Stuttgart,
18
lutego
2021
|
15:07
Europe/Warsaw

Można zamawiać nowe wersje elektrycznego Mercedesa EQC: EQC 400 4MATIC oraz EQC 400 SPORT 4MATIC

Mercedes-EQ poszerza gamę swojego cenionego elektrycznego SUV-a EQC 400 4MATIC (zużycie energii w cyklu mieszanym: 21,5 kWh/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km). Model jest teraz dostępny w bazowym wariancie, oferowanym w wyjątkowo atrakcyjnej cenie – w Polsce od 299 000 zł. Kolejną nowością jest odmiana EQC 400 SPORT 4MATIC z jeszcze bogatszą specyfikacją, w tym ze standardowymi elementami linii AMG dla nadwozia i wnętrza, które wizualnie podkreślają dynamikę napędu EQC. Należy do nich m.in. specyficzna przednia osłona AMG w formie czarnego panelu przedzielonego podwójnym „ostrzem”. W kabinie uwagę zwracają sportowe fotele o charakterystycznym dla AMG kroju, z tapicerką łączącą syntetyczną skórę ARTICO z mikrofibrą DINAMICA. EQC 400 SPORT 4MATIC kosztuje od 347 000 zł. Oba modele można już zamawiać, a pierwsze auta dotrą do dealerów Mercedes-Benz w maju 2021 r. Podobnie jak wszystkie odmiany EQC seryjnie wyposażono je w ładowarkę AC o mocy 11 kW.

EQC 400 4MATIC standardowo oferuje m.in. matrycowe reflektory MULTIBEAM LED wraz z Asystentem świateł drogowych Plus, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika EASY-PACK, cyfrowe wskaźniki oraz wyświetlacz systemu operacyjnego o przekątnej 10,25”, kamerę cofania, szyby z izolacją akustyczną oraz ładowarki pokładowe AC o mocy 11 kW i DC o mocy 110 kW. Nabywcy otrzymują też bezpłatną 3-letnią subskrypcję usługi Mercedes me Charge, dzięki której mogą korzystać z krajowych i zagranicznych stacji ładowania za pomocą zintegrowanej, intuicyjnej funkcji płatności, a także roczny dostęp do stacji IONITY o mocy co najmniej 150 kW.

Ponadto EQC 400 4MATIC jest dostępny z korzystnie wycenionymi pakietami wyposażenia: Advantage, Premium oraz Premium Plus. Na przykład ten ostatni obejmuje szyberdach, nagłośnienie przestrzenne Burmester, elektrycznie sterowane przednie fotele z funkcją pamięci, bezprzewodowe ładowanie smartfona, rozszerzoną rzeczywistość dla MBUX-a, pakiet ENERGIZING Plus oraz pakiet parkowania z kamerami 360°.

Nowy wariant EQC 400 SPORT 4MATIC poza bazową specyfikacją seryjnie oferuje m.in. pakiety: parkowania, lusterek, schowków i komfortowych siedzeń, nagłośnienie przestrzenne, nastrojowe oświetlenie, Asystenta martwego pola, dostęp bezkluczykowy oraz przyciemniane szyby. Jego wizytówką jest linia AMG dla nadwozia i wnętrza, która z zewnątrz wyróżnia się specyficzną czarną przednią osłoną z podwójnym „ostrzem”, dynamicznie wyprofilowanym przednim zderzakiem AMG ze wstawkami w kolorze czarnym i srebrnym (lśniące wykończenie) oraz kurtynami powietrznymi, poszerzonym tylnym zderzakiem AMG z nakładką na kształt dyfuzora, a także 19-calowymi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi obręczami AMG z pięcioma podwójnymi ramionami, lakierowanymi na kolor tytanowy. W kabinie linia AMG zwraca uwagę wielofunkcyjną sportową kierownicą ze spłaszczonym u dołu wieńcem i perforacją w obszarze chwytu, sportowymi fotelami, deską rozdzielczą pokrytą syntetyczną skórą, wybranymi przeszyciami w kolorze różowego złota oraz elementami ozdobnymi z wykończeniem przypominającym włókno węglowe. Całość uzupełniają nakładki na pedały AMG ze szczotkowanej stali nierdzewnej z gumowymi wypustkami oraz dywaniki podłogowe AMG.

Informacje na temat EQC oraz Mercedes-EQ

EQC 400 4MATIC trafił do sprzedaży latem 2019 r. Był to pierwszy Mercedes-Benz oferowany pod marką EQ – pionier i kamień milowy w realizacji strategii Ambition 2039. EQC to „Mercedes wśród aut elektrycznych”, imponujący jakością, bezpieczeństwem i wygodą, a także wyjątkowym w segmencie średniej wielkości SUV-ów komfortem akustycznym. Cechy te idą w parze ze znakomitymi osiągami. Dwa silniki elektryczne, po jednym przy przedniej i tylnej osi, generują łącznie moc 300 kW (408 KM). Dzięki pomysłowej strategii działania zasięg w trybie elektrycznym może wynosić od 421 do 462 km.

Mercedes-Benz oferuje nabywcom EQC kompleksowe możliwości ładowania, na czele z usługą Mercedes me Charge – sprawiając, że elektromobilność jest wygodna i dopasowana do codziennej eksploatacji. Egzemplarze produkowane od stycznia 2021 r. są wyposażone w ładowarkę pokładową AC o mocy 11 kW, która pozwala naładować wysokonapięciowy akumulator o pojemności 80 kWh w domu lub na publicznej stacji ładowania od 10 do 100% w ciągu 7,5 h. Podczas szybkiego ładowania prądem stałym (DC) z mocą 110 kW akumulator można napełnić od 10 do 80% w ciągu 40 min.

Modele Mercedes-Benz z napędem elektrycznym (tzw. xEV-y: pojazdy w 100% elektryczne BEV i hybrydy plug-in PHEV) cieszą się bardzo wysoką popularnością. W 2020 r. producent potroił ich światową sprzedaż. Na całym świecie klienci odebrali wówczas ponad 160 000 hybryd plug-in i aut na prąd Mercedes-Benz Cars (+228,8%), z czego około 87 000 trafiło do nabywców w samym czwartym kwartale. Tym samym udział samochodów xEV w sprzedaży Mercedes-Benz Cars zwiększył się z 2% w 2019 r. do 7,4% w roku ubiegłym. Popularność hybryd plug-in wzrosła prawie czterokrotnie, do ponad 115 tys. sztuk, a sprzedaż EQC wyniosła około 20 000 egzemplarzy. Wysoki popyt na xEV-y utrzymywał się również w 2021 r.: w styczniu w Europie co czwarty samochód sprzedany przez Mercedes-Benz Cars miał hybrydowy napęd plug-in lub w pełni elektryczny.

Producent spodziewa się, że w całym 2021 r. światowy udział aut xEV w sprzedaży wzrośnie do około 13% – zwłaszcza że elektromobilna inicjatywa Mercedes-EQ ciągle trwa. W tym roku na rynek trafi EQS, elektryczny członek rodziny Klasy S. W segmencie aut kompaktowych wiosną do oferty dołączy EQA 250 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,7 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km), w 100% elektryczny „brat” GLA, a później zaprezentowany zostanie także kompaktowy model EQB.