19
sierpnia
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

Nowe Vito w towarzystwie Sprintera i Citana – Mercedes-Benz Vans podczas targów pojazdów użytkowych w Hanowerze

Główną atrakcją stoiska Mercedes-Benz Vans podczas międzynarodowych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze (od 25 września do 2 października br.) będzie publiczna premiera nowego Vito. Jako jedyny w klasie, model ten dostępny jest z trzema konfiguracjami napędu. Także wysoka ładowność, unikalne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i wyjątkowa ekonomika sprawiają, że wyznacza on nieznane wcześniej standardy wśród vanów wagi średniej. Nowemu Vito towarzyszą wprowadzone całkiem niedawno modele Sprinter i Citan – Mercedes-Benz Vans może pochwalić się najmłodszą flotą w segmencie.

Nowe Vito: ekonomiczny, pojemny i bezpieczny profesjonalista

Nowe Vito to wszechstronny profesjonalista wśród vanów o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,2 tony. Ma rekordową ładowność (do 1369 kg), a jednocześnie wyróżnia się niską ceną zakupu i niewielkimi kosztami utrzymania. Rzemiosło, handel detaliczny, usługi czy przewóz osób - nowe Vito to "jeden samochód do wszystkiego". Jako jedyny model w klasie, Vito Furgon oferowane jest w trzech wersjach długości nadwozia.

Vito Mixto łączy z kolei zalety nadwozia typu furgon z funkcjonalnością kombi. Zupełnie nowy rozdział otwiera Vito Tourer, dostępny w trzech odmianach: jako funkcjonalny Vito Tourer BASE, wszechstronny Vito Tourer PRO oraz wariant premium Vito Tourer SELECT. W rezultacie Tourera można dopasować do wszelkich rodzajów transportu pasażerskiego.


Zarówno kierowca, jak i przedni pasażer korzystają z wygodnie wyprofilowanych foteli nowego Vito i dodatkowej ilości miejsca. Nowo zaprojektowany kokpit to wzorzec funkcjonalności i jakości, czerpiący z rozwiązań spotykanych w Sprinterze.

Jeden van, dwa silniki, trzy konfiguracje napędu

Jako pierwszy model w klasie, nowe Vito dostępne jest z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła. Przedni napęd wyróżnia się niską masą i zapewnia lepszą trakcję podczas jazdy bez ładunku lub ze stosunkowo niewielkim obciążeniem. Sprawdzony napęd na tylną oś to właściwe rozwiązanie dla wszystkich zastosowań wymagających przewozu ciężkich towarów oraz holowania przyczep o wysokiej masie. Napęd na cztery koła okaże się niezbędny wszędzie tam, gdzie potrzebna jest maksymalna przyczepność.

Nowe Vito z napędem na przednie koła dostępne jest z zamontowanym poprzecznie, kompaktowym, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra w dwóch wersjach mocy: 88 KM (109 CDI) oraz 114 KM (111 CDI). Tylnonapędowe Vito występuje ze znanym, acz gruntowanie zmodernizowanym turbodieslem o pojemności 2,15 litra w trzech wersjach mocy: 136 KM (Vito 114 CDI), 163 KM (Vito 116 CDI) oraz 190 KM (Vito 119 BlueTEC). Z pierwszym w klasie silnikiem spełniającym normę Euro 6, Vito 119 BlueTEC zajmuje szczególne miejsce w gamie. Zależnie od modelu, standardem są 6-biegowe przekładnie manualne lub 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS. To jedyny wśród vanów "automat" z konwerterem momentu obrotowego o 7 przełożeniach.


Niespodziewanie niskie zużycie paliwa i emisja spalin

Szczególną uwagę projektanci nowego Vito zwrócili na maksymalną wydajność. Zużycie paliwa wysokoprężnych jednostek spadło względem poprzedników średnio o około 20 proc. Dla przykładu, średnie zapotrzebowanie na paliwo ciężarowego Vito 116 CDI z pakietem BlueEfficiency wynosi zaledwie 5,7 l/100 km - to wynik niemający sobie równych w tej kategorii pojazdów.

Nowe Vito - bezpieczne jak żaden inny van

Vito Furgon to jedyny van w klasie seryjnie wyposażony w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Ponadto, na pokładzie Vito Tourera PRO i SELECT są standardowo montowane przednie poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne. Dla Tourera, po raz pierwszy, można zamówić też kurtyny dla tylnego rzędu siedzeń. Z maksymalnie ośmioma poduszkami powietrznymi, wyznacza on nowy standard bezpieczeństwa w klasie.

