Warszawa,
13
września
2016
|
02:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz Vito wygrywa Niemiecką Nagrodę Samochodu Dostawczego 2016

Podsumowanie

Mercedes-Benz Vito wygrywa niemiecki plebiscyt German Commercial Vehicle Prize 2016 (Deutscher Nutzfahrzeugpreis) w kategorii aut użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3 ton. Wszechstronny dostawczak spod znaku trójramiennej gwiazdy pokonał rywali w dwudniowych, intensywnych testach porównawczych i zdobył prestiżowy tytuł głosami 15-osobowego jury złożonego z przedstawicieli branży handlowej.

Nagroda, w tym roku przyznana już po raz trzynasty, wręczana jest z inicjatywy wydawnictwa Holzmann Medien, publikującego magazyn dla branży rzemieślniczej Deutsche Handwerks Zeitung. Poza testami stacjonarnymi i próbami dynamicznymi punktacja obejmowała również niezależne analizy ekonomiczne. Zwycięskie Vito 109 CDI Furgon zaimponowało członkom jury między innymi swoją dynamiką jazdy. Kolejnym atutem dostawczego Mercedesa średniego formatu jest oszczędne obchodzenie się z paliwem - testowany wariant z 88-konnym silnikiem wysokoprężnym, 6-stopniową przekładnią manualną i napędem na przednie koła zużywa średnio zaledwie 6,3 l/100 km. Oficjalne wręczenie nagrody nastąpi 23 września, podczas międzynarodowych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze.

„Bardzo cieszymy się, że Vito zdobyło Niemiecką Nagrodę Samochodu Dostawczego 2016. Werdykt jury złożonego z zawodowych kierowców i handlowców, pokazuje, że mamy w ofercie auta użytkowe dopasowane do potrzeb naszych klientów” - mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans. „Vito jest kluczowym czynnikiem sukcesu Mercedes-Benz Vans, co zresztą potwierdzają jego wyniki sprzedaży za drugi kwartał 2016 - 24 700 sztuk, czyli o 26% więcej niż przed rokiem”.

 

Ekonomiczna i bezpieczna przyjemność z jazdy

 Mercedes-Benz Vito ustanawia wzorce wśród średniej wielkości pojazdów dostawczych. Jego różnorodność i wszechstronność sprawiają, że to prawdziwy specjalista dla branży handlowej i uniwersalny pojazd flotowy adresowany do szerokiego grona klientów. Model dostępny jest z nadwoziami typu Furgon, Mixto oraz Tourer i jako pierwszy w klasie występuje z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła. Zwycięskie Vito Furgon legitymuje się najwyższą ładownością w klasie - blisko 1,3 tony. Kolejnym użytecznym dodatkiem jest możliwość przewozu towarów pod przednimi fotelami. Całkowita długość przestrzeni ładunkowej rośnie w ten sposób o dodatkowe 15 cm - i to na całej szerokości. Vito jest standardowo wyposażone w poduszki powietrzne oraz przypomnienie o zapięciu pasów bezpieczeństwa zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Seryjna specyfikacja obejmuje również system kontroli ciśnienia w oponach oraz układ Crosswind Assist, który praktycznie eliminuje wpływ bocznego wiatru na prowadzenie pojazdu. Zwycięski wariant dysponuje też dodatkowymi systemami wspomagającymi, takimi jak asystent parkowania Active Parking Assist czy układ Attention Assist, monitorujący stopień zmęczenia kierowcy w oparciu o szereg zróżnicowanych parametrów.