Stuttgart,
28
sierpnia
2019
|
10:30
Europe/Warsaw

Nowość: Mercedes-Benz GLE Coupé i Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé

Podsumowanie

Nowe odmiany modelu GLE Coupé od Mercedes-Benz i Mercedes-AMG zostaną po raz pierwszy zaprezentowane publiczności na międzynarodowym salonie samochodowym we Frankfurcie (12-22 września 2019 r.). Samochody dotrą do salonów wiosną 2020 r.

Najważniejsze cechy Mercedesa GLE Coupé:

• Design nadwozia kładzie większy nacisk na cechy typowe dla coupé – elegancję i sportowy charakter.

• Ulepszona aerodynamika – w porównaniu z poprzednikiem opór powietrza zmniejszył się o 9% przy tej samej powierzchni czołowej.

• Podwozie z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC lub aktywnym zawieszeniem E-ACTIVE BODY CONTROL opartym na instalacji 48 V spełnia nawet największe wymagania w zakresie dynamiki jazdy i komfortu – na asfalcie oraz na nieutwardzonych drogach. Bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego niż w GLE zostało specjalnie dopasowane do charakteru GLE Coupé.

• Wnętrze łączy nowoczesny luksus ze sportowym charakterem i oferuje więcej przestrzeni od poprzednika.

• Na pokładzie – najnowsza generacja systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) o intuicyjnej strukturze menu i doskonałej, wysokiej jakości grafice.

• Nowe 6-cylindrowe silniki wysokoprężne o wysokiej mocy.

Najważniejsze cechy Mercedesa-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé

• Sześciocylindrowy rzędowy silnik AMG z podwójnym doładowaniemi EQ Boost osiąga moc 320 kW (435 KM) i, na krótko, dodatkowe 16 kW (22 KM) od jednostki elektrycznej. Oferuje również funkcje hybrydowe, takie jak tryb wybiegu.

• Autonomiczny wygląd zapewnia specjalna osłona chłodnicy AMG z 15 pionowymi listwami.

• Zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z elektromechaniczną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL i płynną regulacją tłumienia.

• AMG DYNAMIC SELECT z siedmioma programami jazdy: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual, Trail oraz Sand.

• Układ przeniesienia napędu i zawieszenie Mercedesa-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé zostały skonfigurowane specjalnie pod kątem charakterystycznych dla AMG osiągów i dynamiki maszyn z Affalterbach.

Więcej luksusu, więcej coupé

Nowa odsłona GLE Coupé, sygnowana przez Mercedes-Benz oraz Mercedes-AMG, łączy sportowy charakter i elegancję coupé z techniką nowej serii dużych SUV-ów premium z gwiazdą. Początkowo do oferty trafią wersje 350 d i 400 d zasilane mocnym 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym (zużycie paliwa w cyklu łączonym 7,5-8,0 l/100 km, emisja CO2 w cyklu łączonym 197-221 g/km). W połączeniu z nowym napędem 4MATIC z funkcją dostarczania momentu obrotowego na żądanie i rozstawem osi o 60 mm krótszym niż w GLE zapewniają one przyjemnie dynamiczne prowadzenie. Benzynowy wariant dostępny w momencie debiutu to Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé (zużycie paliwa w cyklu łączonym 9,3 l/100 km, emisja CO2 w cyklu łączonym 212 g/km). Podobnie jak w przypadku SUV-a GLE, trwają przygotowania do premiery hybrydowej wersji plug-in z użytecznym, lokalnie bezemisyjnym zasięgiem w trybie elektrycznym.

Nowy Mercedes-Benz GLE Coupé

Coupe dla podwyższonych wymagań

Nowe GLE Coupé jest kolejnym przykładem strategii Mercedes-Benz, mającej na celu zaspokojenie wszystkich wymagań nabywców SUV-ów premium w ukierunkowany sposób. Z relatywnie niewielkiej niszy SUV-y coupé (segment SUC) szybko stały się trendem w ramach trendu. Wraz z odnowieniem rodziny SUV-ów premium Mercedes-Benz przedstawia GLE Coupé zbudowanego w oparciu o nową koncepcję techniczną.

