07
grudnia
2011
|
01:00
Europe/Warsaw

Nowy Actros zdobył nagrodę "European Transport Sustainability Prize 2012"

Nowy Actros jest pierwszą ciężarówką na rynku, która spełnia normę Euro VI i w związku z tym może pochwalić się 80-procentową redukcją emisji tlenków azotu. Nie przeszkodziło to jednak inżynierom Mercedes-Benz w uzyskaniu zużycia paliwa jeszcze niższego od poprzednika.

Do niedawna rekord w tej dziedzinie należał do modelu poprzedniej generacji - Actrosa 1844 LS. Latem 2011 roku, w ramach zawodów "Record Run", nowy Actros 1845 BlueTec 6 (spełniający normę Euro VI) uzyskał średnie zużycie paliwa na poziomie 25,9 l/100 km, o 4,5 proc. niższe od dotychczasowego rekordzisty. Jeszcze lepiej wypadł Actros BlueTec 5, spełniający normę Euro V, osiągając wynik 25,1 l/100 km, czyli aż o 7,6 proc. niższy. W oszczędnej jeździe kierowcom pomógł montowany standardowo system telematyczny FleetBoard.

Elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i komfortu
Nie tylko bardziej oszczędny i przyjazny środowisku, ale i bezpieczniejszy - nowy Actros został wyposażony m.in. w czujniki ciśnienia w oponach oraz wydajny układ hamulcowy z wodnym retarderem. Dodatkowo poziom bezpieczeństwa zwiększa System Proximity Control Assist z automatycznym układem zatrzymywania się i ruszania oraz lusterko z funkcją manewrowania.

Liczne zalety nowego Actrosa zapewniły mu sukces w walce o nagrodę "European Transport Sustainability Prize 2012". Ufundowane przez monachijskie wydawnictwo Huss-Verlag wyróżnienia wręczono po raz pierwszy, łącznie w 11 kategoriach. Huss-Verlag to wiodący wydawca branżowych magazynów o tematyce transportowej. W tym roku obchodzi swoje 20. urodziny.

Nagrodę z rąk Bernharda Kerschera, dyrektora zarządzającego TÜV-Süd Auto Service GmbH, odebrał Georg Weiberg, dyrektor ds. inżynierii produktu Daimler Trucks.
- Jesteśmy zachwyceni zwycięstwem i dziękujemy Huss-Verlag za tę nagrodę. Dostrzegamy w niej kolejny dowód na to, że nowy Actros jest ciężarówką przyszłości, oszczędną i bezpieczną. Zamierzamy uczynić go rynkowym bestsellerem na całym świecie. – powiedział Weiberg podczas ceremonii wręczenia nagród w Muzeum Niemieckim w Monachium.

11A1302 (od lewej): Bernhard Kerscher, dyrektor zarządzający TÜV-Süd Auto Service GmbH; Georg Weiberg, dyrektor ds. inżynierii produktu Daimler Trucks; Torsten Buchholz, redaktor naczelny Transport Magazine oraz Bert Brandenburg, wydawca HUSS-Verlag

11A1303 (od lewej): Bernhard Kerscher, dyrektor zarządzający TÜV-Süd Auto Service GmbH oraz Georg Weiberg, dyrektor ds. inżynierii produktu Daimler Trucks