01
sierpnia
2012
|
02:00
Europe/Warsaw

Niels Kowollik nowym prezesem Mercedes-Benz Polska

Po ponad pięciu latach w Warszawie, Jan Madeja opuszcza Polskę zostawiając firmę w bardzo dobrej kondycji. Sprzedaż samochodów osobowych Mercedes-Benz  wzrosła z 2938 w 2006 roku do  4718 w 2011, dostawczych – z 3161 do 4410, a ciężarowych z 1861 do 2666. Sieć dilerska wzbogaciła się o kilkanaście stacji. Od 2008 r. Jan Madeja pełnił funkcję prezesa rady nadzorczej Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Nowy prezes Mercedes-Benz Polska, Niels Kowollik (ur. 1962), jest absolwentem Uniwersytetu w Lipsku/Saksonia, gdzie studiował dziennikarstwo i teorię sportu.  Karierę zawodową rozpoczął pod koniec lat 80-tych jako dziennikarz sportowy w radiu,  m.in. Antenne Brandenburg i ORB Potsdam.

Z marką Mercedes-Benz związał się w 1992 roku. Po kursach podyplomowych z zakresu handlu i zarządzania w branży motoryzacyjnej został sprzedawcą samochodów osobowych w salonie firmowym Mercedes-Benz w Berlinie. Szybko awansował na stanowisko managerskie. W 2000 roku został dyrektorem sprzedaży salonu i serwisu firmowego Mercedes-Benz w Magdeburgu, a w 2005 - jego prezesem. Od 2007 zarządzał salonem i serwisem firmowym Mercedes-Benz w Kassel.

Niels Kowollik ma też doświadczenie w pracy handlowaca poza koncernem – w 2004 roku pracował w firmie TG Autohandels GmbH.

Niels Kowollik jest żonaty, ma dorosłą córkę. Poza ojczystym niemieckim, zna angielski i (w stopniu komunikatywnym) rosyjski. Jest pasjonatem sportów motorowych (F1, DTM i wyścigi motocyklowe, w których czasem bierze udział), lubi literaturę amerykańską (ulubiony autor: Philip Roth) i podróże. Polske zna, bywał w naszym Kraju turystycznie kilkanaście razy.