14
listopada
2014
|
01:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz z największym wzrostem sprzedaży aut premium w Polsce

W październiku br. zarejestrowano w Polsce 619 nowych osobowych Mercedesów, o 19,3 proc. więcej niż przed rokiem – to rekordowy wzrost wśród wiodących marek premium. Niemiecki producent utrzymuje tym samym dynamikę notowaną w minionych miesiącach – od stycznia dostarczył polskim klientom 6079 aut, o 19,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2013. Rekordowy popyt na nowe Mercedesy obserwuje się zresztą na całym świecie.

Liczba rejestracji Mercedes-Benz w Polsce rośnie znacznie szybciej niż cały rynek (+14,2 proc. od początku roku). Co istotne, wzrost ten nie wynika z „pompowania” wyników sprzedaży poprzez wykorzystanie okienka podatkowego na początku br., lecz jest zasługą kompleksowej ofensywy modelowej. W październiku br. najpopularniejszy autem niemieckiej marki nad Wisłą była nowa Klasa C, która znalazła 107 nabywców (od początku roku: 926 sztuk) i pozostaje najchętniej wybieranym samochodem w swoim segmencie. To samo dotyczy między innymi Klasy S (45 egzemplarzy w październiku, 450 od stycznia) oraz odnowionego niedawno CLS-a (odpowiednio, 17 i 143 egzemplarze). Dużym zainteresowaniem cieszą się również zaprezentowane w tym roku modele GLA oraz Klasa V, które w październiku trafiły do, odpowiednio, 83 i 21 klientów.

Na całym świecie Mercedes-Benz dostarczył w ubiegłym miesiącu 140 941 samochodów – o 11,5 proc. więcej niż przed rokiem i więcej niż w którymkolwiek październiku w historii firmy. Od stycznia producent ze Stuttgartu nieprzerwanie notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży – w ciągu minionych 10 miesięcy do klientów trafiła już rekordowa liczba 1 336 097 aut spod znaku trójramiennej gwiazdy (+12,4 proc.).

„Czwarty kwartał zaczęliśmy od kolejnego rekordu sprzedaży” – mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Już po pierwszym miesiącu od premiery rynkowej nasze najnowsze modele – Klasa C Kombi oraz Klasa S Coupe – zdobyły wśród klientów niebywałą popularność”.


W Europie Mercedes-Benz sprzedał w październiku br. 60 632 samochody (+9,8 proc.). Najbardziej znaczące wzrosty odnotowano w Hiszpanii (+56,3 proc.), Szwajcarii (+19,5 proc.) oraz Belgii (+12,4 proc.). W Niemczech w ubiegłym miesiącu dostarczono 23 784 auta, o 4,5 proc. więcej niż przed rokiem. Trójramienna gwiazda pozostaje więc najchętniej wybieraną marką premium w swojej ojczyźnie.

Wyjątkowo wysoką dynamikę sprzedaży zaobserwowano w październiku br. w Azji. W Chinach nowe Mercedesy odebrało 23 150 klientów, o 33,4 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. To kolejny rekord sprzedaży. Także w Japonii, gdzie Mercedes-Benz jest niezmiennie najpopularniejszą marką premium, zanotowano rekordowy wynik – 4277 sztuk (+10,6 proc.). W Australii popyt wzrósł o 37,8 proc.


W USA miniony październik okazał się pod względem sprzedaży najlepszym miesiącem tego roku – do nabywców trafiły 28 593 nowe auta (261 804 od początku roku, +6,8 proc.). Z uwagi na nietypowy wynik w październiku przed rokiem, ten z ubiegłego miesiąca wiąże się jednak z 4,9-proc. spadkiem.

Nieprzerwanie wzrasta popularność kompaktowych nowości Mercedes-Benz. Od stycznia do października samochody Klas A, B, CLA i GLA trafiły w ręce 375 435 klientów (+23,7 proc.). Zapotrzebowanie na Klasę C wzrosło w ubiegłym miesiącu o niemal 40 proc., a Klasa E ustanowiła nowy rekord sprzedaży (285 481 aut od początku roku, +9,2 proc.).

Klasa S umacnia swoją pozycję lidera wśród luksusowych limuzyn – tylko w październiku przekazano 8397 egzemplarzy modelu (+60,2 proc.). Również najnowsza Klasa S Coupe błyskawicznie zyskała uznanie klientów – jej sprzedaż dwukrotnie przewyższa zeszłoroczne wyniki poprzednika.

Nadal rośnie popyt na SUV-y spod znaku trójramiennej (278 811 aut od początku roku, +5,6 proc.). W październiku szczególnie wysoką popularnością cieszyła się Klasa M (+13,4 proc.).

Miejski smart fortwo od początku br. znalazł 72 041 klientów (analogiczny okres ub.r.: 82 449). Największą popularnością model cieszy się obecnie w Niemczech, Chinach i Włoszech. Lada dzień do salonów trafi jego nowa odsłona – tym razem dostępna z jedną lub z dwiema parami drzwi do wyboru.