24
listopada
2014
|
01:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Maybach – nowa definicja luksusu

Mercedes-Maybach Klasy S debiutuje jednocześnie na dwóch kluczowych rynkach – w Chinach i USA, podczas targów motoryzacyjnych w Kantonie i Los Angeles. Nowy okręt flagowy Mercedes-Benz ma o 200 mm większy rozstaw osi od przedłużanej odmiany Klasy S – mierzy 5453 mm długości, z czego 3365 mm przypada na odległość między osiami. Podróżujący z tyłu korzystają zarówno z dodatkowej przestrzeni, jak i z bogatego wyposażenia standardowego, obejmującego osobne fotele oraz innowacyjną funkcję wzmocnienia głosu. Mercedes-Maybach Klasy S zapewnia też niezrównany komfort akustyczny – to najcichszy samochód świata, jeśli chodzi o poziom hałasu w drugim rzędzie siedzeń.

„Historia prestiżowych aut produkowanych przez Daimlera sięga niemal samych początków motoryzacji. Mercedes-Maybach Klasy S rozpoczyna właśnie nowy rozdział tej historii” – podkreśla Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż. „Najnowsza limuzyna w portfolio Klasy S ustanawia nieznane wcześniej standardy w segmencie samochodów luksusowych i spełnia najwyższe wymagania w zakresie ekskluzywnego wyposażenia oraz komfortu”.

„Dopracowanie każdego detalu i nowy wymiar wygody pasażerów w tylnym rzędzie siedzeń – oto wizytówki naszej najnowszej limuzyny” – mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarząd Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój osobowych Mercedesów. „Już ciesząca się wyjątkową popularnością Klasa S wyznacza szczyty motoryzacyjnej inżynierii w wielu dziedzinach, takich jak bezpieczeństwo, wydajność, wentylacja czy komfort akustyczny. Mercedes-Maybach podnosi tę poprzeczkę nawet wyżej”.

Mercedes-Maybach: nowa submarka synonimem niezrównanej ekskluzywności

Mercedes-Maybach Klasy S spaja perfekcję Klasy S z ekskluzywnością Maybacha. Od standardowego modelu odróżnia go między innymi dodatkowa przestrzeń, specjalne fotele oraz jeszcze bardziej luksusowo wykończona kabina, oferująca szerokie możliwości indywidualizacji.

Mercedes-Maybach nie jest jednak linią wyposażenia – to druga podmarka Mercedes-Benz obok Mercedes-AMG. W przyszłości będzie ona dostarczać nowe Mercedesy w wyjątkowo ekskluzywnej formie.

Dwie wersje silnikowe: S 500 i S 600

Rynkowy debiut nowej limuzyny zaplanowano na luty przyszłego roku. Topowy model – Mercedes-Maybach S 600 – będzie napędzany 6-litrową jednostką V12 biturbo o mocy 390 kW (530 KM) i 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1900 obr./min. Do jej wyróżników należy m.in. aluminiowa skrzynia korbowa, jednoczęściowy łańcuch rozrządu, kuty wał korbowy, kute tłoki, wieloiskrowy zapłon, drążone i wypełnione sodem zawory wydechowe oraz niskotemperaturowy obieg cieczy chłodzącej z osobnym zbiornikiem wyrównawczym.

Silnik V8 biturbo pod maską wersji S 500 ma pojemność 4,7 litra i generuje moc 455 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm, a średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC - jedynie 8,9 l/100 km.

Obie odmiany przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 5,0 s i rozwijają prędkość maksymalną równą 250 km/h.

W czerwcu 2015 roku w sprzedaży pojawi się czteronapędowa odmiana Mercedes-Maybach S 500 4MATIC.

Wariant S 500 jest standardowo wyposażony w pierwszą na świecie w segmencie premium 9-biegową przekładnię automatyczną. Szeroka rozpiętość przełożeń (9,15) pozwala ograniczyć prędkość obrotową silnika – parametr kluczowy z punktu widzenia wydajności i komfortu jazdy. Krótszy czas zmiany przełożeń i reakcji zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy. Mercedes-Maybach S 600 będzie zaopatrzony w najnowsze wcielenie 7-stopniowej skrzyni automatycznej 7G-TRONIC PLUS.


Wzorowa aerodynamika i wyjątkowo niski poziom hałasu

Kabina Mercedesa-Maybacha Klasy S wyróżnia się imponująco niskim poziomem hałasu opływającego powietrza, i to mimo dużej powierzchni okien. Z tyłu Mercedes-Maybach jest nawet cichszy od najcichszego samochodu na świecie – Klasy S Coupé. Wszechstronne testy prototypów przeprowadzono również z uwzględnieniem podróżowania w rozłożonych tylnych fotelach. W celu zapewnienia optymalnego komfortu akustycznego zastosowano uszczelki w drzwiach o nietypowym, okrągłym profilu, klejone trójkątne okienka ze specjalnym uszczelnieniem, a także rozległą izolację, sięgającą od foteli aż do tylnej półki. Przed niepożądanymi dźwiękami chroni dodatkowe uszczelnienie rolek tylnych pasów bezpieczeństwa oraz tekstylne wykończenie nadkoli.

