11
października
2016
|
02:00
Europe/Warsaw

Mercedesy Klasy E, GLC i GLC Coupé w nowych wersjach

Z jednej strony GLC - dynamiczny i funkcjonalny SUV, z drugiej Klasa E - najinteligentniejszy samochód w swoim segmencie. Oba modele mają różne charaktery, ale też wiele wspólnego: oba są rynkowymi przebojami i debiutują właśnie w nowych wersjach silnikowych. Gama Klasy E Kombi powiększa się m.in. o wysokoprężne odmiany o mocach 150 i 258 KM oraz sportowy wariant Mercedes-AMG E 43 4MATIC (401 KM), a GLC - o sportowo stylizowany model GLC 350 e 4MATIC Coupé z hybrydowym napędem plug-in (320 KM).

 

Łącznie, model GLC Coupé jest teraz dostępny w czterech nowych wersjach. Listę nowości otwiera GLC 350 e 4MATIC Coupé - pierwszy średniej wielkości SUV coupé Mercedesa z hybrydowym napędem plug-in. Sportowe osiągi łączą się tu z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i możliwością bezemisyjnej jazdy w trybie elektrycznym na dystansie do 34 km. Moc systemowa zespołu napędowego wynosi 235 kW (320 KM), maksymalny moment obrotowy - 560 Nm, a średnie zużycie paliwa - 2,5-2,7 l/100 km, zależnie od rozmiaru kół.

 

Ponadto, do oferty GLC Coupé dołączają wersje: GLC 350 d 4MATIC Coupé z 6-cylindrowym silnikiem Diesla (190 kW/258 KM), GLC 300 4MATIC Coupé z 4-cylindrową jednostką benzynową (180 kW/245 KM) oraz Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé. Ta ostatnia łączy typowe dla maszyn AMG osiągi z zaletami SUV-ów - wyższą pozycją za kierownicą, funkcjonalną kabiną i większymi możliwościami jazdy po nieutwardzonych drogach. Jej specyfikacja obejmuje 3-litrowy benzynowy silnik V6 biturbo (270 kW/367 KM), skrzynię automatyczną 9G-TRONIC o krótszych czasach zmiany przełożeń oraz napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC, który większą część momentu obrotowego kieruje do kół tylnej osi.

 

Z kolei paletę modelu GLC uzupełniają mocne wersje z napędem na obie osie: GLC 350 d 4MATIC z topowym silnikiem Diesla o mocy 190 kW (258 KM) oraz GLC 300 4MATIC z benzynową jednostką o mocy 180 kW (245 KM), wypełniający lukę pomiędzy GLC 250 4MATIC oraz GLC 43 4MATIC.

 

Przegląd cen nowych wersji Mercedes-Benz GLC i GLC Coupé:

 

  • GLC 350 d 4MATIC: 195.122 PLN
  • GLC 350 e 4MATIC Coupé: 216.260 PLN
  • GLC 350 d 4MATIC Coupé: 215.854 PLN
  • GLC 300 4MATIC Coupé: 179.268 PLN
  • GLC 43 4MATIC Coupé: 247.154 PLN

Powyższe ceny są cenami netto i odnoszą się do wersji podstawowych poszczególnych modeli. GLC 300 4MATIC będzie oferowany w Polsce od 21 października.

 

Klasa E: jeszcze szerszy wybór silników dla Limuzyny i Kombi

 

Powiększa się także gama nowej Klasy E - dołącza do niej pięć nowych odmian. Ofertę uzupełniają dwie wysokoprężne wersje Kombi - E 200 d (110 kW/150 KM) i E 350 d (190 kW/258 KM), a także dwa warianty z napędem na cztery koła - E 220 d 4MATIC oraz E 400 4MATIC Kombi.

 

Nowością jest również pierwszy wariant o podwyższonych osiągach z nadwoziem Kombi - Mercedes-AMG E 43 4MATIC. Wzmocniona jednostka 3.0 V6 biturbo (295 kW/401 KM), skrzynia automatyczna 9G-TRONIC o skróconym czasie zmiany biegów, sportowe zawieszenie i napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC zapewniają mu dynamikę jazdy na miarę modeli z Affalterbach.

