25
lipca
2011
|
02:00
Europe/Warsaw

Najpotężniejsza Klasa C w historii

Wyborną zabawę za kierownicą gwarantuje regulowane zawieszenie AMG i wysokowydajny układ hamulcowy, a także dostępne na życzenie zestawy - AMG Track Package ze sportowym ogumieniem i aktywnym chłodzeniem mechanizmu różnicowego tylnej osi oraz AMG Aerodynamics z prowadnicami powietrza i tylnym skrzydłem z włókna węglowego.

Klasa C 63 AMG Coupé Black Series została zaprogramowana do jazdy na krawędzi i bicia rekordów na zamkniętym torze. Stworzona w duchu SLS AMG GT3, kontynuuje tradycję modeli Black Series, zapoczątkowaną w 2006 roku. AMG - wyczynowy oddział Mercedes-Benz - po raz kolejny udowadnia swoje doświadczenie w projektowaniu ekscytujących maszyn.

-  AMG ma swoje korzenie w międzynarodowym motorsporcie. Nowa Klasa C 63 AMG Coupé Black Series to najlepszy przykład transferu wyścigowej technologii na cywilne drogi. Liczne sukcesy w DTM, auta takie jak SLS AMG GT3 oraz udział w wyścigach Formuły 1, które od 15 lat obsługują nasze samochody medyczne i bezpieczeństwa, wciąż dopingują inżynierów AMG - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

Dane techniczne w skrócie:

 C 63 AMG Coupé Black Series

Pojemność skokowa: 6208 ccm
Średnica x skok tłoka: 102,2 x 94,6 mm
Stopień sprężania: 11.3 : 1
Moc maksymalna: 380 kW (517 KM) przy 6800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 620 Nm przy 5000 obr./min
Masa własna silnika (bez płynów): 196 kg
Średnie zużycie paliwa (NEDC): 12,2 l/100 km
Średnica emisja CO2: 286 g/km
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,2 s

Szeroka, niska i gotowa do skoku

Niczym grot strzały, ostro nakreślony przedni pas z centralnie umieszczoną gwiazdą Mercedesa i ogromnymi wlotami powietrza wyraża niczym nieskrępowane pragnienie ruchu. Otwory w pokrywie silnika zapewniają jednostce napędowej dodatkowy oddech, a lakierowano na czarno przedni spojler poprawia równowagę aerodynamiczną samochodu. Emblematy 6.3 to z kolei ukłon w stronę potężnej mocy, generowanej przez wolnossące, widlaste serce. Barczysty tył z szerokim dyfuzorem, w którym zatopiono podwójne końcówki układu wydechowego, wieńczy subtelny spojler klapy oraz logo "Black Series".

Pełen ekspresji profil Klasy C podkreślają poszerzone nadkola (o 28 mm z przodu i o 42 mm z tyłu), pod którymi chowają się rozstawione szerzej koła z kutymi obręczami o średnicy 19 cali z oponami 255/35 na przedniej oraz 285/30 na tylnej osi (szerokość obręczy to, odpowiednio, 9 i 9,5 cala). Technologia zaczerpnięta z modelu SLS AMG pozwoliła na zmniejszenie masy kompletu obręczy, a co za tym idzie – masy nieresorowanej – aż o 11 kilogramów. Efekt? Bardziej spontaniczne reakcje i lepsze precyzja prowadzenia auta.

Mocarny silnik prosto z "Gullwinga"

Widlasta "ósemka" o pojemności 6,2 litra, moc maksymalna 380 kW (517 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 620 Nm - rzut oka na dane techniczne i jasne staje się, że technologia Klasy C 63 AMG Coupé Black Series podąża krok w krok za sensacyjnym designem. Wolnossący motor M156 został dostosowany specjalnie do potrzeb modelu. Kute tłoki, korbowody i lekkiej konstrukcji wał korbowy pochodzą wprost z legendarnego SLS AMG, a nad wszystkim czuwa nowa jednostka sterująca silnika.

Elementy zastosowane w "Gullwingu" wykorzystuje również nowa chłodnica oleju ze zwiększoną o 50 procent aktywną powierzchnią chłodzenia. Zoptymalizowany system nie zawodzi nawet podczas bezkompromisowych szaleństw na torze wyścigowym. Moment obrotowy przenosi na koła sprawdzona, innowacyjna przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT o 7 przełożeniach. Cztery tryby pracy oraz funkcja RACE START pozwalają na maksymalne wykorzystanie możliwości silnika. W trybie "Sport plus" i "Manual" zmiana biegu trwa jedynie 100 milisekund.

Nic dziwnego, że sprint do 100 km/h zajmuje Klasie C 63 AMG Coupé Black Series zaledwie 4,2 s (dane tymczasowe). Potężna moc, agresywna reakcja na gaz i nadmiar momentu obrotowego w mgnieniu oka budzą w kierowcy prawdziwą pasję. Perłą w koronie jest emocjonujący dźwięk, wydobywający się ze sportowego układu wydechowego AMG.

