Nowości w Klasach B, CLA i GLA: wybór profilu jazdy DYNAMIC SELECT teraz we wszystkich kompaktowych Mercedesach
Mercedes-Benz zaprezentował niedawno zmodernizowaną Klasę A, która sportowe osiągi łączy z jeszcze wyższym komfortem jazdy. Liczne nowości na liście jej wyposażenia - takie jak adaptacyjne zawieszenie czy system wyboru profilu jazdy DYNAMIC SELECT - od teraz dostępne są również dla Klas B, CLA oraz GLA. Jednocześnie w ich gamie silnikowej debiutują nowe odmiany, w tym wyjątkowo oszczędny turbodiesel i warianty sportowe. Samochody można zamawiać już u dealerów Mercedes-Benz; dostawy pierwszych egzemplarzy rozpoczną się we wrześniu. Od początku 2016 roku dla wszystkich kompaktowych modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy dostępne będą także interfejsy multimedialne Apple® CarPlay® oraz MirrorLink®.
Sukces rodziny kompaktowych modeli Mercedes-Benz przybiera na sile: tylko w czerwcu na zakup nowej Klasy A, B, CLA, CLA Shooting Brake lub GLA zdecydowało się 54 379 klientów (+29,8%). W pierwszym półroczu 2015 r. producent ze Stuttgartu sprzedał o 1/4 więcej aut kompaktowych niż w analogicznym okresie ub.r (269 527 sztuk, +25,2%). Podobny wzrost - i rekordową sprzedaż - odnotował model CLA (+25,5%). Stylowe kombi CLA Shooting Brake w pierwszych miesiącach po premierze cieszyło się ogromną popularnością.
Nowość we wszystkich kompaktowych Mercedesach: DYNAMIC SELECT i zawieszenie z adaptacyjnym tłumieniem
Teraz kompaktowe Mercedesy są jeszcze bardziej atrakcyjne. Na liście wyposażenia wszystkich modeli Klas A, B, CLA i GLA debiutuje system wyboru profilu jazdy DYNAMIC SELECT. Pozwala on w jednej chwili dopasować charakter samochodu do upodobań i nastroju kierowcy - naciśnięcie przycisku na konsoli środkowej powoduje zmianę reakcji silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego oraz trybu pracy klimatyzacji. Do wyboru są cztery programy: komfortowy, sportowy, ekonomiczny i indywidualny. Dla modelu GLA zarezerwowano ponadto terenowy tryb "Off-road". Szczególnie szeroki zakres ustawień DYNAMIC SELECT oferuje w połączeniu z zawieszeniem adaptacyjnym (to również nowa opcja we wszystkich kompaktowych modelach). W tym przypadku przycisk systemu wpływa też na charakterystykę tłumienia pojazdu.
Od początku 2016 r. Klasy A, B, CLA i GLA będą również dostępne z interfejsami Apple® CarPlay® i MirrorLink® dla urządzeń mobilnych z systemami iOS oraz Android. Przykładowo, Apple® CarPlay® integruje funkcje telefonu, nawigacji, odtwarzacza muzyki, sterowania głosowego Siri, a także pozwala na odbiór i wysyłanie SMS-ów oraz e-maili. Aby nie odwracać uwagi kierowcy podczas jazdy, na ekranie multimediów prezentowane będą wyłącznie kluczowe treści.
W ramach modernizacji gamy kompaktowych modeli, Mercedes-Benz wprowadza też ich nową nomenklaturę. Wersje benzynowe nadal będą oznaczone wyłącznie trzycyfrową liczbą, natomiast wysokoprężne zamiast dopisku "CDI" otrzymają małą literę "d". Od teraz elektryczny wariant Klasy B nazywa się B 250 e, a zasilany gazem ziemnym - B 200 c.
Ponadto, sportowe wydania kompaktowych modeli będą dostępne z manualnymi skrzyniami biegów. Dotyczy to wersji: B 250, CLA 250 (Coupé i Shooting Brake), CLA 250 Sport (Coupé) oraz GLA 250.
Klasa B: nowa odmiana bazowa, nowy mistrz oszczędności, odświeżona kolorystyka
Nowością w gamie Klasy B jest bazowa odmiana B 160 z benzynową jednostką 1.6 turbo o mocy 75 kW (102 KM). Nowym mistrzem oszczędności jest wysokoprężny wariant B 180 d BlueEFFICIENCY o mocy 80 kW (109 KM), zużywający średnio zaledwie 3,6 l/100 km. Od grudnia 2015 r. do oferty metalicznych kolorów nadwozia Klasy B dołączy świeży, modny odcień - zieleń elbaitu. Oto krótka charakterystyka nowych wersji:
B 160 | B 180 d BEE* | |
Liczba i układ cylindrów | R4 | R4 |
Pojemność skokowa (ccm) | 1595 | 1461 |
Moc maksymalna | 75/102 przy | 80/109 przy |
Maks. moment (Nm przy obr./min) | 180 przy 1200-3500 | 260 przy 1750-2500 |
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) | 5,5-5,6 | 3,6 |
Średnia emisja CO2 od (g/km) | 126-130 | 94 |
Klasa efektywności | B | A+ |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,7 | 11,6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 190 | 189 |
Dane w nawiasach dotyczą wersji z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT.
* BEE = BlueEFFICIENCY Edition
CLA: szersza oferta, więcej mocy
Gamę CLA Shooting Brake wzbogacają trzy nowe warianty: obok diesla CLA 180 d o mocy 80 kW (109 KM) są to dwie wersje czteronapędowe, CLA 200 d 4MATIC i CLA 220 d 4MATIC. Przy okazji w ofercie debiutują sportowe odmiany CLA 250 Sport oraz CLA 250 Sport 4MATIC z jednostkami wzmocnionymi ze 155 kW (211 KM) do 160 kW (218 KM). Można je zamawiać zarówno z nadwoziem Coupé, jak i Shooting Brake.
Oto krótka charakterystyka nowych wersji:
Coupé | CLA 250 Sport/ |
Liczba i układ cylindrów | R4 |
Pojemność skokowa (ccm) | 1991 |
Moc maksymalna | 160/218 przy 5500 |
Maks. moment (Nm przy obr./min) | 350 przy 1200-4000 |
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) | 6,7 (6,1) [6,7] |
Średnia emisja CO2 od (g/km) | 156 (141) [158] |
Klasa efektywności | D (C) [D] |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 6,5 (6,4) [6,4] |
Prędkość maksymalna (km/h) | 250 (250) [250] |
Dane w nawiasach okrągłych dotyczą wersji z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT,
w kwadratowych - z napędem na obie osie 4MATIC
Shooting Brake | CLA 180 d | CLA 200 d 4MATIC | CLA 220 d 4MATIC |
Liczba i układ cylindrów | R4 | R4 | R4 |
Pojemność skokowa (ccm) | 1461 | 2143 | 2143 |
Moc maksymalna | 80/109 przy | 100/136 przy | 130/177 przy |
Maks. moment (Nm przy obr./min) | 260 przy | 300 przy | 350 przy |
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) | 3,9-4,2 | [4,6-5,0] | [4,6-5,0] |
Średnia emisja CO2 od (g/km) | 101-110 | [121-131] | [121-131] |
Klasa efektywności | A+ (A+) | [A] | [A] |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,9 (11,9) | [9,2] | [7,8] |
Prędkość maksymalna (km/h) | 200 | [212] | [225] |
Dane w nawiasach okrągłych dotyczą wersji z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT,
w kwadratowych - z napędem na obie osie 4MATIC