09
lutego
2015
|
01:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz zaczął 2015 rok z rekordem sprzedaży w Polsce i na świecie

Mercedes-Benz kontynuuje zeszłoroczne sukcesy – styczeń 2015 roku firma zakończyła rekordowym wynikiem 125 865 sprzedanych samochodów. To o 13,6% więcej niż przed rokiem. W Polsce marka spod znaku trójramiennej gwiazdy była w ubiegłym miesiącu najchętniej wybieranym producentem aut premium.

„Właśnie zaczęliśmy w Mercedes-Benz rok SUV-ów – ich sprzedaż wzrosła o 37 proc.” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing oddziału Mercedes-Benz Cars. „W 2015 roku będziemy utrzymywać zeszłoroczne tempo dzięki nowym produktom we wszystkich segmentach – od luksusowego Mercedesa-Maybacha S 600 aż do miejskich smartów fortwo i forfour, bardzo popularnych wśród klientów. Dość wspomnieć, że w minionym miesiącu sprzedaż nowych modeli smarta wzrosła rok do roku o blisko 30 procent”.

Styczniowe wyniki Mercedes-Benz w Polsce

W styczniu 2015 roku w naszym kraju zarejestrowano 516 nowych, osobowych Mercedesów – o 38,3% więcej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem (źródło: PZPM). Marka ze Stuttgartu osiągnęła największy wzrost liczby rejestracji spośród „20” najpopularniejszych producentów samochodów w Polsce i zapewniła sobie pierwsze miejsce wśród marek aut premium.


Styczniowe wyniki Mercedes-Benz na świecie

Na europejskim rynku Mercedes-Benz nieprzerwanie się rozwija – w styczniu sprzedano tu 47 693 samochody (+14,5%). Szczególnie wysokie wskaźniki wzrostu odnotowano w Wielkiej Brytanii (+20,4%), we Włoszech (+16,3%), w Hiszpanii (+47,4%) oraz we Francji (+22,1%). Na wymagającym rynku niemieckim sprzedaż wzrosła o 11,4%, do 15 503 sztuk, a wraz z nią wzrósł udział w rynku. Mercedes-Benz jest tam niezmiennie liderem wśród marek aut premium.

W USA i Chinach, na dwóch głównych rynkach producenta ze Stuttgartu, na zakup nowego Mercedesa zdecydowała się rekordowa liczba klientów – odpowiednio, 24 619 (+8,9%) oraz 28 080 (+14,5%).

 
Styczniowe wyniki Mercedes-Benz: poszczególne modele

Kompaktowe samochody Mercedes-Benz – Klasy A, B, CLA oraz GLA – cieszą się niesłabnącą popularnością. W styczniu ich sprzedaż wzrosła o 24%, do 33 719 egzemplarzy. Już w marcu ofertę wzmocni piąty kompaktowy model – CLA Shooting Brake.

Znaczący sukces odniosła Klasa C w wersjach sedan i kombi – liczba dostaw modelu wzrosła rok do roku o ponad 50 proc., do 31 959 sztuk.

Nie słabnie również popyt na Klasę S. Wynik 8111 dostarczonych aut (+9,2%) kolejny miesiąc z rzędu zapewnił jej tytuł najlepiej sprzedającej się limuzyny na świecie.

Rośnie także popularność aut z rodziny SUV-ów – w ubiegłym miesiącu aż o 37 proc. Klasy GLK, GL oraz G ustanowiły nowe rekordy sprzedaży.

Zaprezentowane w listopadzie ubiegłego roku smarty nowej generacji spotkały się ze znakomitym odbiorem klientów. W styczniu sprzedaż jednostkowa modeli fortwo i forfour wzrosła o 29,9%, do 8457 samochodów.