Stuttgart,
08
marca
2019
|
15:32
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz SLC Final Edition

Niech zaświeci słońce: specjalna edycja kultowego roadstera

Kiedy SLK debiutował jako seryjny model w 1996 roku, wzbudził prawdziwą sensację: oto Mercedes-Benz zbudował roadstera, który za sprawą sztywnego dachu typu „vario” redefiniował swój segment. Tak narodziła się nowa generacja samochodów z otwartym nadwoziem. Łącząc przyjemność z jazdy pod gołym niebem z bezkompromisowym komfortem przy niepogodzie, SLK oferował coś, czego wcześniej próżno było szukać na rynku. Co więcej, u progu swojej kariery model występował w materiałach promocyjnych w charakterystycznym – niezwykłym jak na Mercedesa – żółtym odcieniu karoserii. Teraz Mercedes-Benz SLC, potomek SLK, debiutuje w specjalnej edycji Final Edition, która na wspomnienie tamtej premiery jest oferowana w ekskluzywnym, „słonecznie żółtym” kolorze. To niejedyna wizytówka SLC Final Edition: z szeroką gamą wyposażenia i unikalnymi akcentami we wnętrzu stanowi on zwieńczenie obecnej generacji roadstera. Specjalną edycję można łączyć ze wszystkimi czterema wariantami silnikowymi. Model jest dostępny w salonach Mercedes-Benz od marca 2019 roku, a jego ceny startują od 182 519 zł.

Nabywcy odmian SLC 180, 200 i 300 (zużycie paliwa w cyklu łączonym:6,3-7,0 l/100 km, emisja CO2 w cyklu łączonym: 144-161 g/km) mają do wyboru dwie wersje stylizacji. Klienci, którzy zdecydują się na standardowy, czarny odcień nadwozia lub lakiery czerń obsydianu albo szary selenit, otrzymają SLC z przednim zderzakiem AMG z listwami ozdobnymi ze srebrnym, chromowanym wykończeniem (dolna część zderzaka).  I odwrotnie, w połączeniu z żółtym lub białymi kolorami karoserii dolne elementy ozdobne zostają wykończone na czarno. Co więcej, w przypadku jasnych odcienina czarno (wysoki połysk) lakierowane są też klamki drzwi, lusterka bocznei tylna listwa. Wspólną cechą wszystkich konfiguracji jest plakietka „SLC Final Edition” na przednich błotnikach. Uwagę przyciągają również 5-ramienne18-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z czarnym, lśniącym wykończeniem.

Specjalny model bazuje na linii AMG, która w standardzie zawiera zderzaki w stylizacji AMG, sportowe zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem (z tej opcji można zrezygnować) oraz wydajniejszy układ hamulcowy z perforowanymi tarczami hamulcowymi i przednimi zaciskami z napisem „Mercedes-Benz”.

Wnętrze SLC Final Edition wyróżnia się dwukolorową, skórzaną tapicerką nappa w czarno-srebrnej tonacji o perłowej fakturze, wzbogaconą o kontrastowe szare przeszycia. Ten sam szary odcień mają pasy bezpieczeństwa. Ekskluzywny wystrój kabiny podkreślają skórzane wstawki z deseniem przypominającym włókno węglowe na zagłówkach i w górnej części oparć foteli. Zagłówki oraz dźwignię automatycznej przekładni zdobi srebrny napis „SLC”, a okładziny na desce rozdzielczej i konsoli środkowej mają lśniące, aluminiowe wykończenie. Standardowo montowana trójramienna, wielofunkcyjna sportowa kierownica łączy „karbonową” skórę w górnej i dolnej części wieńca z gładką skórą nappa w obszarze uchwytu. Dodatkowo wyróżniają ją spłaszczenie u dołu oraz srebrne manetki zmiany biegów.

