Hanower / Warszawa,
20
września
2018
|
23:15
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz Vans na IAA 2018 w Hanowerze

Podsumowanie

* Nowy Sprinter – innowacyjny, inteligentny, wszechstronny

* eVito, eSprinter – nadjeżdża komercyjna flota elektryczna

* Vision URBANETIC – w stronę miasta przyszłości

* Van & Drones – transport intermodalny

* VAN2SHARE i inne cyfrowe rozwiązania transportowe

* Klasa X - Mercedes wśród pikapów

* Mercedes-Benz Citan - specjalista w nowej szacie

* Producenci zabudów – Mercedes-Benz Vans restrukturyzuje swoje modele partnerstwa. Premiera nowej platformy online

„Driving tomorrow” to tegoroczne hasło największego wydarzenia w branży samochodów użytkowych, targów IAA w Hanowerze, które odbywać się będą od 20 do 27 września. Jak co roku, jednym z głównych wystawców będzie koncern Daimler. W tzw. hali Daimlera nr 14/15, na łącznej powierzchni ponad 11 tys. metrów kwadratowych zostaną zaprezentowane w sumie 64 pojazdy, a kolejnych siedem w bezpośrednim otoczeniu hali. Wszystko po to, by świat przyszłości samochodów użytkowych, technologii, usług i innowacji przedstawić odwiedzającym możliwie najpełniej i najatrakcyjniej. Nie mogło tu oczywiście zabraknąć silnej reprezentacji nowych produktów i usług Mercedes-Benz Vans.

Nowy Sprinter – innowacyjny, inteligentny, wszechstronny

Tegoroczna oferta pojazdów dostawczych Mercedes-Benz wyjątkowo dobrze wpisuje się w hasło całej imprezy „Driving tomorrow” – gwiazdą stoiska bez wątpienia będzie mający premierę w lutym br. nowy Sprinter. Trzecia generacja tego flagowego pojazdu, pioniera segmentu dużych samochodów dostawczych obecnego na rynku od 1995 roku, oferuje rozwiązania będące odpowiedzią na obecne i przyszłe wyzwania biznesowe swoich użytkowników. Legendarne cechy pojazdu, takie jak wytrzymałość, wszechstronność i bezpieczeństwo zostały jeszcze bardziej wzmocnione, ale nowy Sprinter jest już czymś więcej niż samochodem – dzięki swojej pełnej łączności z siecią stał się elementem Internetu rzeczy i może funkcjonować całkowicie online. Sprinter trzeciej generacji jest pierwszym reprezentantem strategii adVANce, w myśl której Mercedes-Benz Vans stopniowo przekształca się z producenta samochodów w dostawcę kompleksowych rozwiązań mobilnych. Dostępny w nawet 1700 wariantach, imponuje elastycznością i dopasowaniem do indywidualnych potrzeb klientów. Wzbogacony o wersję z przednim napędem oferuje większą o 50 kg ładowność i niższy o 80 mm próg załadunkowy w niższej cenie. Wyposażony w najnowocześniejszy system multimedialny Mercedes-Benz User Experience (MBUX) oferuje niedostępny dotąd standard obsługi na pokładzie samochodu dostawczego. W połączeniu zaś z pakietem ośmiu usług Mercedes PRO zapewnia niespotykane dotychczas możliwości zarządzania flotą online w czasie rzeczywistym. Wszystko to i wiele innych rozwiązań zastosowanych w nowym Sprinterze będzie można zobaczyć podczas targów IAA w hali Daimlera nr 14/15.

