Warszawa,
29
czerwca
2017
|
13:45
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz zwycięzcą 10. Edycji „Badania satysfakcji dealerów samochodowych” w kategorii „Samochody dostawcze”

Podsumowanie

„Badanie satysfakcji dealerów samochodowych” jest cyklicznym, corocznym badaniem realizowanym przez DCG Dealer Consulting przy współpracy merytorycznej z firmą doradczą EY.

W tym roku miało miejsce podsumowanie X. edycji Badania, w której to Mercedes-Benz Polska zwyciężył w kategorii Samochody Dostawcze.

„Mercedes-Benz znany jest nie tylko z niezawodnych, ekonomicznych, bezpiecznych, funkcjonalnych i komfortowych samochodów dostawczych, ale również z profesjonalnej sieci dealerskiej, będącej godnym zaufania partnerem dla wszystkich naszych Klientów. Wysoka jakość oferowanych usług może być osiągnięta tylko dzięki bliskiej współpracy między importerem, a dealerami, której filarami są partnerskie podejście, dialog i koncentracja na wspólnym działaniu. Zasady te przyświecają nam każdego dnia i dzięki pełnej zaufania współpracy dbamy o to co najważniejsze: zadowolenie naszych Klientów.” mówi Christoph Stemmer, Dyrektor Zarządzający Mercedes-Benz Samochody Dostawcze.

 

O badaniu

„Badania satysfakcji dealerów samochodowych” jest projektem, który w sposób obiektywny ma zmierzyć jakość współpracy przedstawicielstw koncernów z siecią dealerską. Metodologia badania jest spójna z uznaną i sprawdzoną metodologią stosowaną na najważniejszych rynkach Europy Zachodniej i USA. Dzięki niej dealerzy mogą w wielu aspektach ocenić jakość współpracy z marką, wskazując tym samym, które aspekty wykonywane są bez zarzutu, a które trzeba poprawić.

Tegoroczne badanie odbyło się w kwietniu i maju 2017 roku, wzięło w nim udział łącznie 408 dealerów, odpowiadając na 81 pytań dotyczących różnorodnych zagadnień. W tym roku po raz pierwszy standardowe badanie zostało rozszerzone o zagadnienia związane z samochodami dostawczymi do 3,5 tony. Spośród 9 biorących udział w badaniu marek pierwsze miejsce zajął Mercedes-Benz.

 

O sieci dealerskiej Mercedes-Benz

Sieć Mercedes-Benz to w tej chwili 21 dealerów w Polsce, na którą składa się łącznie 41 salonów sprzedaży i 57 punktów serwisowych. Dzięki temu zapewniamy naszym Klientom nie tylko najwyższą jakość usług sprzedażowych, ale także pełną opiekę serwisową. Gotowość do pomocy 24h na dobę, indywidualne podejście do każdego Klienta oraz szeroka dostępność części serwisowych to tylko niektóre z jej atutów.

Dodatkowo, Mercedes-Benz wprowadza z sukcesem europejski program profesjonalizacji sieci o nazwie VanPro. Program ten zapewnia najwyższe standardy w sprzedaży i usługach serwisowych dzięki dedykowanym zespołom ekspertów od samochodów dostawczych w punktach dealerskich, zapewniającym kompleksowe konsultacje Klientom o najbardziej nietypowych potrzebach. Tytuł Van ProCenter przyznawany jest dopiero po przejściu surowych i szczegółowych audytów. Van ProCenter ustanawia nowe standardy w zakresie jakości obsługi Klienta, doradztwa i dostępności produktu. W chwili obecnej mamy 10 punktów Van ProCenter, a w kolejnych miesiącach planowane jest otwarcie kolejnych 4 nowych Van ProCenter.

 

O Samochodach Dostawczych Mercedes-Benz

Aktualnie oferta Mercedes-Benz Vans obejmuje trzy modele - Citan, Vito i Sprinter - w szerokiej gamie wersji napędowych oraz nadwoziowych. Przykładowo, Vito można nabyć aż z trzema rodzajami napędu: na przednie, tylne lub wszystkie koła. W swoich klasach każdy z modeli wyróżnia się typowym dla Mercedesa poziomem ergonomii, komfortu, bezpieczeństwa, funkcjonalnością i komfortem.