31
lipca
2015
|
02:00
Europe/Warsaw

Nowości w Klasach B, CLA i GLA: wybór profilu jazdy DYNAMIC SELECT teraz we wszystkich kompaktowych Mercedesach

Mercedes-Benz zaprezentował niedawno zmodernizowaną Klasę A, która sportowe osiągi łączy z jeszcze wyższym komfortem jazdy. Liczne nowości na liście jej wyposażenia - takie jak adaptacyjne zawieszenie czy system wyboru profilu jazdy DYNAMIC SELECT - od teraz dostępne są również dla Klas B, CLA oraz GLA. Jednocześnie w ich gamie silnikowej debiutują nowe odmiany, w tym wyjątkowo oszczędny turbodiesel i warianty sportowe. Samochody można zamawiać już u dealerów Mercedes-Benz; dostawy pierwszych egzemplarzy rozpoczną się we wrześniu. Od początku 2016 roku dla wszystkich kompaktowych modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy dostępne będą także interfejsy multimedialne Apple® CarPlay® oraz MirrorLink®.
 
Sukces rodziny kompaktowych modeli Mercedes-Benz przybiera na sile: tylko w czerwcu na zakup nowej Klasy A, B, CLA, CLA Shooting Brake lub GLA zdecydowało się 54 379 klientów (+29,8%). W pierwszym półroczu 2015 r. producent ze Stuttgartu sprzedał o 1/4 więcej aut kompaktowych niż w analogicznym okresie ub.r (269 527 sztuk, +25,2%). Podobny wzrost - i rekordową sprzedaż - odnotował model CLA (+25,5%). Stylowe kombi CLA Shooting Brake w pierwszych miesiącach po premierze cieszyło się ogromną popularnością.

 

Nowość we wszystkich kompaktowych Mercedesach: DYNAMIC SELECT i zawieszenie z adaptacyjnym tłumieniem

 
Teraz kompaktowe Mercedesy są jeszcze bardziej atrakcyjne. Na liście wyposażenia wszystkich modeli Klas A, B, CLA i GLA debiutuje system wyboru profilu jazdy DYNAMIC SELECT. Pozwala on w jednej chwili dopasować charakter samochodu do upodobań i nastroju kierowcy - naciśnięcie przycisku na konsoli środkowej powoduje zmianę reakcji silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego oraz trybu pracy klimatyzacji. Do wyboru są cztery programy: komfortowy, sportowy, ekonomiczny i indywidualny. Dla modelu GLA zarezerwowano ponadto terenowy tryb "Off-road". Szczególnie szeroki zakres ustawień DYNAMIC SELECT oferuje w połączeniu z zawieszeniem adaptacyjnym (to również nowa opcja we wszystkich kompaktowych modelach). W tym przypadku przycisk systemu wpływa też na charakterystykę tłumienia pojazdu.

 

Od początku 2016 r. Klasy A, B, CLA i GLA będą również dostępne z interfejsami Apple® CarPlay® i MirrorLink® dla urządzeń mobilnych z systemami iOS oraz Android. Przykładowo, Apple® CarPlay® integruje funkcje telefonu, nawigacji, odtwarzacza muzyki, sterowania głosowego Siri, a także pozwala na odbiór i wysyłanie SMS-ów oraz e-maili. Aby nie odwracać uwagi kierowcy podczas jazdy, na ekranie multimediów prezentowane będą wyłącznie kluczowe treści.

 

W ramach modernizacji gamy kompaktowych modeli, Mercedes-Benz wprowadza też ich nową nomenklaturę. Wersje benzynowe nadal będą oznaczone wyłącznie trzycyfrową liczbą, natomiast wysokoprężne zamiast dopisku "CDI" otrzymają małą literę "d". Od teraz elektryczny wariant Klasy B nazywa się B 250 e, a zasilany gazem ziemnym - B 200 c.

 

Ponadto, sportowe wydania kompaktowych modeli będą dostępne z manualnymi skrzyniami biegów. Dotyczy to wersji: B 250, CLA 250 (Coupé i Shooting Brake), CLA 250 Sport (Coupé) oraz GLA 250.

