14
marca
2014
|
01:00
Europe/Warsaw

Nowa Klasa C już w salonach. Anna Mucha pierwszą testerką

15 marca w salonach Mercedes-Benz debiutuje najnowsza generacja Klasy C - przestronniejsza, lżejsza, bardziej luksusowa i oszczędniejsza od poprzedniczki. Jedną z jej pierwszych testerek jest Anna Mucha, która na przedpremierowe jazdy testowe nowym modelem udała się do Marsylii, w malownicze rejony Prowansji i Lazurowego Wybrzeża. A już od soboty Klasę C będzie można przetestować w Polsce.

Bogata historia, przyjazny klimat Morza Śródziemnego, znakomita kuchnia - Marsylia to nie tylko drugie pod względem wielkości miasto we Francji oraz największy w kraju port handlowy. To przede wszystkim magiczna kraina do zwiedzania i plażowania, położona na styku dwóch kultur - włoskiej i francuskiej. Bliskość Monako, Prowansji oraz alpejskich serpentyn czynią z niej wyjątkowo wdzięczne miejsce do jazdy samochodem.

Właśnie tutaj odbywają się przedpremierowe jazdy testowe nową Klasą C. Jedną z jej pierwszych testerek jest Anna Mucha. Znana polska aktorka przetestowała już najnowszą limuzynę Mercedesa w ciasnych uliczkach Marsylii oraz na zatłoczonej autostradzie A8 w drodze do Cannes. Nie zabrakło też czasu na przejażdżkę krętymi drogami w okolicach Nicei i wypróbowanie nowego, pneumatycznego zawieszenia.

– O wygodzie aktywnego tempomatu miałam już okazję przekonać się za kierownicą innych Mercedesów, ale w Klasie C jestem zachwycona kamerą 360 stopni i tym, że mogę patrzeć na swój samochód z lotu ptaka, a asystent parkowania prawie wszystko robi za mnie. Ekran na pulpicie jest tak przejrzysty, że spokojnie mogłabym wyjść na zewnątrz i poprawić make-up. Podoba mi się możliwość wyświetlania wybranych informacji na przedniej szybie – uśmiecha się Anna Mucha, opowiadając o wrażeniach z jazdy nowym modelem. Obie gwiazdy zjawiskowo prezentowały się na marsylskim bulwarze.

A już 15 marca nowa Klasa C debiutuje w polskich salonach Mercedes-Benz. Emocjonująca stylizacja, znakomita aerodynamika (współczynnik oporu powietrza Cx od 0,24), awangardowa deska rozdzielcza z dostępnymi na życzenie gładzikiem oraz wyświetlaczem head-up, oszczędne silniki (średnie zużycie paliwa od 3,9 l/100 km) oraz nawet o 100 kg niższa masa własna – model ustanawia w swoim segmencie standardy zarezerwowane dotąd dla limuzyn klasy wyższej. Jego ceny startują od 125 900 zł za odmianę C 180 z 1,6-litrową, benzynową jednostką o mocy 115 kW (156 KM).