Katowice/Stuttgart,
27
lutego
2019
|
11:57
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz w e-sporcie

ESL One w Katowicach - Nowy Mercedes-Benz CLA Coupe już za chwilę w polskich salonach

Również w tym roku, kilkanaście miesięcy po rozpoczęciu współpracy z ligą sportów elektronicznych ESL (Electronic Sports League) w Hamburgu, Mercedes-Benz miał swoją reprezentację na e-sportowym turnieju w Katowicach. Największą atrakcją była polska premiera Nowego Mercedes-Benz CLA Coupé, który na nowo ustanawia klasowe standardy w dziedzinie aerodynamiki i systemów wspomagających kierowcę.

Podczas ESL One rywalizowało ze sobą 12 najlepszych drużyn e-sportowych na świecie w Dota 2. Mercedes-Benz wsparł także turniej w katowickim Spodku, dostarczając specjalne egzemplarze Klasy G. Za sprawą charakterystycznych naklejek każdy z nich ucieleśniał podstawowe cechy 116 bohaterów gry Dota 2 – siłę, zwinność i inteligencję.

Poszczególne atrybuty reprezentowali następujący bohaterowie: Smoczy Rycerz (siła), Żmija (zręczność) i Kryształowa Dziewica (inteligencja), zilustrowani odpowiednią kolorystyką oraz specjalnymi elementami wyposażenia. Dzięki temu samochody były chętnie wykorzystywanym środkiem transportu i popularnymi „bohaterami” zdjęć – zarówno wśród graczy, jak i fanów.

Podczas turnieju ESL One w Katowicach, po raz pierwszy w Polsce, zadebiutował najnowszy Mercedes-Benz CLA Coupé – większy i dojrzalszy od poprzednika, a jednocześnie tak samo dynamiczny i młodzieńczy jak dotąd. Druga generacja sportowego coupe z gwiazdą wyróżnia się m.in. jeszcze bardziej funkcjonalnym nadwoziem, zupełnie nowym systemem multimedialnym MBUX ze sztuczną inteligencją, nowymi, wydajnymi silnikami oraz elementami wyposażenia zarezerwowanymi dotąd dla luksusowych limuzyn. Kolejną atrakcję podczas turnieju stanowił tor Carrera na stoisku Mercedes-Benz. Goście mogli „poprowadzić” samochody Mercedes-Benz w symulowanym krajobrazie na mapie Dota 2, z typowym podziałem na trzy trasy i kolorowym tłem znanym ze scenariuszy gry.

Po raz piąty w turnieju Dota 2 odbyło się głosowanie na najbardziej wartościowego gracza Mercedes-Benz (MVP – Most Valuable Player). Światowa społeczność fanów wraz z jury przyznały nagrodę szwedzkiemu zawodnikowi Zai ze zwycięskiego zespołu Team Secret. Może on teraz wybrać nowego Mercedesa o wartości 50 000 euro.

Pod hashtagiem #RiseOn Mercedes-Benz rozpoczyna trzeci rok swojej aktywności w świecie e-sportu. Dzięki przejęciu udziałów w pionierskiej e-sportowej organizacji – SK Gaming – oraz globalnej współpracy z ESL producent ze Stuttgartu jest jednym z największych światowych sponsorów tego nowego rodzaju sportu.