zagranicznych producentów samochodów, odnotowano 13,5-proc. wzrost, a w Korei Południowej - aż 45,7 proc.

Wzrosty sprzedaży, zwłaszcza na Starym Kontynencie, dalej napędzają kompaktowe modele Mercedes-Benz. Tylko w lipcu br. firma dostarczyła 37 579 egzemplarzy Klas A, B, CLA i GLA (+30,5 proc.). Po udanym debiucie Klasy C w wersji sedan wystartowała sprzedaż odmiany kombi. Pierwsze auta pojawią się u dealerów we wrześniu br. To wariant istotny szczególnie dla rynku europejskiego, gdzie kombi stanowi niemal połowę sprzedaży Klasy C. W niedalekiej przyszłości ofertę modelu w Chinach wzmocni model z dłuższym rozstawem osi. Jego produkcja rozpoczęła się niedawno w Pekinie.

Od 2010 roku Mercedes-Benz oferuje już w Chinach przedłużoną odmianę Klasy E (naturalnie, poza Klasą S). Tylko w lipcu br. Klasa E znalazła w Państwie Środka ponad 4500 nabywców, niemal dwukrotnie więcej niż przed rokiem. Na całym świecie sprzedaż modelu z nadwoziem sedan i kombi wzrosła w tym czasie o 9,7 proc., do 19 015 sztuk.


Klasa S niezmiennie utrzymuje się na pozycji lidera w segmencie luksusowych limuzyn. W lipcu br. na jej zakup zdecydowało się 8548 klientów (+114,9 proc.). Także SUV-y spod znaku trójramiennej gwiazdy znajdują coraz większą liczbę nabywców - w lipcu ich sprzedaż wzrosła r/r o 10,3 proc. Szczególnie wysoką popularnością cieszył się model GLK (+22,1 proc.).

Miejski smart fortwo padł w ubiegłym miesiącu wyborem 7508 klientów (lipiec 2013 r.: 7679). Rekordową liczbę egzemplarzy sprzedano w USA. Już w listopadzie na rynek trafią pierwsze egzemplarze nowej generacji smarta, tym razem dostępnej również w wersji czteroosobowej.