 

Klasa B: nowa odmiana bazowa, nowy mistrz oszczędności, odświeżona kolorystyka

 
Nowością w gamie Klasy B jest bazowa odmiana B 160 z benzynową jednostką 1.6 turbo o mocy 75 kW (102 KM). Nowym mistrzem oszczędności jest wysokoprężny wariant B 180 d BlueEFFICIENCY o mocy 80 kW (109 KM), zużywający średnio zaledwie 3,6 l/100 km. Od grudnia 2015 r. do oferty metalicznych kolorów nadwozia Klasy B dołączy świeży, modny odcień - zieleń elbaitu. Oto krótka charakterystyka nowych wersji:



B 160

B 180 d BEE*

Liczba i układ cylindrów

R4

R4

Pojemność skokowa (ccm)

1595

1461

Moc maksymalna
(kW/KM przy obr./min)

75/102 przy
4500-6000

80/109 przy
4000

Maks. moment (Nm przy obr./min)

180 przy 1200-3500

260 przy 1750-2500

Średnie zużycie paliwa od (l/100 km)

5,5-5,6
(5,4-5,6)

3,6

Średnia emisja CO2 od (g/km)

126-130
(125-130)

94

Klasa efektywności

B
(B)

A+

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,7
(10,6)

11,6

Prędkość maksymalna (km/h)

190
(190)

189

Dane w nawiasach dotyczą wersji z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT.
* BEE = BlueEFFICIENCY Edition

CLA: szersza oferta, więcej mocy

 
Gamę CLA Shooting Brake wzbogacają trzy nowe warianty: obok diesla CLA 180 d o mocy 80 kW (109 KM) są to dwie wersje czteronapędowe, CLA 200 d 4MATIC i CLA 220 d 4MATIC. Przy okazji w ofercie debiutują sportowe odmiany CLA 250 Sport oraz CLA 250 Sport 4MATIC z jednostkami wzmocnionymi ze 155 kW (211 KM) do 160 kW (218 KM). Można je zamawiać zarówno z nadwoziem Coupé, jak i Shooting Brake.

 

Oto krótka charakterystyka nowych wersji:

Coupé

CLA 250 Sport/
CLA 250 Sport 4MATIC

Liczba i układ cylindrów

R4

Pojemność skokowa (ccm)

1991

Moc maksymalna
(kW/KM przy obr./min)

160/218 przy 5500

Maks. moment (Nm przy obr./min)

350 przy 1200-4000

Średnie zużycie paliwa od (l/100 km)

6,7 (6,1) [6,7]

Średnia emisja CO2 od (g/km)

156 (141) [158]

Klasa efektywności

D (C) [D]

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

6,5 (6,4) [6,4]

Prędkość maksymalna (km/h)

250 (250) [250]

Dane w nawiasach okrągłych dotyczą wersji z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT,
w kwadratowych - z napędem na obie osie 4MATIC

Shooting Brake

CLA 180 d

CLA 200 d 4MATIC

CLA 220 d 4MATIC

Liczba i układ cylindrów

R4

R4

R4

Pojemność skokowa (ccm)

1461

2143

2143

Moc maksymalna
(kW/KM przy obr./min)

80/109 przy
4000

100/136 przy
3400-4000

130/177 przy
3600-3800

Maks. moment (Nm przy obr./min)

260 przy
1750-2500

300 przy
1400-3000

350 przy
1400-3400

Średnie zużycie paliwa od (l/100 km)

3,9-4,2
(4,1-4,3)

[4,6-5,0]

[4,6-5,0]

Średnia emisja CO2 od (g/km)

101-110
(107-114)

[121-131]

[121-131]

Klasa efektywności

A+ (A+)

[A]

[A]

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,9 (11,9)

[9,2]

[7,8]

Prędkość maksymalna (km/h)

200
(200)

[212]

[225]

Dane w nawiasach okrągłych dotyczą wersji z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT,
w kwadratowych - z napędem na obie osie 4MATIC

doc

Udostępnij to wydanie

Udostępnij na: Twitter
Udostępnij na: Facebook
Udostępnij na: LinkedIn

Najnowsze wiadomości