01
października
2013
|
02:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz top marką motoryzacyjną miesięcznika Press

Marka Mercedes-Benz zajęła drugie miejsce w segmencie „motoryzacja” w tegorocznym, szóstym już badaniu pn. „Top Marka” miesięcznika  „Press”. Tym samym od 2011 roku konsekwentnie poprawia swoją pozycję w tym rankingu. W pierwszej piątce jest jedynym reprezentantem, a tym samym liderem wśród marek premium.

Badanie „Top Marka” to największe opracowanie na temat wizerunku marek w prasie. W tegorocznym badaniu po raz pierwszy do analizy prasy zostały dołączone materiały internetowe. Analiza dotyczy wizerunków marek najczęściej obecnych na łamach prasy od 1 lipca 2012 do 30 czerwca 2013.

Najczęściej opisywaną wśród branż w corocznym badaniu „Top Marka” jest branża motoryzacyjna. Na temat pięciu najlepszych marek w plebiscycie ukazało się prawie 60 tys. publikacji,  z czego 11 382 na temat Mercedes-Benz. Aż 99,54% z publikowanych materiałów miało wydźwięk pozytywny lub neutralny.

Tegoroczne zestawienie tylko potwierdza mocną pozycję marki Mercedes-Benz, która zanotowała kolejny awans o jedną pozycję względem zeszłorocznego rankingu (4 miejsce w 2011r., 3 miejsce w 2012r.).

Marka ze srebrną gwiazdą zawdzięcza tak wysoką pozycję w rankingu „Top Marka” m.in. swoim samochodom kompaktowym i zaangażowaniu w sporty motorowe. Według magazynu „Press” filarem sukcesu było wprowadzenie do sprzedaży modeli A i CLA oraz liczne publikacje na temat osiągnięć teamu Mercedes na torach Formuły 1.