Podobnie jak GLE oraz GLS, tak i GLE Coupé – jako członek dużej rodziny SUV-ów premium – powstaje w Tuscaloosa w Alabamie. W sumie Mercedes-Benz oferuje teraz osiem modeli SUV-ów. Poza wymienionymi samochodami są to: GLA, GLC, GLC Coupé, Klasa G oraz nowy GLB. Z udziałem w całej sprzedaży na poziomie około 1/3, SUV-y stanowią główny filar w portfolio produktów Mercedes-Benz i w znaczącym stopniu przyczyniają się do rozwoju marki. Jak do tej pory na zakup SUV-a z gwiazdą na całym świecie zdecydowało się ponad 6 milionów klientów.

Wygląd zewnętrzny: mocarna prezencja

Nowy GLE Coupé ma okazałe gabaryty – 4939 mm długości i 2010 mm szerokości (jest o 39 mm dłuższy i 7 mm szerszy od poprzednika). Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, ale pozostaje o 60 mm krótszy niż w GLE,a to korzystnie wpływa zarówno na sportowe prowadzenie, jak i na proporcje nadwozia.

Design wnętrza: coupé bez ograniczeń

Wnętrze nowego GLE Coupé ma wiele wspólnego z pozostałymi modelami nowej rodziny SUV-ów premium – z wyraźnym naciskiem na sportowy charakter. Nowoczesny kokpit – z dwoma dużymi ekranami o przekątnej 12,3" każdy i charakterystyczną deską rozdzielczą, horyzontalnie podzieloną elementami ozdobnymi – wydaje się znajomy. Górna partia jest standardowo pokryta syntetyczną skórą ARTICO, a sportowy akcent stanowią standardowe sportowe fotele z wydatnym podparciem bocznym i tapicerką ARTICO oraz nowa sportowa kierownica, obszyta skórą nappa (również seryjna).

Mimo linii nadwozia w stylu 4-drzwiowego coupé wnętrze GLE Coupé oferuje znacznie więcej miejsca niż poprzednik – zapewnia wygodną przestrzeń nawet dla pięciu osób. Wynika to z faktu, że rozstaw osi jest tu o 60 mm krótszy niż w GLE, ale o 20 mm dłuższy niż w poprzednim coupé. Efekt: dodatkowa ilość miejsca do siedzenia i na nogi. Otwór drzwiowy został powiększony o 35 mm. W wielu aspektach nowy członek rodziny SUV-ów premium może pochwalić się zwiększonymi wymiarami wnętrza – całość składa się na znacznie lepsze poczucie przestronności. Łączną pojemność schowków w kabinie zwiększono do 40 litrów. Poprawiono także widoczność z miejsca kierowcy, a opcjonalny odsuwany panel dachowy ma teraz większą powierzchnię.

Bagażnik już w standardowym ustawieniu oferuje hojne 655 l pojemności, a swój ładunek ukrywa wówczas pod wysokiej jakości, składaną i zdejmowaną osłoną mocowaną magnesami. Oparcie tylnych siedzeń, dzielone w proporcji 40:20:40, zwiększa objętość bagażnika do 1790 litrów – to o 70 litrów więcej niż w poprzedniku i najlepszy wynik w segmencie. Rozmiar przestrzeni ładunkowej wzrasta do ponad 2 metrów długości i, w razie potrzeby,do minimalnej szerokości 1080 mm – oba parametry są, odpowiednio, o 87 i 72 mm większe niż w poprzedniku. Krawędź załadunku z natury jest położona wyżej niż w tradycyjnych SUV-ach, ale i tu nowy GLE Coupé wypada o około 60 mm lepiej niż poprzednik – a po doposażeniu w zawieszenie AIRMATIC tylną część pojazdu za naciśnięciem przycisku można obniżyć o dodatkowe 50 mm.

Mocny 6-cylindrowy silnik wysokoprężny dla Europy

Skoncentrowane na kierowcy, sportowe standardy nowego Mercedesa GLE Coupé są wyraźnie widoczne również w ofercie silników. Podstawowymi jednostkami w chwili rynkowego debiutu są 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne o wysokim momencie obrotowym.

Dwa modele GLE Coupé z silnikiem Diesla są napędzane 6-cylindrowym rzędowym motorem OM 656 z aktualnej rodziny jednostek wysokoprężnych. Jest on dostępny w dwóch wersjach mocy: jako GLE Coupé 350 d 4MATIC (200 kW/272 KM i 600 Nm; zużycie paliwa w cyklu łączonym 7,5-8,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym 197-211 g/km) oraz jako GLE Coupé 400 d 4MATIC (243 kW/330 KM i 700 Nm; zużycie paliwa w cyklu łączonym 7,5-8,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym 198-212 g/km )*. W obu przypadkach silnik jest już zgodny ze standardem Euro 6d (RDE etap II), nawet w wymagających warunkach jazdy.

