08
lutego
2010
|
01:00
Europe/Warsaw

Nagroda Off Road: Unimog Mercedes-Benz Samochodem Terenowym Roku 2010

Nagroda Off Road: Unimog Mercedes-Benz Samochodem Terenowym Roku 2010

  • Czytelnicy magazynu „Off Road“ wybrali pojazd Unimog najlepszym Samochodem Terenowym Roku w kategorii „Pojazdy specjalne“

  • Unimog na pierwszym miejscu z przeważającą liczbą 37,9 % głosów czytelników

Stuttgart/Monachium – Już po raz szósty z rzędu czytelnicy magazynu wybrali Unimog Mercedes-Benz najlepszym Samochodem Terenowym Roku w kategorii „Pojazdy specjalne“. Wybór jest rezultatem wyników zorganizowanego wśród czytelników plebiscytu oceniającego pojazdy w ośmiu kategoriach, opublikowanych w grudniowym numerze tego cenionego monachijskiego magazynu poświęconego pojazdom terenowym. Wręczenie statuetki OFF ROAD odbyło się podczas gali w uroczystej oprawie monachijskiego Theaterzelt „Das Schloss”. Na zwycięzców spośród 97 pojazdów ocenianych w plebiscycie oddano ponad 48 000 głosów. W grupie pojazdów specjalnych Unimog zajął pierwsze miejsce, zdobywając przeważającą liczbę 37,9 % głosów czytelników.

Wyboru dokonywano w kategoriach „Samochód terenowy“, „Luksusowy samochód terenowy“, „Sports Utility Vehicles (SUV)“, „Luksusowy SUV“, „Klasyczny samochód terenowy“, „Pick-up“, „Terenowy pojazd specjalny“ i „Crossover“. W kategorii pojazdów specjalnych  – pracujących w terenie i wykorzystywanych do przewożenia na duże odległosci ciężkich ładunków i towarów lub stanowiących bazę pojazdów specjalnych w rodzaju wozów straży pożarnej, pojazdów ekspedycyjnych i wojskowych – Unimog zajął niekwestionowaną czołową pozycję. Czytelnicy chwalili jego charakterystyczne cechy, takie jak koncepcję nadzwyczajnej przydatności do jazdy w ekstremalnych warunkach terenowych dzięki osiom portalowym (bramowym) i niezwykłej zwrotności w połączeniu z najwyższą niezawodnością, żywotnością i solidnością.

Produkowany w Wörth od jesieni 2002 roku terenowy Unimog wersji U 4000 do U 5000 jest szczególnie przydatny do zastosowania w najtrudniejszych warunkach terenowych, z dala od utwardzonych ulic i dróg. Pojazdy tego typu doskonale sprawdzają się jako wozy straży pożarnej – zwłaszcza przy gaszeniu pożarów lasów - , jako pojazdy wykorzystywane w pracach związanych z usuwaniem skutków kataklizmów i katastrof, pojazdy ekspedycyjne, a także pojazdy służb serwisowo-konserwacyjnych pracujących w trudno dostępnym terenie – zgodnie z mottem „Tam gdzie on wjedzie, nikt inny nie dotrze“.

Tym samym pojazdy Unimog U 3000, U 4000 i U 5000 są idealnym uzupełnieniem pojazdów typoszeregu U 300 do U 500, wykorzystywanych jako terenowy nośnik narzędzi, przeznaczony do zastosowania głównie w instytucjach państwowych służb cywilnych, służb komunalnych, budownictwie i energetyce oraz w transporcie wewnątrzzakładowym i łączonym (drogowo-szynowym). Najmłodszym dzieckiem rodziny Unimog jest kompaktowy Unimog U 20, wprowadzony na rynek w roku 2008.
Również legendarna Klasa G znalazła uznanie czytelników: W kategorii „Luksusowy samochód terenowy“ zapewniła sobie zwycięstwo. Natomiast model„Edition Pur” wprowadzony na rynek na 30. urodziny, w roku 2009, zdobył w kategorii „Klasyczny samochód terenowy “ drugie miejsce. Taką samą pozycję zajęła Klasa M w grupie „Luksusowych SUV“.
Magazyn Off-Road organizuje wśród swoich czytelników plebiscyt na najlepszy samochód terenowy roku już od 1982 r.