Stuttgart,
06
września
2018
|
17:00
Europe/Warsaw

Nowa nazwa, nowy rekord: już 24,4 mln klientów korzysta z usług mobilnych Daimlera

  • 24,4 miliona klientów (+ 64% w porównaniu do ub.r.) korzysta obecnie z usług mobilnych koncernu Daimler, takich jak car2go, mytaxi/Intelligent Apps* oraz moovel.

  • Blacklane, dostawca mobilnych usług premium, oferuje podróżującym samolotami spersonalizowane usługi typu concierge.

  • Spółka zależna koncernu Daimler moovel North America, wspólniez Google Pay, TriMet i INIT, wprowadziły pierwszy na świecie, powiązany z kontem użytkownika wirtualny bilet komunikacji regionalnej w ramach Google Pay.

  • Usługi mobilne Daimlera zaangażowane w projekt autonomicznej floty w Kalifornii.

  • Klaus Entenmann, dyrektor generalny Daimler Financial Services:„Z pełną prędkością realizujemy naszą transformację w dostawcę usług mobilnych. Od 2019 roku zyskujemy nową nazwę – Daimler Mobility AG, która ma dodatkowo podkreślać nasze ambicję. Elementem naszej strategii w dziedzinie mobilności jest spółka joint venture z BMW”.

W lipcu br., po ogłoszeniu zmiany nazwy zaplanowanej na 2019 r. – z Daimler Financial Services AG na Daimler Mobility AG, dział usług mobilnych Daimlera kontynuował podążanie ścieżką wzrostu. Dzięki car2go, moovel oraz mytaxi/Intelligent Apps* portfolio mobilności w segmencie Daimler Financial Services na dzień 30 lipca br. obejmowało 24,4 mln klientów (+64% r/r). Liczba transakcji – dokonanych w ponad 110 miastach na całym świecie – osiągnęła poziom 95,3 mln (+64% r/r).

Z końcem lipca rzesza użytkowników Car2go na całym świecie liczyła 3,3 mln osób. Liczba klientów firmy moovel, pioniera Daimlera w zakresie MaaS (Mobility-as-a-Service),w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. wzrosła o 68%, do 5,2 mln. Termin „Mobility-as-a-Service” oznacza łączenie różnych rodzajów transportu pasażerskiego, takich jak autobus, kolej, car-sharing, wypożyczanie rowerów i taksówki, w jeden spójny system transportowy.W segmencie przejazdów osobowych dostawcy mytaxi/Intelligent Apps* mogą pochwalić się liczbą łącznie 15,9 mln klientów (+74% w porównaniu do roku poprzedniego).

Daimler Mobility AG: silny partner miast i miasteczek

Z zastrzeżeniem przeglądu i zatwierdzenia przez odpowiednie organy do spraw konkurencji Daimler Financial Services wniesie wkład do trzech jednostek biznesowych (car-sharing, przejazdy osobowe, MaaS) w spółce joint venture z BMW. Jej uruchomienie zaplanowano na rok 2019. Łącząc poszczególne obszary wzrostu, Daimler podkreśla swoje ambicje na tym przyszłościowym rynku. Klaus Entenmann, dyrektor generalny Daimler Financial Services AG: „Z pełną prędkością realizujemy naszą transformację w dostawcę usług mobilnych. Od 2019 roku zyskujemy nową nazwę – Daimler Mobility AG, która ma dodatkowo podkreślać nasze ambicję. Elementem naszej strategii w dziedzinie mobilności jest spółka joint venture z BMW. Dzięki inwestycjom w nowe partnerstwa, nowe technologie oraz innowacyjne usługi mobilności jesteśmy silnym partnerem dla miast i miasteczek”.

Planowana zmiana nazwy podkreśla transformację jednostki biznesowej koncernu Daimlerw kierunku dostawcy usług mobilnych o szerokim zasięgu – od finansowania i leasingu poprzez zarządzanie flotą i ubezpieczenia aż po cyfrowe rozwiązania do przetwarzania płatności (Mercedes Pay) oraz usługi oparte na aplikacjach, takie jak moovel, car2go i mytaxi.

Blacklane: nowe wysokiej klasy usługi na lotniskach

Daimler Financial Services konsekwentnie powiększa swój portfel usług mobilnych. Działania te obejmują inwestycje w firmy takie jak Flixbus, Turo, VIA, Careem, a także w dostawcę mobilnych usług premium – Blacklane. Ten berliński start-up oferuje obecnie wysokiej jakości usługi szoferskiew 260 miastach i 50 krajach świata. Stworzył m.in. osobną usługę o nazwie Blacklane PASS (Premium Airport Services & Solutions), która jest już dostępna na ponad 500 lotniskach na całym świecie. Za 100 dolarów amerykańskich (USD) za usługę dla jednej osoby Blacklane PASS pozwala podróżującym w powietrzu uniknąć kolejek przy kontroli bezpieczeństwai kontroli dokumentów – przy okazji przylotu, odlotu lub przesiadki.Za dodatkowe 50 USD usługa oferuje wejście do salonów biznesowych.

Grupa moovel: możliwość płatności i korzystania z cyfrowego portfela za pomocą Google Pay

Wraz z Google Pay, TriMet i INIT spółka firmy Daimler – moovel North America – opracowała innowacyjną aplikację, która pozwala użytkownikom transportu miejskiego w regionie metropolitalnym Portland-Vancouver płacić za przejazdy dotykowo, przy pomocy urządzeńz systemem Android. Wirtualna karta Hop Fastpass™ jest pierwszym tego typu systemem opłat za przejazdy regionalne umożliwiającym użytkownikom wykorzystanie swojego telefonu komórkowego – zupełnie jakby mieli kartę miejską typu „smart”. Aplikacja Hop Fastpass ™ dla wirtualnych kart jest dostępna do pobrania w sklepie Google Play. Dzięki platformie MaaS grupa Moovel oferuje miastom i firmom transportowym możliwość łączenia różnych dostawców usług mobilności w jednej aplikacji. Regionalne sieci transportowe mogą wykorzystywać lokalne aplikacje i rozwiązania na smartfony na rzecz wydajniejszego zarządzania mobilnością oraz zwiększenia atrakcyjności lokalnego transportu.

Dolina Krzemowa: inwestycja w autonomiczną jazdę

Daimler Financial Services prowadzi też zaawansowane inwestycje w aktywności związanez jazdą autonomiczną i powiązanymi z nią projektami flotowymi. W drugiej połowie 2019 roku koncerny Bosch i Daimler zaoferują klientom na wybranych trasach w Kalifornii możliwość transportu pojazdami zautomatyzowanymi. Celem tego pilotażowego projektu jest wykazanie, że można w inteligentny sposób łączyć usługi z zakresu mobilności, takie jak car-sharing (car2go), przewóz osób (mytaxi) i platformy multimodalne (moovel).

*Ride Hailing Group: mytaxi, beat, Clever Taxi oraz Chauffeur Privé.