Wyciszenie Maybacha dopracowano w otwartym przed rokiem Centrum Technologii Mercedes-Benz w Sindelfingen, gdzie przeprowadzono symulacje zachowania podczas bocznego wiatru. W rezultacie eksperci w zakresie aeroakustyki mogli zaprojektować perfekcyjną instalację drzwi i zabezpieczyć je przed nadmiernym odrywaniem się od uszczelki nawet w obliczu silnych podmuchów, np. na mostach lub podczas wyprzedzania ciężarówki.

Mercedes-Maybach Klasy S notuje wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza, równy 0,26. To zasługa szeregu zabiegów optymalizacyjnych, obejmujących m.in. spojlery kół, zoptymalizowany kształt bocznych lusterek, uszczelnienie mocowania przednich lamp i osłony chłodnicy, zawieszenie obniżane o 20 mm podczas jazdy z wysokimi prędkościami, spojlerki tylnych lamp czy wreszcie osłony podwozia.

Wygląd zewnętrzny: elegancja i ekskluzywność

Design limuzyny – stylowy, ekskluzywny, dominujący – sugeruje moc i luksus. Zachowano tu charakterystyczne dla Klasy S cechy, takie jak opadająca linia dachu. W porównaniu z przedłużaną odmianą modelu, Mercedes-Maybach otrzymał jednak skrócone o 66 mm tylne drzwi, a trójkątne okienko przeniesiono na słupek. Dzięki temu zabiegowi fotele są zlokalizowane za otworem drzwiowym i zapewniają pasażerom wyjątkowe poczucie prywatności. Aurę najwyższej jakości potęgują dostępne na życzenie, kute obręcze o średnicy 20 cali z polerowanym frontem.

Maybacha od krótszych odmian Klasy S różni nie tylko dłuższy rozstaw osi i inny kształt tylnych drzwi, ale również subtelne detale: trzy podwójne, chromowane listwy osłony chłodnicy oraz dodatkowe, chromowane akcenty wzdłuż karoserii. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. panoramiczny dach (w modelu S 600 opcjonalnie przyciemniany za naciśnięciem przycisku) oraz rolety tylnej szyby i bocznych, tylnych okien – w tym tych trójkątnych.

Na życzenie oferowane są specjalne odcienie lakieru. Po nałożeniu pierwszej warstwy farby karoseria limuzyny jest szlifowana, a później jeszcze dwukrotnie lakierowana – w ten sposób zyskuje wyjątkową głębię koloru.

Wnętrze: esencja nowoczesnego luksusu

„Tworzyć najlepsze z najlepszych – samochody, które spełniają każde życzenie i wyróżniają się nadzwyczajną elegancją i mocą” – oto hasło z broszury Maybacha z 1930 roku, aktualne i dzisiaj. Kabina nowej limuzyny stanowi ucieleśnienie zmysłowej elegancji. Płynne linie i wyrafinowane materiały uzupełnia stylowa oprawa detali – przednie, centralne podłokietniki pokrywa skóra nappa z wytłoczonym logo Maybach Manufaktur, a deskę rozdzielczą zdobi analogowy czasomierz szwajcarskiej firmy IWC. Już w standardowej wersji drzwi mają ręcznie szyte zdobienia. Wyłącznie dla Maybacha zarezerwowano wykończenie chromowano-drewniane z elementami ze skóry na drzwiach, chromowane osłony głośników wysokotonowych i dyskretne oświetlenie światłowodowe wzdłuż podłokietnika. Wszystkie te akcenty wpływają na unikalną, szykowną atmosferę.

Jako flagowy okręt w gamie modelowej Mercedes-Benz, Mercedes-Maybach Klasy S spełnia najwyższe wymagania w zakresie luksusowego wyposażenia i komfortu. Poza wszystkimi udogodnieniami dostępnymi w Klasie S, jego nabywcy mają do wyboru szereg ekskluzywnych opcji podkreślających najwyższe ambicje Maybacha. Ich lista obejmuje m.in.: pakiet zapachowy AIR-BALANCE ze stworzonymi specjalnie dla nowego modelu perfumami AGARWOOD z nutą pochodzącą z drzewa agarowego, które uchodzi za najdroższe na świecie, a także chromowane kieliszki do szampana firmy Robbe & Berking. Dostarcza ona srebrne wyposażenie luksusowych jachtów oraz sztućce do najlepszych restauracji na świecie, odznaczanych gwiazdkami Michelina. Na życzenie dostępna jest także skórzana podsufitka designo wraz ze skórzanym obszyciem osłon przeciwsłonecznych, uchwytów dachowych, osłon słupków, lusterek oraz obramowania głośników.