Seryjne wyposażenie Vito obejmuje też system Attention Assist (monitoruje zmęczenie kierowcy) oraz układ Asystent Bocznego Wiatru, który praktycznie eliminuje wpływ bocznego wiatru na prowadzenie. Lista standardowych elementów obejmuje ponadto czujniki ciśnienia w ogumieniu. Dodatkowo, Vito można doposażyć w szereg innych systemów wspomagających, dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Nowością wśród vanów jest Aktywny Asystent Parkowania i funkcja monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu. Dostępny na życzenie Asystent Martwego Pola ostrzega przed pojazdami niewidocznymi w lusterku podczas zmiany pasa, a Asystent Utrzymania Pasa Ruchu - gdy samochód w sposób niezamierzony opuszcza swój pas.

Opcjonalny system inteligentnego oświetlenia (ILS - Intelligent Light System) stanowi alternatywę dla standardowych, wydajnych reflektorów halogenowych. Unikalna w segmencie vanów technologia wykorzystuje LED-owe kierunkowskazy, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz LED-owe światła mijania i drogowe z funkcją doświetlania zakrętów. Zależnie od prędkości jazdy, przednie lampy dostosowują strumień światła do specyficznych wymogów panujących na autostradach, drogach pozamiejskich lub w obszarze zabudowanym.

 
Mercedes-Benz Sprinter: niekwestionowany numer jeden

Oszczędniejszy, bezpieczniejszy i jeszcze bardziej atrakcyjny niż kiedykolwiek - Sprinter jest bez wątpienia klasowym liderem, a jego szeroka oferta, obejmująca warianty o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,19 do 5 ton, pokrywa wszystkie zapotrzebowania w segmencie.

Pod odnowioną w ubiegłym roku karoserią Sprintera kryje się zaawansowana technologia. To pierwszy van wyposażony w pełną gamę silników zgodnych ze standardem Euro VI, stanowiących alternatywę dla standardowych jednostek Euro 5b+. Równocześnie Sprinter jest mistrzem oszczędności - może średnio zużywać jedynie 6,3 l oleju napędowego na 100 km, czyli porównywalnie z autami osobowymi.

Sercem jego gamy silnikowej jest 4-cylindrowy turbodiesel OM 651 o pojemności 2,15 litra. Z myślą o spełnieniu normy emisji spalin Euro VI uzbrojono go w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR z wtryskiem AdBlue i filtr cząstek stałych. Motor występuje w kilku wersjach mocy: od 95 do 163 KM. Topowe osiągi zapewnia jednostka V6 OM 642 o pojemności 3 litrów, osiągająca moc 190 KM.

Najnowsze wcielenie Sprintera wprowadziło też do segmentu vanów szereg innowacyjnych systemów wspomagających, m.in.: Adaptive Brake Assist BAS pro, Asystent Martwego Pola, Asystent Utrzymania Pasa Ruchu oraz Asystent Bocznego Wiatru.

 
Citan: uniwersalny i ekonomiczny miejski van

Mercedes-Benz Citan to najbardziej wszechstronny spośród miejskich vanów. Jego oferta obejmuje trzy wersje długości nadwozia i trzy wersje zabudowy (Furgon, Mixto i Kombi), a dopuszczalna masa całkowita waha się od 1,8 do 2,2 tony.

W ciągu 2 lat od debiutu miejski samochód dostawczy spod znaku trójramiennej gwiazdy skutecznie zadomowił się na rynku. Podstawę dla jego sukcesu stanowi udane połączenie funkcjonalności, ekonomiki, wysokiego komfortu jazdy oraz szerokiego zakresu wyposażenia z dziedziny bezpieczeństwa (w tym standardowy układ Adaptive ESP). Zarówno operatorzy flot, jak i kierowcy doceniają też wysoką jakość oraz osiągi Citana.

Paleta silnikowa modelu spełnia wszelkie, nawet niestandardowe wymagania - obejmuje turbodiesle o mocy 75, 90 oraz 110 KM, a także wariant benzynowy o mocy 114 KM. Równocześnie Citan należy do najbardziej ekonomicznych vanów w klasie: Furgony 108 CDI i 109 CDI uzbrojone w opcjonalny pakiet BlueEfficiency oraz funkcję ECO start/stop zużywają średnio zaledwie 4,3 l/100 km.
 
Kontakt:
Aleksander Rzepecki Tel. +22 / 312 72 23
aleksander.rzepecki@daimler.com