eVito, eSprinter – nadjeżdża elektryczna flota

Podczas targów w Hanowerze goście będą mieli także okazję zapoznać się z efektami strategii rozwoju flot elektrycznych Mercedes-Benz Vans. Wdrożenie strategii eDrive@VANs opiera się na pięciu filarach: kompleksowym ekosystemie, dopasowaniu do branży, komercyjnej opłacalności oraz włączeniu kluczowych klientów do współtworzenia produktów i usług. Nowe pojazdy – dostępny od ubiegłej jesieni eVito i zaprezentowany w lutym eSprinter – udowadniają, że elektryczne floty mogą być konkurencyjne pod względem kosztów wobec pojazdów spalinowych i opłacalne biznesowo, dzięki kompleksowym rozwiązaniom obejmującym nie tylko sam pojazd, ale całe środowisko, w jakim funkcjonuje oraz dopasowaniu do indywidualnych potrzeb klientów. W przypadku eVito akumulator o pojemności 41,4 kWh zapewnia zasięg ok. 150 km, pojazd może jechać z maksymalną prędkością do 120 km/h i przewieźć ponad 1000 kg ładunku. Nawet w niesprzyjających warunkach, takich jak niskie temperatury zewnętrzne i pełne obciążenie, zasięg Vito będzie wynosił co najmniej 100 kilometrów. Akumulator może zostać w pełni naładowany w ciągu około sześciu godzin. Ten średniej wielkości pojazd jest więc doskonale skonfigurowany do użytku w centrum miasta przez firmy dostawcze, handlowców i do transportu publicznego.

Kolejnym krokiem w rozwoju elektrycznych flot, który docelowo ma objąć wszystkie pojazdy Mercedes-Benz Vans, jest eSprinter, zaprezentowany w lutym tego roku, a dostępny dla klientów od 2019.

W perspektywie średnioterminowej gamę układów napędowych Sprintera mogą uzupełnić ogniwa paliwowe. Zalety tej technologii demonstruje pojazd koncepcyjny Sprinter F-CELL, który również zostanie zaprezentowany podczas IAA. Technologia hybrydowa plug-in, czyli połączenie napędu elektrycznego i ogniwa paliwowego, daje moc wyjściową około 147 kW. Trzy zbiorniki mieszczą w sumie 4,5 kg wodoru, co wystarcza na zasięg około 300 km. Jeśli wymagany jest większy zakres, można zainstalować dodatkowy zbiornik z tyłu – w ten sposób zasięg pojazdu zwiększa się do 530 km.

Vision URBANETIC – w stronę miasta przyszłości

„Driving tomorrow” oznacza też koncepcje obejmujące mobilność przyszłości. Goście odwiedzający halę 14/15 podczas IAA będą mieli okazję zapoznać się z Vision URBANETIC – pojazdem i zarazem kompleksową koncepcją stworzoną na potrzeby miasta przyszłości. Autonomiczne, posiadające wszystkie funkcje jezdne, elektryczne podwozie z wymiennymi zabudowami modułowymi do przewozu ludzi i towarów znosi podział na te dwa rodzaje transportu i umożliwia ich efektywny rozwój w ramach istniejącej infrastruktury drogowej. Vision URBANETIC przynosi więc odpowiedź Mercedes-Benz Vans na wyzwania przyszłych megamiast i trendów urbanizacyjnych. Pojazd umożliwia elastyczną reakcję na rzeczywiste zapotrzebowanie na konkretne zadania transportowe – np. gdy w mieście kończy się ważna impreza, system otrzymuje informację o większej liczbie osób, które trzeba rozwieźć, i dzięki temu może skierować tam więcej samochodów Vision URBANETIC wyposażonych w moduł do przewozu osób, z których każdy mieści do 12 pasażerów. Wymiana modułu do przewozu ludzi na moduł ładunkowy odbywa się w nim automatycznie lub ręcznie i trwa tylko kilka minut. Cichy i bezemisyjny, autonomiczny pojazd może realizować usługi dostawcze także nocą i na terenie osiedli mieszkaniowych. W zależności od potrzeb może służyć jako mobilny paczkomat dla firm kurierskich, pojazd oferujący usługi transportu współdzielonego na żądanie lub dostawca towarów do sklepów detalicznych. Model Vision URBANETIC miał swoją światową premierę 10 września 2018 r. w Kopenhadze.

