02
października
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

Nowoczesny luksus wprost z Paryża - trendsetterzy Mercedesa, AMG i smarta

Rodzinny samochód elektryczny, luksusowa limuzyna z apetytem modelu kompaktowego, perfekcyjne auta do miasta oraz rasowe wozy sportowe – oto wyjątkowa gama nowości marek Mercedes-Benz (Klasy B i S), Mercedes-AMG (C 63 oraz GT) i smart debiutujących właśnie w Paryżu, podczas największego salonu samochodowego na świecie. Zamiast podążać za chwilowymi modami, wynalazca automobilu woli ustanawiać długoterminowe trendy w kategoriach nowoczesnego luksusu i zrównoważonego transportu. Najlepszym tego przykładem jest S 500 PLUG-IN HYBRID, pierwsza luksusowa limuzyna zużywająca średnio mniej niż 3 l/100 km, elektryczna Klasa B, a także C 63 z najbardziej wydajnym na świecie silnikiem V8.

„Przyjazny dla rodziny, gotowy na tor – nasz nowy C 63 po raz kolejny demonstruje, że te sprzeczne na pozór cechy można połączyć " – powiedział podczas konferencji w Paryżu dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef oddziału aut osobowych Mercedes-Benz. Najmocniejsza Klasa C debiutuje nad Sekwaną w dwóch wersjach nadwoziowych: jako limuzyna oraz kombi. Model napędza 4-litrowy silnik V8 biturbo, blisko spokrewniony z jednostką stosowaną w sportowym modelu Mercedes-AMG GT.


"Potencjał tego silnika najlepiej opisują trzy liczby: 4 litry pojemności, 2 wersje mocy i średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 8,2 l/100 km" – mówi prof. Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój samochodów osobowych Mercedes-Benz. Niewiarygodna wydajność zapewnia jednostce C 63 tytuł najwydajniejszej V-ósemki na świecie. Względem poprzednika jej zużycie paliwa spadło o ponad 30 proc. i jest nawet niższe od słabszych konkurentów z motorami 6-cylindrowymi.

Nowy Mercedes-AMG C 63 występuje w dwóch wersjach mocy: 476 lub 510 KM, a jego seryjne wyposażenie obejmuje m.in. sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z dynamiczną kontrolą tłumienia, mechaniczną blokadę dyferencjału oraz system trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT.

Gama paryskich nowości Mercedesa obejmuje też najnowszy sportowy wóz AMG – GT, należący do zupełnie nowego dla marki segmentu. Zamontowany z przodu silnik AMG V8 biturbo o mocy 462 lub 510 KM, skrzynia biegów umieszczona w układzie transaxle oraz inteligentna, lekka konstrukcja (nadwozie w 93 proc. wykonano z aluminium, a jego przednią część – z magnezu) zapewniają podstawę dla wyśmienitej dynamiki jazdy.

"Chcemy, żeby Mercedes-AMG była najbardziej pożądaną marką sportowych aut na świecie. GT oraz C 63 przybliżają nas do tego celu" - powiedział prof. Weber. W ciągu minionego półrocza sportowa marka sprzedała na świecie 23 tys. aut, a do końca roku chce przekroczyć rekordową granicę 40 tys. sztuk.

W Paryżu swoją globalną premierę świętuje także inny samochód marzeń Mercedes-AMG – S 65 AMG Coupé, zasilany mocarnym, 6-litrowym silnikiem V12 o mocy 630 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mercedes prezentuje na targach również odnowioną Klasę B, w tym - po raz pierwszy - elektryczną odmianę Electric Drive. Za sprawą jednostki o mocy 180 KM i 340 Nm momentu obrotowego model przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 7,9 s, a energia zgromadzona w akumulatorach litowo-jonowych pozwala przejechać mu 200 lub 230 km, zależnie od wersji. Dzięki kanapkowej architekturze kabina Klasy B Electric Drive zachowała swoją ponadprzeciętną przestronność z miejscem dla 5 osób oraz bagażnik o rekordowej na tle konkurencji pojemności od 501 do 1456 l.

Kolejna nowość Mercedes-Benz to hybrydowa Klasa S 500 PLUG-IN HYBRID, łącząca osiągi limuzyny z silnikiem V8 ze zużyciem paliwa na poziomie auta kompaktowego – średnio jedynie 2,8 l/100 km. Energia elektryczna zgromadzona w akumulatorach pozwala na przejechanie do 33 km bez użycia benzynowej jednostki V6. "Do 2017 roku wprowadzimy jeszcze dziewięć modeli Mercedesa z wydajnym napędem hybrydowym typu plug-in (z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka - przyp. tłum.). A to oznacza, że będziemy prezentować nową hybrydę średnio co 4 miesiące" - powiedział w Paryżu dr Zetsche.

We Francji po raz pierwszy szerokiej publiczności objawia się wreszcie nowy smart - i to w dwóch wersjach nadwoziowych, 2- oraz 4-drzwiowej, czyli fortwo oraz forfour. Dotychczasowe znaki rozpoznawcze modelu - atrakcyjny design, wyjątkowa zwrotność i wydajność czy wreszcie doskonałe wykorzystanie przestrzeni - uzupełnia bogatsza gama wyposażenia z dziedziny bezpieczeństwa i multimediów, a także dojrzalszy układ jezdny z poszerzonym o 10 cm rozstawem kół oraz nowoczesne zespoły napędowe z dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną.