Warszawa,
03
lipca
2019
|
15:45
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz sponsorem wystawy „Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce” w IFF w Warszawie

„Mody przemijają, a styl zostaje” – twierdziła CoCo Chanel. Mercedes-Benz, marka będąca kwintesencją ponadczasowej elegancji, ma w swojej strategii wspieranie mody, dizajnu i przemysłu kreatywnego. Od 4 lipca jest partnerem wystawy pt. „Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce” organizowanej przez Galerię Fundacji Instytutu Fotografii Fort w Warszawie.

„Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce” w Forcie Mokotów przy ul. Racławickiej 99 w Warszawie to wyjątkowa ekspozycja. Jej celem jest ukazanie zmian, jakie dokonały się na przestrzeni aż stu lat w polskiej fotografii mody pod wpływem czynników ekonomicznych, politycznych oraz kulturowych. Wystawa ma również zachęcić odbiorcę do refleksji i polemiki nad rolą fotografii w branży mody. Wystawa potrwa od 5 lipca do 12 września br.

„Mercedes i moda są ze sobą nierozłącznie związane od ponad 20 lat. Zaczęło się od sponsora tytularnego Mercedes-Benz Fashion Week Australia w Sydney i Melbourne w 1995. Dzisiaj Mercedes-Benz wspiera ponad 50 wydarzeń modowych pod nazwą „Mercedes-Benz Fashion Week” w ponad 30 krajach.” – mówi Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor komunikacji Mercedesa w Polsce. „Marka od prawie 120 lat kreuje styl i zamiłowanie do użytkowego design’u. Ma w swojej historii ikony designu samochodowego, jak model Mercedes 300 SL Gullwing, którym w latach 50-tych i 60-tych zachwycał się cały Hollywood”.

Inicjatywa wsparcia wystawy Fundacji Instytutu Fotografii Fort jest też kontynuacją działań marki Mercedes-Benz na rzecz szerzenia kultury. Fotografia jako relatywnie młoda dziedzina sztuki zdobywa szturmem muzea i galerie. Mercedes jest też partnerem festiwalu filmowego T-Mobile-Nowe Horyzonty we Wrocławiu, wspiera ambitne produkcje filmowe, wydarzenia muzyczne i wystawy sztuki nowoczesnej.