01
lipca
2015
|
02:00
Europe/Warsaw

Nowa generacja Klasy A: Komfortowa jak nigdy, dynamiczna jak zawsze

Zmodernizowany Mercedes-Benz Klasy A godzi sprzeczności: sportowe osiągi i większy komfort. System trybów jazdy DYNAMIC SELECT pozwala kierowcy w jednej chwili zmienić charakter samochodu, z komfortowego na sportowy lub szczególnie ekonomiczny. W ramach liftingu poszerzono gamę jednostek napędowych. Rolę bazowej odmiany przejmuje niedostępny wcześniej wariant A 160 z silnikiem o mocy 75 kW (102 KM), a nowym mistrzem oszczędności jest wersja A 180 d BlueEFFICIENCY Edition o mocy 80 kW (109 KM), zużywająca średnio zaledwie 3,5 l/100 km. Kolejna nowość to propozycja dla fanów sportów motorowych - specjalna seria "Motorsport Edition" z akcentami nawiązującymi do barw zwycięskich bolidów Formuły 1 zespołu MERCEDES AMG PETRONAS. Modernizacja obejmuje również model Mercedes-AMG A 45 4MATIC. Z jednostką generującą moc 280 kW (381 KM) i 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego bazowy to dziś najmocniejszy samochód kompaktowy na świecie. Nowe przełożenia skrzyń biegów, udoskonalona aerodynamika i tryby jazdy DYNAMIC SELECT zwiększają wydajność zmodernizowanej Klasy A i podkreślają jej czołową pozycję w segmencie. Zamówienia na odnowiony model można składać od 3 lipca br. Pierwsze egzemplarze będą dostępne u dealerów pod koniec września.
 
- Rok 2012 był rokiem zmiany w klasie aut kompaktowych. Nowa Klasa A w radykalny sposób odcięła się od poprzednich serii i zdobyła wielką popularność. Jako najbardziej progresywny model w segmencie, znacznie przyczyniła się do odmłodzenia naszej marki. Prezentując zmodernizowaną Klasę A, spełniamy życzenia wielu klientów, którzy oczekiwali jeszcze większego komfortu bez strat na dynamice i osiągach - mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów. - Dzięki zastosowaniu systemów Apple® CarPlay® i MirrorLink® nowa Klasa A robi kolejny krok w kierunku kompleksowej, intuicyjnej integracji ze smartfonem swojego kierowcy.

 

Zgodnie z językiem zmysłowej przejrzystości, karoserię Klasy A definiują wyraziste rysy i dynamiczne przetłoczenia oraz charakterystyczna dla aut coupé linia bocznych szyb. Kształt nowego przedniego zderzaka z szerszym wlotem powietrza nawiązuje do wyglądu koncepcyjnej Klasy A z 2011 r. Diamentowa osłona chłodnicy, nowe reflektory LED-owe (opcja, standard w A 45), nowe wypełnienie tylnych lamp i zintegrowane ze zderzakiem końcówki wydechu podkreślają sportowy charakter kompaktowego Mercedesa. 

 

Panel zatopionych w rurach wskaźników z atrakcyjną grafiką i galwanizowane przełączniki podnoszą jakościowy odbiór wnętrza, podobnie jak wolnostojący, bezramkowy ekran systemu multimedialnego - teraz na życzenie dostępny również w większym rozmiarze, o przekątnej 20,3 cm (8 cali). Nowa kolorystyka, materiały i desenie deski rozdzielczej zapewniają świeżą atmosferę. Lista dostępnych wariantów wykończenia wzbogaciła się o dwukolorową, skórzaną tapicerkę w kolorach saharyjskiego beżu i czerni (pakiet Exclusive) oraz obicia foteli z czerwonymi lub zielonymi akcentami (linia wyposażenia Style). W ofercie debiutuje też nastrojowe oświetlenie kabiny o 5 stopniach intensywności, dostępne w 12 kolorach do wyboru. Wszystkie odmiany są teraz standardowo wyposażone w regulację głębokości siedziska w zakresie do 60 mm. Ponadto, w modelu A 45 uwagę zwraca nowa, jeszcze bardziej poręczna kierownica wielofunkcyjna ze spłaszczonym u dołu wieńcem i perforowaną skórą w okolicach chwytu.

 

Kolejną nowością w gamie Klasy A jest specjalna seria "Motorsport Edition", z efektowną stylizacją utrzymaną w barwach zwycięskiego zespołu Formuły 1 MERCEDES AMG PETRONAS. Zderzaki, obręcze AMG i spojler tylnej klapy mają tu akcenty w charakterystycznym, zielonym kolorze. W modelach A 250 Sport i A 250 Sport 4MATIC można je znaleźć również na bocznych lusterkach. W kabinie wzrok przykuwa zielona oprawa otworów wentylacyjnych, pasy bezpieczeństwa z zielonymi krawędziami, przeszycia i akcenty tapicerki w tym samym kolorze oraz sportowe fotele pokryte mieszanką skóry i mikrofibry DINAMICA. Seria "Motorsport Edition" jest oferowana dla wszystkich odmian od A 200/A 200 d w górę (poza A 45).

 

Układ napędowy: jeszcze szersza gama silników

 
Rolę bazowej wersji przejmuje nowy model A 160 z benzynowym silnikiem o mocy 75 kW (102 KM). Nowym mistrzem oszczędności jest z kolei wariant A 180 d BlueEFFICIENCY o mocy 80 kW (109 KM), zużywający średnio zaledwie 3,5 l/100 km (cykl NEDC). Nowe są także dynamiczne odmiany A 250 i A 250 Sport z manualnymi przekładniami.