Sportowy charakter w standardzie: układ napędowy

Wszystkie warianty nowego GLE Coupé w standardzie mają skrzynię rozdzielczą ze sterowanym elektronicznie sprzęgłem wielotarczowym, umieszczoną za automatyczną przekładnią 9G TRONIC. Pozwala to na zmienne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy osiami w zakresie 0-100 procent (tzw. moment obrotowy na żądanie). Na zakrętach takie rozwiązanie może w ukierunkowany sposób wpływać na nadsterowność i podsterowność pojazdu, a w połączeniu z krótszym rozstawem osi zwiększa zwinność nowego GLE Coupé.

Zawieszenie: AIRMATIC lub E-ACTIVE BODY CONTROL na życzenie

Standardowo nowy GLE Coupé jest wyposażony w stalowe zawieszenie o bardziej sportowych, sztywniejszych nastawach. W porównaniu z poprzednią generacją w podwoziu zastosowano wzmocnione punkty mocowania i udoskonalono jego geometrię. W efekcie model oferuje jeszcze precyzyjniejsze prowadzenie kół oraz lepszą ochronę przed wibracjami spowodowanymi nierównościami na drodze. Na życzenie dostępne jest ulepszone zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC o sportowym zestrojeniu. Wykorzystując zaawansowane układy czujników i algorytmy, jego adaptacyjne tłumienie w czasie rzeczywistym dostosowuje właściwości tłumienia do warunków drogowych oraz sytuacji na drodze. Niezależnie od obciążenia pneumatyczne zawieszenie utrzymuje pojazd na tej samej wysokości. Pozwala też na regulację prześwitu – automatycznie lub po naciśnięciu przycisku, zależnie od prędkości jazdy oraz sytuacji.

Jeszcze większe możliwości oferuje opcjonalne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL, połączone z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC. To jedyny system na rynku, który może indywidualnie kontrolować siły resorowania i tłumienia przy każdym kole. W rezultacie nie tylko przeciwdziała przechyłom, ale także „nurkowaniu” i „przysiadaniu”. W połączeniu z funkcjami ROAD SURFACE SCAN (skanowanie drogi) i CURVE (pochylenie nadwozia w zakrętach) E-ACTIVE BODY CONTROL zapewnia syntezę stabilności i komfortu, a jednocześnie stanowi poparcie tezy, że Mercedes-Benz skonstruował najinteligentniejsze zawieszenie SUV-a na świecie.

Nowy Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé

Dynamiczny i atletyczny – na różne nawierzchnie

Affalterbach. Nowy Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé (zużycie paliwa w cyklu łączonym 9,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym 212 g/km) jednoznacznie łączy sportową elegancję i sportowe osiągi z dobrymi możliwościami jazdy w terenie. Imponującą zwinność gwarantuje 6-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy 320 kW (435 KM), wykorzystujący technikę 48 V, a także w pełni aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz rozstaw osi krótszy o 60 mm niż w SUV-e GLE. Udoskonalona dynamika jazdy to również zasługa programów jazdy AMG i pneumatycznego zawieszenia AMG RIDE CONTROL+ z elektromechanicznym układem stabilizacji przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL. Charakterystyczna dla AMG osłona chłodnicy wizualnie podkreśla przynależność Coupé do rodziny modeli AMG. Ponadto model oferuje wszystkie zalety SUV-ów Mercedesa: dużą przestrzeń dla podróżujących i bagażu, bogatą listę systemów bezpieczeństwa oraz doskonałą przyczepność na mokrych lub piaszczystych nawierzchniach i w warunkach zimowych.

Typowe dla AMG elementy wnętrza nadają kokpitowi GLE 53 4MATIC+ Coupé charakterystyczną atmosferę i wpisują się w koncepcję precyzyjnej obsługi. Trójramienna kierownica AMG najnowszej generacji z aluminiowymi łopatkami zmiany biegów imponuje ergonomią, a sportowy wygląd podkreślają pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej z gumowymi wypustkami, osłony progów drzwi i czarne dywaniki z napisem „AMG”.