Regulowane zawieszenie AMG i blokada tylnego mechanizmu różnicowego

Stosowane w innych modelach Black Series sportowe zawieszenie śrubowe AMG to wyrafinowana konstrukcja, zaczerpnięta wprost ze świata motorsportu. Dzięki licznym możliwościom regulacji pozwala kierowcy na stworzenie jego własnego ustawienia.
Rozstaw kół został poszerzony o 40 mm z przodu i o 79 mm z tyłu oraz zmodyfikowane stabilizatory sprawiają, że podczas jazdy Klasa C 63 AMG Coupé Black Series zachwyca pewnością siebie. Przeprogramowany, sportowy układ kierowniczy AMG zapewnia jej bezbłędną sterowność, a blokada tylnego mechanizmu różnicowego - wyśmienitą trakcję, szczególnie podczas jazdy torowej.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów układu ESP®, dostosowanych do każdej sytuacji: ESP ON, Sport Handling Mode lub ESP OFF. W ujarzmieniu najsilniejszej Klasy C pomaga nie tylko zestrojony na nowo system ABS, ale i wysokowydajny układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami i wieloczęściowymi tarczami na przedniej osi (390 x 36 milimetrów) oraz 4-tłoczkowymi zaciskami i jednoczęściowymi tarczami na tylnej osi (360 x 26 milimetrów).

Wyścigowy klimat także w kabinie

Wnętrze Klasy C 63 AMG Coupé Black Series wypełnia sportowa atmosfera. Czerń miesza się tu z czerwonymi akcentami, nowoczesne instrumenty sprzyjają intuicyjnej komunikacji z kierowcą, a nienaganna jakość wykończenia i dbałość o szczegóły nie pozwalają zapomnieć, że mamy do czynienia z Mercedesem. Oczy kierowcy trafiają na trzy okrągłe zegary z trójwymiarowym, kolorowym wyświetlaczem TFT pośrodku. Na powitanie pojawia się na nim logo AMG, później zaś ekran może dostarczać informacje takie jak temperatura oleju, aktualny tryb układu ESP® czy wybrane przełożenie.
Kubełkowe fotele AMG doskonale obejmują ciało. Ich środkową część, podobnie jak boczki drzwi oraz część koła kierownicy, pokrywa nowy gatunek włókna syntetycznego DINAMICA, charakteryzujący się wysoką odpornością na światło. W walce ze zbędnymi kilogramami zrezygnowano z tylnej kanapy. Na życzenie Klasa C 63 AMG Coupé Black Series dostępna jest jednak w wersji czteroosobowej, ze sportowymi fotelami, spotykanymi w Klasie C 63 AMG Coupé.

Lista seryjnego wyposażenia obejmuje m.in.: listwy progowe AMG i nakładki pedałów ze szczotkowanej stali, system Audio 20 CD z kolorowym wyświetlaczem, Bluetooth®, interfejsem USB i 8 głośnikami oraz automatyczną klimatyzację THERMATIC, a także dodatki z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego (układ ESP®, Headlamp Assist, tempomat SPEEDTRONIC, czujniki ciśnienia w ogumieniu, pięć poduszek powietrznych, napinacze oraz ograniczniki siły napięcia pasów).

Pakiet AMG Aerodynamics i AMG Track Package

Dla spragnionych adrenaliny zespół AMG przygotował jeszcze dwa specjalne pakiety. Pierwszy z nich, AMG Track Package, zawiera ogumienie Dunlop w rozmiarze 255/35 R 19 na przedniej i 285/30 R 19 na tylnej osi, opracowane specjalnie z myślą o Klasie C 63 AMG Coupé Black Series, oraz system aktywnego chłodzenia tylnego dyferencjału z chłodnicą umieszczoną za zderzakiem.

Pakiet AMG Aerodynamics składa się ze zlokalizowanych po bokach przedniego zderzaka prowadnic powietrza oraz regulowanego tylnego skrzydła. Wykonane z włókna węglowego elementy poprawiają docisk obydwu osi i sprzyjają optymalizacji aerodynamiki pojazdu.

Wśród opcji znalazły się m.in.: pakiet AMG Exterior Carbon-Fibre (lotka przedniego zderzaka, obudowy lusterek, elementy listew progowych i tylnego dyfuzora oraz spojler wykonane z włókna węglowego), 19-calowe, kute obręcze w kolorze matowej czerni, elementy wykończenia wnętrza z włókna węglowego, system przeciwpożarowy, aktywny system oświetlenia ILS, układ KEYLESS-GO oraz przyciemniane szyby.

Cztery porywające modele Black Series od 2006 roku

Choć nowa Klasa C 63 AMG Coupé Black Series to zwierzę stworzone do życia na torze, jej charakter w pełni reprezentuje cechy typowe dla wszystkich Mercedesów: przydatność na co dzień, trwałość, jakość i bezpieczeństwo. To już czwarty model Black Series od 2006 roku.

Pierwszym członkiem tej elitarnej grupy był purystyczny roadster SLK 55 AMG Black Series z 5,5-litrowym motorem V8 o mocy 400 koni i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm, od lipca 2006 r. do kwietnia 2007 r. wyprodukowany w liczbie 120 sztuk.

W jego ślady poszedł CLK 63 AMG Black Series. Dwumiejscowe coupé wprawiał w ruch 6,3-litrowy silnik V8, generujący 507 KM i 630 Nm. Od kwietnia 2007 r. do marca 2008 r. zakłady AMG opuściło 700 takich aut.

Zaprezentowany w lipcu 2008 roku SL 65 AMG Black Series to drogowa broń masowego rażenia. Do dziś zachwyca spektakularną stylizacją, wyjątkowymi osiągami i lekką konstrukcją. Widlasta, podwójnie turbodoładowana "dwunastka" AMG o pojemności 6 litrów rozwija moc 670 KM i imponujący maksymalny moment obrotowy 1000 Nm. Od września 2008 r. do sierpnia 2009 r. wyprodukowano 350 egzemplarzy tego modelu.

Premiera Klasy C 63 AMG Coupé Black Series nastąpi podczas Grand Prix Niemiec (23-24 lipca br.). Do salonów auto trafi w styczniu 2012 roku, w cenie od 115 430 euro (zawiera 19% VAT).