 

Wysokoprężna wersja A 220 d została wzmocniona o 5 kW (7 KM), do 130 kW (177 KM), podobnie jak wspomniane już benzynowe modele A 250 Sport i A 250 Sport 4MATIC, które osiągają teraz moc 160 kW (218 KM) zamiast 155 kW (211 KM). Ponadto, auta z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT zostały wyposażone w funkcję wspomagania ruszania Launch Assist, umożliwiającą jeszcze szybsze ruszenie z miejsca. Łącznie, gama napędowa Klasy A liczy obecnie 17 wariantów. W utrzymaniu przyjaznego środowisku stylu jazdy wspiera kierowcę nowy wyświetlacz ECO.

 

Modernizacja objęła również Mercedesa-AMG A 45 4MATIC. Jego 4-cylindrowa jednostka 2.0 turbo rozwija została wzmocniona z 265 kW (360 KM) do 280 kW (381 KM), a jej maksymalny moment obrotowy wzrósł z 450 do 475 Nm. Tym samym najmniejszy model z Affalterbach jest najmocniejszym samochodem kompaktowym na świecie. Dodatkowy zastrzyk mocy przekłada się na jeszcze lepsze osiągi: A 45 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,2 s, o 0,4 s szybciej niż poprzednik. Równocześnie zużycie paliwa modelu pozostaje bez zmian i w cyklu NEDC wynosi średnio od 6,9 l/100 km. Żaden inny sportowy kompakt nie jest tak oszczędny. 

- Nigdy nie spoczywamy na laurach, lecz stale dążymy do rozwijania naszych modeli - mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH. - A 45 wciąż ma mnóstwo potencjału i czuliśmy, że musimy go w pełni uwolnić.

 

Żywiołowe serce pod maską A 45 z 1 litra pojemności osiąga imponującą moc 141 kW (191 KM) - to rekord wśród seryjnych silników 4-cylindrowych i poziom zarezerwowany dla prawdziwych supersamochodów. Przyrost mocy uzyskano dzięki nowej konfiguracji zespołu zaworów i rozrządu oraz turbosprężarki, a w konsekwencji - poprzez optymalizację procesu spalania. Maksymalne ciśnienie doładowania, tak jak dotychczas, wynosi 1,8 bara. 

 

Podobnie jak wcześniej, A 45 działa na wszystkie zmysły - z jej przeszywającą ścieżką dźwiękową nie może równać się żadna inna rzędowa "czwórka". Seryjne wyposażenie modelu obejmuje sportowych wydech z automatycznie sterowanymi klapami, regulowanymi zależnie od trybu jazdy lub za naciśnięciem przycisku. 

 

Mercedes-Benz wykorzystał lifting Klasy A do wprowadzenia nowej nomenklatury. O ile wersje benzynowe, tak jak wcześniej, nie mają żadnego dodatkowego oznaczenia, o tyle w przypadku odmian wysokoprężnych dopisek "CDI" zastępuje mała litera "d". Przykładowo, wcześniejszy model A 200 CDI nazywa się teraz A 200 d.

 

Dane techniczne zmodernizowanej Klasy A - wersje wysokoprężne:

 

Diesel

A 160 d

A 180 d

A 180 d BEE1

A 200 d/
A 200 d 4MATIC

A 220 d/
A 220 d 4MATIC

Liczba i ukł. cylindrów

R4

R4

R4

R4

R4

Pojemność (ccm)

1461

1461

1461

2143

2143

Moc maks.
(kW/KM przy obr./min)

66/90 przy
2750-4000

80/109 przy
4000

80/109 przy
4000

100/136 przy
3200-4000

(przy 3400-4400)

130/177 przy
3600-3800

Maks. moment obr. (Nm przy obr./min)

240 przy
1700-2500

260 przy
1750-2500

260 przy
1750-2500

300 przy
1400-3000

350 przy
1400-3400

Średnie zużycie paliwa od
(l/100 km)

4,1-3,7
(3,9-3,7)

4,1-3,7
(3,9-3,7)

3,5

4,5-4,1
(4,1-3,8)
[4,9-4,6]

(4,2-4,0)
[4,9-4,6]

Średnia emisja CO2 od (g/km)

107-98
(104-98)

107-98
(104-98)

89

116-106
(108-99)
[127-121]

(109-104)
[127-121]

Klasa wydajności

A+ (A+)

A+ (A+)

A+

A (A+) [A]

(A+)
[A]

Przyspieszenie
0-100 km/h (s)

13,6
(10,4)

11,3
(11,3)

11,3

9,3 (8,8)
[8,8]

(7,5)
[7,5]

Prędkość maks. (km/h)

180
(190)

190
(190)

190

210 (210) [210]

(224)
[220]

 
W nawiasach okrągłych podano dane dla odmian z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT, a w nawiasach kwadratowych - dla odmian z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT i napędem na obie osie 4MATIC
1 BlueEFFICIENCY Edition

 
Dane techniczne zmodernizowanej Klasy A - wersje benzynowe:
   

Benz.

A 160

A 180

A 180 BEE1

A 200

A 220 4MATIC

Liczba i ukł. cylindrów

R4

R4

R4

R4

R4

Pojemność (ccm)

1595

1595

1595

1595

1991

Moc maks.
(kW/KM przy obr./min)

75/102 przy
4500-6000

90/122 przy
5000

90/122 przy
5000

115/156 przy
5300

135/184 przy
5500

Maks. moment obr. (Nm przy obr./min)

180 przy
1200-3500

200 przy
1250-4000

200 przy
1250-4000

Niektóre moduły są nieaktywne, ponieważ cookies nie zostały zaakceptowane. Zaakceptuj cookies, aby korzystać z wszystkich funkcji strony.
AKCEPTUJ COOKIES