Stabilizacja przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL

Nowo opracowane w Affalterbach zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ zapewnia wrażenia z jazdy charakteryzujące się zarówno komfortem na długich trasach, jak i doskonałą zwinnością, neutralnym zachowanie na łukach oraz maksymalną przyczepnością. Adaptacyjna regulacja tłumienia ADS+ oferuje trzy charakterystyki do wyboru: Comfort, Sport oraz Sport+. Dodatkowo kierowca ma do dyspozycji dwa nowe programy do jazdy terenowej: Trail i Sand.

Do typowej dla AMG konfiguracji podwozia, zapewniającej wysoką dynamikę jazdy, w szczególności przyczynia się jedna nowa funkcja: to aktywny system stabilizacji przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL z dwoma niezależnie działającymi elektromechanicznymi siłownikami na przedniej i tylnej osi. Podczas pokonywania zakrętów system ten nie tylko zmniejsza wychylenia nadwozia, ale zapewnia też precyzyjniejszą kontrolę nad pojazdem i poprawia charakterystykę zmiany obciążenia. Co więcej, zwiększa komfort jazdy podczas jazdy po prostej – równoważy bowiem ruchy nadwozia powodowane np. przez jednostronne nierówności. Kolejną korzyścią na tle „zwykłych” układów hydraulicznych jest znacznie szybsza reakcja. Układ sterowania AMG może modyfikować status jazdy nawet 1000 razy na sekundę. I jeszcze jedna zaleta: w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami system odznacza się niską wagą komponentów.

Sportowy układ kierowniczy i wydajny układ hamulcowy

Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy z siłą wspomagania zależną od prędkości jazdy ma zmienne przełożenie. Zachwyca bezpośrednim działaniem i precyzją dostarczania informacji zwrotnych. Wspomaganie kierownicy ma dwa tryby działania: komfortowy i sportowy, aktywowane automatycznie na podstawie wybranego programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Opcjonalnie ustawienia można spersonalizować w dowolnym momencie w programie jazdy Individual.

Nawet przy dużym obciążeniu wysokowydajny układ hamulcowy niezawodnie wytraca osiągi Coupé na krótkich odcinkach. Przednie hamulce mają wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm, z 2-tłoczkowymi stałymi zaciskami w kolorze srebrnym, z czarnym napisem „AMG”. Z tyłu zastosowano wewnętrznie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 345 mm i pływające zaciski 1-tłoczkowe.

Sześciocylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem

Podstawą charakterystycznej dynamiki AMG jest zelektryfikowany 3,0-litrowy silnik z podwójnym doładowaniem (turbosprężarka i elektryczna sprężarka pomocnicza). Rzędowa jednostka o 6 cylindrach wytwarza moc 320 kW (435 KM) i zapewnia maksymalny moment obrotowy 520 Nm. Rozrusznikoalternator EQ Boost krótkotrwale zapewnia dodatkowe 16 kW(22 KM) i 250 Nm, a także zasila pokładową instalację elektryczną 48 V. Łączy on rozrusznik i alternator w jeden mocny motor elektryczny; jest montowany pomiędzy silnikiem spalinowym a przekładnią. Zarówno ta innowacja, jak i inteligentne ładowanie za pomocą elektrycznej sprężarki pomocniczej oraz turbosprężarki mają wspólne cele: podnieść charakterystyczne dla AMG osiągi i dynamikę jazdy przy zmniejszeniu zużycia paliwa oraz emisji spalin. GLE 53 4MATIC+ Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 s i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h.

W pełni aktywny napęd na wszystkie koła 4MATIC+

Nowy GLE 53 4MATIC+ Coupé jest wyposażony w całkowicie aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, zapewniający maksimum przyczepności i dynamiki. Inteligentny system łączy trwale napędzaną oś tylną z osią przednią, stale obliczając optymalny rozkład momentu obrotowego – w zależności od sytuacji na drodze i życzeń kierowcy. W ten sposób poprawia dynamikę wzdłużną, a także przyczepność i dynamikę poprzeczną. Rezultat: jeszcze lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego i optymalna trakcja na zakrętach oraz śliskich nawierzchniach.

Jeszcze więcej dynamizmu i emocji: AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT TCT zapewnia emocjonującą, wyjątkowo szybką zmianę przełożeń – automatyczną lub manualną, za pomocą łopatek przy kierownicy. Została optymalnie dostosowana do silnika i odznacza się typową dla AMG responsywnością, szczególnie w programie jazdy Sport+ i w trybie ręcznym. Wielokrotne redukcje pozwalają na błyskawiczne przyspieszenia podczas jazdy.