Stuttgart,
09
grudnia
2020
|
23:56
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz Vans przedstawi nową generację eSprintera opartą na nowej modułowej platformie Electric Versatility

Podsumowanie

• EQV (łączne zużycie energii: 26,4-26,3 kWh/100 km; łączna emisja CO2: 0 g/km) 1[1], eVito, eVito Tourer (łączne zużycie energii: 26,2 kWh/100 km; emisje CO2, średnio: 0 g/ km) 1 i eSprinter: Mercedes-Benz jest liderem w dziedzinie elektrycznych samochodów dostawczych

• Niezawodne i opłacalne: klienci CEP, w tym Amazon, Hermes i DPD, już korzystają z lokalnie bezemisyjnych samochodów dostawczych Mercedes-Benz

• Duży popyt ze strony klientów: w ciągu ostatnich trzech miesięcy dostarczono prawie 800 elektrycznych samochodów dostawczych Mercedes-Benz

• Nowa generacja eSprintera będzie oparta na nowej modułowej platformie Electric Versatility, zapewniającej maksymalną elastyczność konfiguracji nadwozia i zasięg do 360 kilometrów (215 mil)

• Wymagania dla eSprintera zostały określone we współpracy z klientami

• eSprinter zaoferuje klientom atrakcyjne, całkowite koszty posiadania (TCO) i wprowadzi w pełni elektryczne samochody dostawcze Mercedes-Benz na rynki USA i Kanady

• Inwestycja w wysokości 350 milionów euro w nową platformę „Electric Versatility”, zapewniającą pojazdom elektrycznym wszechstronną skalowalność

• Mercedes-Benz Vans zobowiązuje się do neutralnej pod względem emisji CO2 produkcji nowej generacji eSprintera

[1] Dane są zgodne z niemieckim rozporządzeniem „PKW-EnVKV” i dotyczą wyłącznie rynku niemieckiego. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i oficjalnych wartości emisji CO₂ nowych samochodów osobowych można znaleźć w przewodniku UE „Informacje o zużyciu paliwa, emisji CO₂ i zużyciu energii przez nowe samochody”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży przedstawicielstw handlowych, od DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH i pod adresem www.dat.de.

Lokalnie bezemisyjny transport jest integralną częścią DNA Mercedes-Benz Vans. Teraz firma przyspiesza rozwój elektryfikacji pełnej swoich gamy pojazdów i udostępni wszystkie serie modeli w wersji z napędem elektrycznym. Klienci cenią elektryczne samochody dostawcze Mercedes-Benz ze względu na ich niezawodność, jakość i zoptymalizowany całkowity koszt posiadania (TCO).

Aby zapewnić im jeszcze większą wartość dodaną w przyszłości, Mercedes-Benz Vans opracował nową modułową platformę „Electric Versatility” dla segmentu dużych samochodów dostawczych. Ta innowacyjna platforma e-drive będzie stanowić podstawę techniczną dla nowej generacji eSprintera.

Podstawowymi elementami nowej platformy są trzy moduły, które zapewniają elastyczność w opracowywaniu i projektowaniu różnych typów nadwozi. Pozwala to na nowe konfiguracje nadwozia eSprinter, które wcześniej były dostępne tylko z silnikami spalinowymi.

Moduł przedni dla komponentów wysokonapięciowych: przedni moduł zespolony ma jednorodną konstrukcję i zawiera wszystkie komponenty wysokonapięciowe, w tym gniazdo ładujące i przetwornik DC / DC. Moduł można więc łączyć ze wszystkimi wariantami pojazdów, niezależnie od ich rozstawu osi, rozmiaru akumulatora i nadwozia.

Moduł podpodłogowy dla akumulatora wysokonapięciowego: ten element dotyczy akumulatora wysokiego napięcia, zintegrowanego z podłogą pojazdu. Klienci będą mieli do wyboru trzy różne pojemności akumulatorów – 60 kWh, 80 kWh i 120 kWh. Pozwoli im to na wybór zakresu – od lokalnego transportu miejskiego po ruch dalekobieżny – oraz konfiguracje ładowności najbardziej odpowiednie dla konkretnych zastosowań, przy jednoczesnym spełnieniu określonych wymagań TCO. Zasięg będzie wynosił od 170 do 360 kilometrów (105 do 215 mil) w zależności od rozmiaru baterii. Dzięki funkcji szybkiego ładowania akumulatory można naładować od 10 do 80 procent w mniej niż 45 minut.

