11
czerwca
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

"Mercedes me" – nowa marka i nowy standard usług

Na początku marca br. Mercedes-Benz zaprezentował nową markę pn. Mercedes me”, łączącą wszystkie istniejące i przyszłe oferty usług. Będą one łatwo dostępne za pośrednictwem platformy cyfrowej, która ruszy w sieci latem br. "Mercedes me" obejmuje pięć obszarów:  "move me", "connect me", "assist me", "finance me" oraz "inspire me", które uwzględniają pełną obsługę  klienta od zakupu i finansowanie przez serwis pojazdów po cieszące się międzynarodowym uznaniem usługi mobilne Daimlera. "Mercedes me" w sposób płynny i wygodny integruje wszystkie te obszary.

- Pod marką "Mercedes me" łączymy szeroką gamę usług odnoszących się do naszych modeli. To znacznie więcej niż nowa strona internetowa - to zupełnie nowy poziom obsługi klienta indywidualnego - wyjaśnia dr Dieter Zetsche, prezes Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars.

Nowa marka usług "Mercedes me" to kolejna faza realizacji strategii sprzedażowo-marketingowej "Mercedes-Benz 2020 - Best Customer Experience". Motorem wzrostu do 2020 roku mają być nie tylko nowe modele w nowych segmentach, ale także dostosowanie organizacji sprzedaży i działań marketingowych do zmieniających się potrzeb klientów. "Best Customer Experience" obejmuje zróżnicowane propozycje z zakresu marketingu, sprzedaży i obsługi w celu zapewnienia klientom spójnego odbioru marki premium przy każdym kontakcie.

Częścią strategii „Best Customer Experience” są innowacyjne, zlokalizowane w miastach punkty/salony działające pod marką "Mercedes me". Aktywności te prowadzone są z myślą o tworzeniu niestandardowych ofert, ukierunkowanych na ludzi i ich indywidualny styl życia. Właśnie dlatego Mercedes-Benz łączy istniejące i przyszłe usługi pod wspólną marką "Mercedes me".

"Mercedes me" - "The best for me"

"Mercedes me" stawia klientów Mercedes-Benz w samym centrum uwagi. Naczelna zasada nowej marki brzmi: "To, co najlepsze dla mnie" - niezależnie od tego, czy użytkownik jeździ Mercedesem, autem innego producenta, czy też w ogóle nie dysponuje samochodem. Nowa marka oferuje kompleksową gamę inteligentnych, długofalowych usług w pięciu obszarach. Są to mobilność, łączność (connectivity), serwis, finansowanie i inspiracja. Nowa marka ma swoje logo.

Wszystko pod jednym dachem - pięć filarów

Mobilność: "Mercedes move me" oferuje inteligentne rozwiązania mobilne zarówno dla kierowców jak i osób niezmotoryzowanych. Daimler Mobility Services GmbH oferują  imponującą paletę usług mobilnych jak moovel, car2go, car2go black czy Park2gether. Strategiczni partnerzy poszerzają ten wybór i oferują aplikację na smartfony MyTaxi, portal usług szoferskich Blacklane czy dostawcę autobusów FlixBus. Cennym dodatkiem do gamy usług "Mercedes move me" jest wypożyczalnia premium Mercedes-Benz Rent.

Łączność (connectivity): "Mercedes connect me" pozwala klientom łączyć się z pojazdem o dowolnej porze i z dowolnego miejsca. W tym przypadku lista usług obejmuje zarządzanie samochodem, pomoc w razie wypadku lub awarii, a także system alarmowy Mercedes-Benz oraz telediagnostykę. Za pomocą "Remote Online" klienci mogą sprawdzić, gdzie zaparkowali swoje auto, czy zamknęli drzwi i ile paliwa pozostało w zbiorniku. Mogą nawet uruchomić ogrzewanie postojowe.

