Warszawa,
19
września
2017
|
15:58
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz wprowadza nowe cyfrowe narzędzie pracy dla mediów

Mercedes me media

Stuttgart/Frankfurt. Międzynarodowe targi motoryzacyjne we Frankfurcie (12-24 września 2017 r.) zbiegają się z premierą innowacyjnej, cyfrowej usługi Mercedes-Benz dla dziennikarzy, blogerów i innych dostawców treści – Mercedes me media. To nowa platforma internetowa, która pozwala śledzić i tworzyć rozbudowane relacje z wydarzeń na żywo, takich jak targi motoryzacyjne czy premiery samochodów. Tym samym bogaty program wydarzeń Mercedes-Benz staje się dostępny w sieci, z dowolnego miejsca i o każdej porze, a międzynarodowi odbiorcy zyskują dostęp do pogłębionych informacji za pośrednictwem nowych kanałów komunikacji. Platforma jest bezpłatnie dostępna w internecie, pod adresem https://media.mercedes-benz.com, a później będzie także funkcjonować w postaci aplikacji na urządzenia mobilne i zaoferuje kolejne narzędzia ułatwiające dziennikarzom pracę. W ten sposób producent ze Stuttgartu otwiera zupełnie nowy wymiar użyteczności na polu komunikacji na żywo. Prócz relacji z imprez w serwisie nieustannie pojawiają się najnowsze wiadomości oraz ekskluzywne treści, takie jak np. przedpremierowe szkice nowych modeli. Mercedes me media pełni rolę centralnego portalu prasowego Mercedes-Benz; polskie wersje informacji prasowych i wiadomości z lokalnego rynku będą nadal publikowane na stronach http://www.media.daimler.pl/.

„Dzięki Mercedes me media dostawcy treści z całego świata mogą być teraz »live« i wraz z naszymi gośćmi brać udział w prezentacjach nowych modeli i usług. To sprawia, że codzienna praca dziennikarzy staje się łatwiejsza. Mercedes me media wyznacza nowy standard i pod względem komunikacyjnym zbliża do siebie światy analogowy i cyfrowy” – powiedział Jörg Howe, szef globalnej komunikacji w koncernie Daimler AG.

Nowy wymiar w komunikacji na żywo

Platforma Mercedes me media prezentuje przede wszystkim wysokiej jakości wielokątowe strumieniowanie wideo na żywo – w standardzie wyznaczającym techniczne wzorce na polu cyfrowej komunikacji. To efekt wykorzystania trzech różnych kątów filmowania i zdjęć reżyserskich bez konieczności ładowania lub opóźnień. Funkcja może w czasie rzeczywistym przekazywać „atmosferę na żywo” z dowolnego wydarzenia pod indywidualnie wybranymi kątami. Co więcej, relacje z imprez dostępne są „na żądanie” po tym, jak imprezy te dobiegną końca. Ponadto platforma oferuje użytkownikom liczne innowacyjne aplikacje, w tym funkcję wykonywania zrzutów ekranu o wysokiej rozdzielczości z dowolnej kamery oraz transkrypcję rozmów i wykładów w wielu językach na żywo. Cytaty z poszczególnych wypowiedzi można bezpośrednio kopiować w celu dalszego przetwarzania. Na stronie znalazła się też rozbudowana sekcja wiadomości z aktualnymi i ekskluzywnymi treściami. Funkcja koszyka pozwala na indywidualne przygotowywanie interesujących treści, a funkcja odliczania przekazuje informacje na temat zbliżających się wydarzeń. Podczas każdej kolejnej fazy wydarzenia użytkownik sukcesywnie otrzymuje coraz więcej szczegółów na jego temat.

Oferta Mercedes me media obejmuje wszystkie formy przetwarzania informacji: filmy na żywo są tu uzupełnione o teksty, grafiki, formaty audio i wideo oraz animacje, które wspólnie tworzą rozbudowane serwisy informacyjne. Publikowane w odstępach czasowych treści są specjalnie dostosowane do potrzeb różnych grup użytkowników – na potrzeby druku oraz dla dziennikarzy internetowych, influencerów albo blogerów.

Regularnie uruchamiane są również nowe funkcjonalności Mercedes me media. W niedalekiej przyszłości portal przejmie m.in. rolę centralnego zarządzania konferencjami prasowymi. W swoim osobistym profilu akredytowani przedstawiciele mediów otrzymają wszystkie istotne informacje na temat wydarzeń, w których biorą udział – co sprawi, że portal Mercedes me media będzie „punktem kompleksowej obsługi medialnej”.