Vans & Drones – transport intermodalny

Możliwości współpracy pojazdu dostawczego z dronem zostały zaprezentowane w tym roku w Zurychu na przykładzie pilotażowego projektu z udziałem Vito. Podczas IAA 2018 Mercedes-Benz Vans przedstawi dalszy etap rozwoju projektu Vans & Drones na przykładzie Sprintera. To intermodalne rozwiązanie transportowe pozwala zwiększyć efektywność dostaw oraz otwiera nowe możliwości biznesowe. „Warunki fizyczne” Sprintera pozwalają na stworzenie bezpiecznego i stabilnego lądowiska na dachu pojazdu, a wnętrze samochodu może służyć jako hangar do przewozu dronów. Drony nie dostarczają przesyłek bezpośrednio do klientów, ale do pojazdów kurierskich. Nie wymaga to więc żadnych interakcji końcowych odbiorców z dronem, umożliwia za to bardziej elastyczne reagowanie na zmieniające się potrzeby klientów i szybsze przesyłanie paczek.

VAN2SHARE i inne innowacyjne rozwiązania transportowe

Podczas IAA 2018 goście odwiedzający stoisko Mercedes-Benz Vans będą mogli także zapoznać się z szeregiem innowacyjnych koncepcji i cyfrowych projektów odpowiadających na wyzwania transportu i logistyki przyszłości.

Przykładem rozwiązania opartego na współdzieleniu jazdy na żądanie jest zainicjowany w 2017 roku wspólny projekt Mercedes-Benz Vans i amerykańskiego startupu Via. Spółka joint venture ViaVan oferująca pasażerom przejazdy współdzielone na żądanie działa w Londynie i Amsterdamie od początku 2018. Innym przykładem takiej współpracy jest kooperacja zespółką Berliner Verkehrsgesellschaft (BVG). Dzięki niej firma ViaVan uruchomiła „BerlKönig”, innowacyjną ofertę udostępniania jazdy jako uzupełnienie lokalnego transportu publicznego.

Z kolei projekt VAN2SHARE pozwala na cyfrowe zintegrowanie na jednej platformie kierowców, pojazdów i zamówień. Dzięki usługom łączności Mercedes PRO pojazdy dostawcze mogą być współdzielone w ramach potrzeb. Dostęp do pojazdu nie wymaga kluczyka, a dzięki połączeniu technologii Bluetooth i GSM także stabilnego łącza internetowego, co ma znaczenie np. na terenach wiejskich. VAN2SHARE oferuje nowe możliwości działania przede wszystkim operatorom transportu pasażerskiego, usług CEP i wypożyczalniom samochodów. System został przetestowany i udoskonalony w ostatnich miesiącach we współpracy z pierwszymi klientami.

Wykorzystujące usługi cyfrowe rozwiązanie In-Delivery & Return pozwala z kolei na bardziej efektywną współpracę firm oferujących usługi serwisowe i logistycznych. Zamiast tracić wiele godzin na ładowanie i rozładowywanie furgonetek techników, potrzebne części i materiały do wykonania napraw w kolejnym dniu mogą być dostarczane bezpośrednio do pojazdu. Usługa IDR jest już testowana u klientów i zostanie po raz pierwszy publicznie zaprezentowana podczas IAA 2018, a od 2019 udostępniona klientom.

Dynamiczny rozwój sektora CEP, digitalizacja i rosnący e-handel oznacza wiele wyzwań. Mercedes-Benz Vans dzięki swoim innowacyjnym usługom cyfrowym wspiera klientów tych branż. Zoptymalizowana furgonetka do dostawy paczek: CoROS, zapewnia lepszą wydajność.

Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, zautomatyzowane drzwi szybkiego dostarczania ułatwiają życie kierowcy: wchodzenie i wychodzenie z pojazdu jest łatwiejsze i bezpieczniejsze. Podczas IAA 2018 CoROS zostanie zaprezentowane na przykładzie nowego Sprintera, który ​​idealnie nadaje się do integracji innowacyjnych technologii.