Wsparcie: "Mercedes assist me" to osobista, spersonalizowana usługa serwisowa dla kierowców Mercedes-Benz w przewidywalnej cenie – w dowolnym miejscu i przez całą dobę. Obejmuje ona internetowy dostęp do obsługi klienta, w tym automatyczną rezerwację wizyty w stacji obsługi oraz kontakt z doradcą.

Finansowanie: "Mercedes finance me" oferuje klientom dedykowane usługi finansowe związane z ich autem i zapewnia łatwy dostęp do szerokiego portfolio Daimler Financial Services - od elastycznych, atrakcyjnych rozwiązań finansowych do indywidualnych ofert leasingowych oraz ubezpieczeniowych.

Inspiracja: "Mercedes inspire me" daje wgląd w działalność badawczo-rozwojową Mercedes-Benz, nie jest jednak wyłącznie portalem informacyjnym poświęconym najnowszym technologiom czy mobilności. Przynależność do społeczności pozwala klientom śledzić innowacyjne koncepcje Mercedes-Benz od samego początku i zgłaszać swoje własne pomysły i sugestie poprzez interakcję z ekspertami z różnych dziedzin.

"Mercedes me" startuje latem br.

"Mercedes me" to znacznie więcej niż platforma internetowa – klienci mają otrzymać dostęp do wszystkich indywidualnych usług Mercedes-Benz w jednym, wspólnym miejscu. Nowa oferta startuje latem 2014 roku pod adresem www.mercedes.me, a dostęp do niej będzie możliwy dzięki osobistemu identyfikatorowi Mercedes ID. Strona jest dostępna w języku niemieckim i angielskim i jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami mobilnymi oraz kanałami komunikacji.

Mercedes me w Hamburgu - informacje, doradztwo, catering i eventy pod jednym dachem

Mercedes me to nie tylko świat wirtualny i usługi – to także nowe, ciekawe  miejsca pojawiające się w europejskich miastach.  Na początku czerwca otwarto salon Mercedes me (550 mkw) w Hamburgu. Można tam obejrzeć najnowsze modele Mercedesa, zjeść, skorzystać z oferty kulturalnej, poradzić się i wejść w interakcję cyfrową. W salonie zmieściły się lounge i restauracja, sala do prezentacji modeli Mercedes-Benz oraz miejsce na imprezy artystyczne i lifestyle'owe. Przestrzeń obiektu można elastycznie zmieniać – w zależności czy planowany jest pokaz mody, odczyt czy koncert. Za kuchnię odpowiada firma Kofler & Kompanie, oferująca kulinarne specjały z Hamburga i okolicy. W salonie wydzielono także studio, w którym goście  mogą uzyskać informacje na temat marki Mercedes-Benz, jej produktów i usług, oraz strefę spotkań ze sprzedawcami w prywatnej atmosferze. W każdej części salonu goście Mercedes me mają dostęp do ekranów dotykowych i plazmowych, w multimedialnej formie prezentujących ofertę Mercedes-Benz.

Stacja Mercedes polskim salonem Mercedes Me

„Stacja Mercedes to warszawski salon Mercedes Me” – tłumaczy Artur Konarski, dyrektor Sieci Dealerskiej Mercedes-Benz Polska. – „Można tu spotkać nie tylko rodzinę, znajomych,  ciekawych gości, ale także greeterów i mobilnych sprzedawców z naszego firmowego salonu Mercedes-Benz Warszawa, którzy zapraszają na  jazdy testowe i prezentują najnowsze modele i usługi. Można też odpocząć przy kawie, zjeść posiłek, wziąć udział w różnych zajęciach, spotkaniach czy koncertach. Stacja Mercedes to jedna z pierwszych realizacji programu Best Customer Experience w ramach strategii Mercedes-Benz 2020 i bardzo nas cieszy, że już drugi rok dzieje się to właśnie w Warszawie.”

Kontakt:

Ewa Łabno-Falęcka, Tel. +22 / 312 72 20

Ewa.Labno-Falecka@daimler.com