09
marca
2015
|
01:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz wiodącą marką aut premium w Polsce

Mercedes-Benz kontynuuje dynamiczny rozwój – w lutym firma dostarczyła na całym świecie 120 270 samochodów, o 14,6% więcej niż przed rokiem. W Polsce trójramienna gwiazda jest najchętniej wybieraną marką samochodów premium i również notuje nieprzerwany wzrost sprzedaży.

W lutym zarejestrowano w Polsce 672 nowe, osobowe Mercedesy, o 44,8% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2014 (styczeń-luty: 1188 szt., +41,9%). Mercedes-Benz zanotował wzrost sprzedaży jako jedyny producent aut premium z pierwszej „20” najpopularniejszych marek na naszym rynku. Był też najchętniej wybieraną marką samochodów premium wśród klientów indywidualnych.

„Mercedes-Benz zanotował w lutym kolejny rekord sprzedaży. To w szczególności zasługa największej w historii popularności nowej Klasy C, naszych SUV-ów i aut kompaktowych” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż oddziału samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars.

W Europie nowe Mercedesy odebrało w lutym 50 550 klientów (+17,1%), w tym 17 494 w Niemczech (+5,8%), gdzie marka sprzedaje najwięcej aut na Starym Kontynencie i niezmiennie pozostaje liderem segmentu premium. Na drugim co do wielkości europejskim rynku, w Wielkiej Brytanii, liczba dostaw wzrosła o 19,5%. Imponujące wzrosty osiągnięto również w Hiszpanii (+39,6%), Szwecji (+34,9%) oraz w Belgii (+36,5%).

W regionie NAFTA sprzedano 26 747 nowych Mercedesów (+6,3%), a rekordową sprzedaż odnotowano w USA, Kanadzie i Meksyku. W USA dostarczono 23 616 aut (+4,5%) - w styczniu i lutym trójramienna gwiazda była najchętniej wybieraną marką aut premium na tamtym rynku.

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż Mercedes-Benz wzrosła o 15,5%, do 37 992 sztuk. Rekordowy popyt zanotowano w Chinach (19 979 egzemplarzy, +13,6%), w Japonii (5240 pojazdów, +3,6%) oraz w Rosji (+16,5%).

Nie słabnie popularność kompaktowych Mercedesów – w lutym na ich zakup zdecydowało się 35 159 klientów (+24,6%). Pod koniec marca w salonach pojawi się piąty członek gamy kompaktowych modeli, CLA Shooting Brake.

Szczególnie wysokim wzięciem cieszy się Klasa C w wersjach sedan i kombi. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy br. model znalazł 63 878 nabywców (+59,1%) – najwięcej w historii, jeśli wziąć pod uwagę dwa pierwsze miesiące roku.

O 16% wzrosła popularność limuzyny Klasy E na jej największym rynku – w Chinach. W najnowszej edycji badania jakości 3-letnich samochodów J.D. Power Vehicle Dependability Study, przeprowadzonym przez renomowany instytut badań konsumentów J.D. Power, Klasa E oraz model GLK zostały uznane za najlepsze w swoich segmentach.

Klasa S tradycyjnie pozostaje najlepiej sprzedającą się luksusową limuzyną na świecie. W lutym model ustanowił kolejny rekord popularności – znalazł 15 024 nabywców (+4,2%).

Sprzedaż SUV-ów wzrosła w ubiegłym miesiącu o 31,1%. Na zakup Klasy G zdecydowało się o 17,6% więcej klientów niż przed rokiem.

Także nowa generacja smarta cieszy się rosnącą popularnością – w lutym model padł wyborem 8303 nabywców (+12,7%). Istotne wzrosty odnotowano na jego największych rynkach, w Niemczech (+33%) i we Włoszech (+45,3%).