Innowacyjna funkcja wzmocnienia głosu

Mercedes-Maybach Klasy S oferuje również niespotykane udogodnienie przydatne podczas jazdy z szoferem – funkcję wzmocnienia głosu, ułatwiającą rozmowę podróżujących z przodu z pasażerami z tyłu. Projektanci skupili się tu na uniknięciu efektu Lombarda, czyli niezamierzonej tendencji mówiącego do zwiększania natężenia głosu w hałaśliwym otoczeniu. Dwa mikrofony w lusterku wstecznym, wykorzystywane również do odbioru mowy przy użyciu zestawu głośnomówiącego, przechwytują wypowiedzi, które są równocześnie emitowane za pośrednictwem tylnych głośników. Funkcja działa do określonego progu głośności audio, by rozmowa mogła odbywać się w sposób zrelaksowany, z muzyką w tle. Aby uniknąć niepożądanych dźwięków, wzmocnienie głosu zostaje wyłączone po otwarciu któregoś okna lub dachu.


Montowane seryjnie trójwymiarowe nagłośnienie przestrzenne Burmester® zapewnia wyjątkowe doznania – zarówno akustyczne, jak i estetyczne. Zostało ono zestrojone specjalnie z myślą o pasażerach tylnych foteli. Zestaw składa się z 24 głośników z osobnymi kanałami o łącznej mocy 1540 watów, a jego znakiem rozpoznawczym systemu są głośniki wysokotonowe w tylnych drzwiach, automatycznie wysuwane ruchem obrotowym i podświetlane w jednym z siedmiu kolorów.


Technologia HD Voice: najwyższa jakość połączeń

Technologia HD Voice – tzw. mowy szerokopasmowej – zapewnia lepszą jakość połączeń za pośrednictwem Bluetooth®. Transmisja głosu odbywa się tu w szerszym zakresie częstotliwości – od 50 do 7000 Hz (wcześniej: 200-3400 Hz), co ułatwia prowadzenie rozmowy w głośnym otoczeniu.

Poczucie przestrzeni: nowy standard wygody z tyłu

Mercedes-Maybach Klasy S to pojazd zaprojektowany do jazdy z szoferem. Kierowca i pasażer z przodu cieszą się taką samą przestrzenią, jak w standardowej Klasie S. Z tyłu jest już znacznie przestronniej – dodatkowe 200 mm między osiami w całości przypada na drugi rząd siedzeń (łącznie, długość samochodu względem przedłużanej odmiany Klasy S wzrosła o 207 mm, do 5453 mm). Mimo dynamicznie poprowadzonej linii dachu, więcej miejsca wygospodarowano również nad głowami.
 
Mercedes-Maybach Klasy S jest standardowo zaopatrzony w dwa niezależne, tylne fotele z możliwością wszechstronnej regulacji – ich oparcia można pochylać niezależnie od położenia siedziska i podparcia stóp. Osobno regulować można również poduszki – zarówno w pionie, jak i w poziomie. Maksymalny kąt rozłożenia oparcia wynosi 43,5 stopnia, a minimalny, pozwalający na komfortową pracę – 19 stopni. Standardowo, luksusowe zagłówki zaopatrzone są w dodatkowe poduszki.

Do wyposażenia seryjnego należy również pakiet szoferski, obejmujący „szoferską pozycję” przedniego fotela pasażera. Z uwagi na zmiany w jego kinematyce, podróżujący po tej samej stronie z tyłu dysponuje dodatkowymi 77 mm na nogi w porównaniu ze standardowym przednim siedzeniem odsuniętym maksymalnie do tyłu. Ponadto, fotel z przodu można złożyć, a ten z tyłu rozłożyć, np. w celu drzemki. Pakiet zawiera także luksusowe zagłówki EASY ADJUST dla kierowcy i pasażera z przodu (ten drugi – składany) oraz podpórkę dla stóp, wysuwaną spod przedniego siedzenia pasażera.

Za sterowanie poszczególnymi funkcjami siedzeń odpowiadają typowe dla Mercedesa panele na drzwiach. Zdobiony drewnem tylny podłokietnik wyposażono w dwa uchwyty na kubki oraz schowek.