Klasa X: Mercedes wśród pikapów

Podczas tegorocznych targów IAA na stoisku Mercedes-Benz Vans będzie też można zapoznać się z pierwszym pick-upem z gwiazdą na masce. Pojazd miał swoją premierę jesienią 2017 i odniósł sukces jako udane połączenie wytrzymałego, wszechstronnego pick-upa o zdolnościach terenowych ze stylowym, komfortowym i bezpiecznym samochodem do jazdy w mieście. Klasa X odznacza się charakterystycznym designem SUV-ów z gwiazdą: osłona chłodnicy przedzielona podwójną listwą, wyraźne przetłoczenia na masce i przednie lampy zachodzące daleko na błotniki – to wszystko sprawia, że pojazd znakomicie wpisuje się w gamę samochodów Mercedes-Benz.

Od połowy 2018 r. w sprzedaży dostępna jest Klasa X z topowym silnikiem diesla V6 o mocy 190 kW/258 KM, zajmującym czołową pozycję w segmencie pick-upów średniej wielkości.

Mercedes-Benz Citan: specjalista w nowej szacie

Kompaktowy na zewnątrz i przestronny w środku, ugruntowany na rynku od 2012 r. najmniejszy w gamie pojazdów Mercedes-Benz Vans, Citan został doceniony przez klientów dzięki swej wszechstronności i elastyczności. Funkcjonalny, bezpieczny i oszczędny stanowi idealne rozwiązanie dla klientów z różnych sektorów, szczególnie operujących w miastach, a także jako mały rodzinny van. Teraz, podczas IAA 2018 będzie go można zobaczyć w nowej stylistyce Red design, która nadaje mu jeszcze bardziej wyrazistego i atrakcyjnego wyglądu, tak charakterystycznego dla pojazdów Mercedes-Benz Vans.

Producenci zabudów – Mercedes-Benz Vans restrukturyzuje swoje modele partnerstwa. Premiera nowej platformy online

Współpraca z producentami zabudów i specjalistami od adaptacji jest jednym z najważniejszych czynników sukcesu Mercedes-Benz Vans. „Mercedes-Benz Vans pracuje bardzo intensywnie z producentami zabudów od 10 lat, wprowadzając na rynek wspólne produkty. Naszym celem jest wzmocnienie tej współpracy i jednocześnie oferowanie tym firmom nowych sposobów pozycjonowania się na rynku jako partner Mercedes-Benz Vans”, mówi Peter Strobach, szef Centrum Zabudów Mercedes-Benz Vans. Obecnie firma jest w trakcie restrukturyzacji modelu partnerstwa. W wyniku zmian powstaną dwie nowe marki partnerskie: Mercedes-Benz VanPartner oraz Mercedes-Benz VanSolution Partner. Mercedes-Benz VanPartner skierowana jest do firm, które oferują szeroką wiedzę i know-how w zakresie niestandardowych rozwiązań.

Mercedes-Benz VanSolution Partner jest marką partnerską obejmującą fabryczne rozwiązania. Mercedes-Vans honoruje tym znakiem strategicznych partnerów, którzy dodatkowo angażują się w rozwój nowych produktów.

Oprócz tego podczas IAA 2018 zostanie oficjalnie uruchomiona online nowa cyfrowa platforma – Mercedes-Benz Conversion World – na której ponad 300 certyfikowanych partnerów z 35 krajów może prezentować swoje rozwiązania klientom końcowym (https://conversion-world.mercedes-benz.com). Platforma prezentuje rozwiązania zabudów dla ośmiu sektorów: budownictwa, usług kurierskich, logistyki, transportu pasażerskiego, pojazdów ratowniczych, komunalnych, rekreacyjnych i kempingowych. Platforma jest dostępna w 13 językach. Oprócz wyszukiwania i porównywania produktów, klienci końcowi za pomocą platformy mogą nawiązać bezpośredni kontakt ze swoim najbliższym dealerem Mercedes-Benz.