Ponadto standardowa specyfikacja SLC Final Edition obejmuje czarne dywaniki z haftowanym logo, ogrzewanie okolic karku AIRSCARF, podgrzewane fotele oraz pakiet pamięci dla siedzeń, kolumny kierownicy i lusterek bocznych. Pakiet ten zawiera również 4-kierunową regulację podparcia lędźwiowego – zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

Mercedes-AMG SLC 43 Final Edition

AMG SLC 43 Final Edition (zużycie paliwa w cyklu łączonym 8,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym 185 g/km) cechuje się wyjątkowo sportową stylizacją, typową dla roadstera o wysokich osiągach – m.in. z ekskluzywnym, żółtym lakierem i szeregiem czarnych elementów o wysokim połysku.Należą do nich: przedni spojler, poprzeczki wlotów powietrza, podstawa trójramiennej gwiazdy, element ozdobny tylnego pasa, obudowy bocznych lusterek i klamki drzwi. W dynamiczny wizerunek roadstera wpisują się matowoczarne, 5-ramienne obręcze kół AMG z lekkich stopów (o średnicy18 cali) z żółtym rantem i oponami w rozmiarze 235/40 R 18 z przodui 255/35 R 18 z tyłu.

Wizualnie kabinę definiuje dwukolorowa, czarno-srebrna skórzana tapicerka z szarymi przeszyciami i pasami bezpieczeństwa, a także elementy ze skóry o wzorze włókna węglowego. Sportowa kierownica AMG Performance obszyta mieszanką dwóch typów skóry – „karbonowej” i nappa – wyróżnia się szarym pierścieniem na godzinie 12 i dodatkowym emblematem „AMG EDITION”.

Oto modele SLC Final Edition w skrócie:

 

SLC 180

SLC 200

SLC 300

Mercedes-AMG SLC 43

Układ i liczba cylindrów

R4

R4

R4

V6

Pojemność skokowa (ccm)

1595

1991

1991

2996

Moc maks. (kW/KM)

115/156

135/184

180/245

287/390

Maksymalny moment obr. (Nm)

250

300

370

520

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)2

7,9 (8,1)

7,0 (6,9)

- (5,8)

- (4,7)

Prędkość maks. (km/h)²

226 (223)

240 (237)

- (250)

- (250)

Zużycie paliwa w cyklu łączonym (l/100 km)1,2

6,3

6,7

7,0

8,1

Emisje CO2 w cyklu łączonym (g/km)1,2

144

153

161

185

Ceny od (zł)

185 519

204 542

231 548

315 635

1 podane wartości określono zgodnie z ustanowioną metodą pomiarową – NEDC dla emisji CO2 (zgodnie z art. 2 nr 1 rozporządzenia wykonawczego EU 2017/1153). Dane zużycia paliwa obliczono w oparciu o te wartości. Więcej informacji na temat oferowanych pojazdów, w tym wartości WLTP, dla każdego kraju można znaleźć pod adresem www.mercedes-benz.com; 2 dane w nawiasach: dla wersji z automatyczną przekładnią

Ponad 20-letnia historia sukcesu: Mercedesy SLK i SLC

Po debiucie w 1996 r. SLK zapoczątkował nową epokę tradycyjnej marki Mercedes-Benz, a konstrukcja jego dachu posłużyła za wzór dla wielu innych pojazdów z otwartym nadwoziem.

W styczniu 2011 r. Mercedes-Benz zaprezentował trzecią generację modelu, obecnie ciągle w produkcji, która nosi wewnętrzne oznaczenie
R 172. Seria ta łączy lekkość i sportowy styl z komfortem, dynamicznym wzornictwem oraz wyjątkową wygodą na co dzień. Od kwietnia 2016 r. model oferowany jest jako SLC – a przy okazji zmiany nazwy został technicznie i wizualnie zoptymalizowany. Nowa nazwa potwierdza ścisły związek roadstera z Klasą C, z którą dzieli on wiele rozwiązań technicznych.

Trzy generacje SLK/SLC odniosły ogromny rynkowy sukces: od 1996 r. doczekały się społeczności fanów na całym świecie, a ich łączna sprzedaż wyniosła już ponad 710 000 egzemplarzy.

Historia modelu w skrócie:

  • 1994: prezentacja roadstera w postaci studium na pokazach w Turynie i Paryżu

  • 1996: światowa premiera SLK (R 170) na salonie samochodowym w Turynie

  • 2000: kompleksowa aktualizacja modelu

  • 2004: światowa premiera SLK drugiej generacji (R 171) na salonie samochodowym w Genewie

  • 2008: aktualizacja modelu

  • 2011: debiut trzeciej generacji SLK (R 172)

  • 2016: aktualizacja modelu oraz zmiana nazwy – od teraz roadster nazywa się „SLC”

  • 2019: wprowadzenie specjalnych wersji Final Edition