 

Przegląd cen nowych wersji - Mercedes-Benz Klasy E:

 

  • E 220 d 4MATIC: 168.535 PLN
  • E 200 d Kombi: 162.602 PLN
  • E 350 d Kombi: 229.268 PLN
  • E 400 4MATIC Kombi: 256.911 PLN
  • E 43 4MATIC Kombi: 310.163 PLN

Powyższe ceny są cenami netto i odnoszą się do wersji podstawowych poszczególnych modeli.

 

Wszystkie dane techniczne w skrócie:

GLC

GLC 350 d 4MATIC

GLC 300 4MATIC

Liczba/układ cylindrów

6/V

4/R

Pojemność skokowa (ccm)

2987

1991

Moc maks. (kW/KM przy obr./min)

190/258 przy 3400

180/245 przy 5500

Maks. moment obr. (Nm przy obr./min)

620 przy 1600-2400

370 przy 1300–4000

Średnie zużycie paliwa
w cyklu NEDC (l/100 km)

5,9

7,2

Średnia emisja CO2 (g/km)

159

163

Klasa efektywności

B

C

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

6,2

6,5

Prędkość maksymalna (km/h)

238

236

 

 

GLC Coupé

GLC 350 d 4MATIC

GLC 300 4MATIC

GLC 43 4MATIC

Liczba/układ cylindrów

6/V

4/R

6/V

Pojemność skokowa (ccm)

2987

1991

2996

Moc maks. (kW/KM przy obr./min)

190/258 przy 3400

180/245 przy 5500

270/367 przy 5500-6000

Maks. moment obr. (Nm przy obr./min)

620 przy 1600-2400

370 przy 1300-4000

520 przy 2500-4500

Średnie zużycie paliwa
w cyklu NEDC (l/100 km)

6,0

7,5

8,4

Średnia emisja CO2 (g/km)

161

169

192

Klasa efektywności

B

C

D

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

6,2

6,5

4,9

Prędkość maksymalna (km/h)

238

236

250*

*ograniczona elektronicznie

GLC Coupé

GLC 350 e
4MATIC

Liczba/układ cylindrów

4/R

Pojemność skokowa (ccm)

1991

Moc maks. (kW/KM przy obr./min)

155/211 przy 5500

Maks. moment obr. (Nm przy obr./min)

350 przy 1200-4000

Maks. moc systemowa (kW/KM)

235/320

Maks. systemowy moment obr. (Nm)

560

Średnie zużycie paliwa
w cyklu NEDC (l/100 km)

2,5

Średnia emisja CO2 (g/km)

59

Zużycie energii, ważone
(kWh/100 km)

13,9

Zasięg w trybie elektrycznym (km)

34

Klasa efektywności

A+

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

5,9

Prędkość maksymalna (km/h)

235

 

 

Klasa E Limuzyna

E 220 d 4MATIC

Liczba/układ cylindrów

4/R

Pojemność skokowa (ccm)

1950

Moc maks. (kW/KM przy obr./min)

143/194 przy 3800

Maks. moment obr. (Nm przy obr./min)

400 przy 1600-2800

Średnie zużycie paliwa
w cyklu NEDC (l/100 km)

4,3

Średnia emisja CO2 (g/km)

117

Klasa efektywności

A+

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,5

Prędkość maksymalna (km/h)

239

Klasa E Kombi

E 200 d

E 350 d

E 400 4MATIC

E 43 4MATIC

Liczba/układ cylindrów

4/R

6/V

6/V

6/V

Pojemność skokowa (ccm)

1950

2987

3498

2996

Moc maks. (kW/KM przy obr./min)

110/150 przy 3200-4800

190/258 przy 3400

245/335 przy 5250-6000

295/401 przy 6100

Maks. moment obr. (Nm przy obr./min)

360 przy 1400-2800

620 przy 1600-2400

480 przy 1200-4000

520 przy 2500-5000

Średnie zużycie paliwa
w cyklu NEDC (l/100 km)

4,2

5,4

7,9

8,4

Średnia emisja CO2 (g/km)

109

140

180

192

Klasa efektywności

A+

A

C

D

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,7

6,0

5,4

4,7

Prędkość maksymalna (km/h)

217

250*

250*

250*

* ograniczona elektronicznie