Na życzenie oferowany jest pakiet komfortowy dla pasażerów tylnych siedzeń, dodatkowo zwiększający komfort podróżowania z tyłu. Obejmuje on wielokonturowe fotele oraz funkcję masażu ENERGIZING z efektem gorących kamieni. Centralna konsola First-Class – optyczne przedłużenie środkowego tunelu z przodu – jest z kolei wyposażona w innowacyjne pojemniki na kubki z możliwością podgrzewania oraz chłodzenia napojów (wykorzystujące moduł Peltiera).

Podobnie jak w samolocie, konsola centralna ma dwa wbudowane stoliki, które można rozkładać i składać jedną ręką. Dwuprzegubowe mocowanie pozwala ustawić je w praktycznie dowolnej pozycji, uchwyty i blat wykonane z lekkiego stopu łączą wysoką stabilność z atrakcyjnym wyglądem, a skórzana podstawka zwiększa wygodę pisania.

Aby zapewnić maksymalny komfort klimatyczny, pasażerowie tylnych foteli mają do dyspozycji osobną, automatyczną klimatyzację THERMOTRONIC z dwiema dodatkowymi strefami. Panel sterowania między siedzeniami pozwala indywidualnie ustawić temperaturę oraz sposób dystrybucji powietrza dla każdej ze stref. Otwory wentylacyjne umieszczono na tunelu centralnym, pod fotelami oraz na słupkach B. Kierowca może sterować tylną klimatyzacją za pośrednictwem systemu COMAND Online.

Nadwozie: wzorowa stabilność

Mercedes-Maybach Klasy S powstawał równolegle z dwiema krótszymi odmianami modelu i korzysta z tych samych, innowacyjnych rozwiązań w budowie karoserii. Nowa Klasa S została już uhonorowana najbardziej prestiżową na świecie nagrodą w dziedzinie konstrukcji nadwozi, przyznaną podczas konferencji w Bad Nauheim w październiku ubiegłego roku. O wyborze zadecydowała między innymi hybrydowa konstrukcja nadwozia, złożona z różnych materiałów, w tym z odlewów aluminiowych i wysokowytrzymałej stali, przy wykorzystaniu odpowiednich technologii łączenia. Te ostatnie obejmują m.in. spawanie RobScan, po raz pierwszy wykorzystane w produkcji na dużą skalę.

Maybach ma największy wśród seryjnych aut pojedynczy panel boczny. Z tego względu struktura jego nadwozia została dodatkowo zoptymalizowana. Podwójne wzmocnienia podstawy słupka B i tylnego nadkola zapewniają dodatkową stabilność, a większe mocowania tylnych foteli sprzyjają eliminacji najdrobniejszych nawet wibracji wynikających z wydłużonego rozstawu osi.

Bezpieczeństwo: inteligentne systemy wspomagające i innowacyjne wyposażenie w tylnym rzędzie siedzeń

Podobnie jak Klasa S, nowy Mercedes-Maybach Klasy S oferowany jest z licznymi systemami wspomagającymi, czyniącymi podróżowanie jeszcze bezpieczniejszym i bardziej komfortowym. Gama rozwiązań z rodziny „Intelligent Drive” obejmuje m.in. układ PRE-SAFE® Brake z funkcją wykrywania pieszych, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS wraz ze Steering Assist oraz Stop&Go Pilot, Brake Assist BAS PLUS i Cross-Traffic Assist, Active Lane Keeping Assist, Adaptive Highbeam Assist Plus oraz układ noktowizyjny Night View Assist Plus.

Pasażerom tylnych foteli Maybach oferuje innowacyjne dodatki niedostępne w innych limuzynach: elektrycznie wysuwane i podświetlane klamry pasów, poduszki w pasach (oba elementy dostępne w pakiecie PRE-SAFE® dla tylnego rzędu siedzeń) oraz standardowe poduszki siedzisk, zlokalizowane pod tapicerką. W razie wypadku, jeśli fotel jest rozłożony, podnoszą one siedziska i chronią w ten sposób przed wysunięciem się pasażerów spod pasów.

Sukces nowej Klasy S

W ciągu zaledwie roku od premiery na wszystkich kluczowych rynkach nowa Klasa S znalazła ponad 100 tys. nabywców. Samochód został doceniony również przez przedstawicieli mediów – zdobył m.in. tytuł „Światowego samochodu luksusowego” oraz nagrodę amerykańskiego magazynu „Ward's Auto World” za najlepszy projekt wnętrza.

Nowy Mercedes-Maybach Klasy S adresowany jest do ludzi biznesu podróżujących głównie z szoferem – m.in. klientów z Chin, Rosji i USA. Na rynku nie ma zresztą bezpośredniej konkurencji – jest pozycjonowany nad obecną Klasą S, ale poniżej modeli z segmentu samochodów ultraluksusowych.