23
listopada
2015
|
01:00
Europe/Warsaw

Śmieciarka na bazie FUSO Cantera ze Złotym Medalem

FUSO Canter to ciężarówka wszechstronnie uzdolniona - dostępna w pięciu klasach tonażowych (od 3,5 do 8,55 t), z trzema różnymi kabinami, trzema wariantami silnika i sześcioma rozstawami osi do wyboru. Koncepcja ramy umożliwia montaż różnych typów zabudowy - takich jak śmieciarka Olympus Mini firmy Terberg. Zabudowany na podwoziu FUSO Cantera pojazd został nagrodzony podczas targów Poleko prestiżowym Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich dla najbardziej nowoczesnych i innowacyjnych produktów.

 
Śmieciarka Olympus Mini na podwoziu modelu FUSO Canter to specjalistyczny pojazd z tylnym załadunkiem służący do zbiórki odpadów komunalnych, pochodzenia organicznego i materiałów przeznaczonych do ponownego przetwarzania. Z uwagi na wysoką zwrotność doskonale sprawdza się w centrach miast, strefach przeznaczonych do ruchu pieszego oraz obszarach wiejskich z wąskimi uliczkami - mierzy jedynie 2 m szerokości i ma krótki tylny zwis. Pojemność skrzyni ładunkowej waha się od 6 do 8 m3.

 
Śmieciarka Olympus Mini wyróżnia się najniższą w swojej kategorii masą własną, najwyższą siłą zgniotu odpadów oraz szeregiem innowacyjnych rozwiązań technologicznych, takich jak bezobsługowe łożyska, drążone tłoczyska siłowników prasy czy wyświetlacz z interfejsem pozwalającym z kabiny obsługiwać wszystkie układy pojazdu. Do jej produkcji wykorzystuje się odporne na korozję stale o podwyższonej wytrzymałości. Śmieciarka ma w pełni uszczelniony odwłok i diodowe oświetlenie, a jej przemyślana konstrukcja znacznie skraca czas ewentualnych napraw oraz czynności serwisowych.

 
Na użyteczność śmieciarki wpływają wrodzone zalety Cantera. Do jego napędu służy oszczędny zespół napędowy z 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy od 130 do 175 KM, systemem start/stop oraz innowacyjną przekładnią dwusprzęgłową Duonic z funkcją pełzania. Wytrzymała i odporna na skręcanie rama podłużnicowa z układem otworów montażowych zapewnia wysoką elastyczność zabudowy, a nisko położone wejście dla ułatwienia wsiadania i wysiadania. Kierowcy pracujący w miejskim transporcie dystrybucyjnym docenią również ergonomiczną kabinę z łatwym przechodzeniem na stronę pasażera, a przede wszystkim znakomitą zwrotność - w przypadku niektórych wersji średnica zawracania nie przekracza 9 m. Canterem jeździ się niemal jak większym samochodem osobowym.

 
Kontakt:

Aleksander Rzepecki Tel. +22 / 312 72 23,
aleksander.rzepecki@daimler.com