Tylny moduł z elektrycznie napędzaną tylną osią: trzecim filarem modułowej platformy jest elektrycznie napędzana tylna oś, opracowana zgodnie ze strategią stosowania wspólnych części we wszystkich dużych modelach vanów z napędem akumulatorowym. Kompaktowy i mocny silnik elektryczny jest zintegrowany z tylnym modułem i zaprojektowany w taki sposób, że wszystkie warianty modeli – od furgonów i pojazdów do przewozu osób, po warianty podwozia z kabiną do zabudowy – można bezproblemowo wdrożyć na jednej platformie.

– Nowa generacja eSprintera zostanie zbudowana na modułowej platformie Mercedes-Benz Electric Versatility, co umożliwi nam udostępnienie znacznie większej liczby wariantów nadwozia. W przyszłości pozwoli to spełniać wymagania naszych klientów z wielu sektorów, oferując jednocześnie zalety lokalnie bezemisyjnego napędu elektrycznego – mówi Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans. – W segmencie pojazdów dostawczych mamy już 25 lat doświadczenia ze Sprinterem. Wdrażając naszą strategię przyspieszonej elektryfikacji, właśnie na nim polegamy – w ten sposób innowacja spotyka się z fachową wiedzą!”.

Mercedes-Benz Vans podkręca tempo swojej strategii elektryfikacji i dąży do osiągnięcia wiodącej pozycji w napędzie elektrycznym poprzez szybki rozwój nowej modułowej platformy Electric Versatility dla segmentu dużych samochodów dostawczych. Ta innowacyjna platforma e-drive będzie stanowić podstawę nowej generacji eSprintera, produktu, którego celem będzie uzyskanie najlepszej wydajności w swojej klasie. Dzięki inwestycji w wysokości 350 milionów euro platforma Electric Versatility odegra kluczową rolę w planach Mercedes-Benz Vans dotyczących transportu bezemisyjnego.

Następna generacja eSprintera będzie produkowana bez emisji CO2, co stanowi kolejny krok w kierunku realizacji strategii „Ambition 2039” koncernu Daimler.

„Rozpoczęliśmy naszą podróż w kierunku elektryfikacji dziesięć lat temu i poczyniliśmy znaczne postępy, wprowadzając na rynek eVito w 2018 r. i eSprintera w 2019 r. Te wspaniałe produkty spotkały się z dużą akceptacją klientów. Jednak spodziewamy się, że rynek elektrycznych lekkich samochodów dostawczych będzie się szybko rozwijał i przewidujemy to w swoich planach. Jesteśmy gotowi na ten ekscytujący rozwój. Dlatego wyznaczamy naszym przyszłym produktom jeszcze bardziej ambitne cele – począwszy od nowej generacji eSprintera. Zamierzamy oferować naszym klientom atrakcyjne, lokalnie bezemisyjne lekkie samochody dostawcze w każdym segmencie, w którym konkurujemy – dodał Marcus Breitschwerdt.

Pionierski transport elektryczny od 2010 roku: od Vito E-Cell do eSprintera

Strategia przyspieszonej elektryfikacji i szybki rozwój nowego eSprintera będą opierać się na mocnych fundamentach Mercedes-Benz Vans. Jako pionier w segmencie zeroemisyjnym, Mercedes-Benz Vans już w 2010 roku wprowadził na rynek pierwszą, limitowaną serię Vito E-CELL. Klienci w kilku krajach europejskich mogli przetestować ten zasilany akumulatorowo samochód dostawczy w codziennej eksploatacji. Wdrażając elektryczny układ napędowy w istniejącym pojeździe należącym do gamy modelowej, producent był w stanie szybko zdobyć cenne doświadczenie – i zaoferować klientom efektywny ekonomicznie produkt.

Obecnie klienci mogą wybierać między trzema samochodami dostawczymi Mercedes-Benz z zasilaniem akumulatorowym: furgonem eVito, eSprinterem i eVito Tourerem. W codziennym użytkowaniu wszystkie te trzy samochody dostawcze Mercedes-Benz są wydajne, niezawodne, elastyczne i godne zaufania.

Oprócz samochodów dostawczych Mercedes-Benz Vans oferuje także EQV – pierwszy pojazd MPV Mercedes-Benz klasy premium z napędem wyłącznie elektrycznym. Łączy w sobie wszechstronność Klasy V z korzyściami wynikającymi z zerowej lokalnej emisji. EQV wyznacza również standardy w swojej klasie dzięki zasięgowi 356 kilometrów, a jego szerokie spektrum zastosowań obejmuje różnorodne potrzeby klientów.