26
października
2011
|
02:00
Europe/Warsaw

Nowy Fuso Canter

• Duonic: w pełni zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa po raz pierwszy w samochodzie ciężarowym
• Najnowocześniejsze silniki spełniające normę Euro-5
• Funkcja start /stop zmniejszająca zużycie paliwa
• Koszty eksploatacji zmniejszone nawet o 25 %
• Niezależne zawieszenie przedniej osi w wersji 3,5-tonowej
• Nowy design, nowy kokpit
• Więcej wersji, wzrost ładowności
• Nowe rozstawy osi, więcej możliwości zabudowy
• Tramagal: Canter dla Europy, jakość z Portugalii i Japonii


Stuttgart/Ludwigsburg – Na rynku pojawia się Fuso Canter najnowszej generacji - całkowicie zmodernizowany zarówno technicznie, jak i pod względem wyglądu zewnętrznego. W wewnętrznej terminologii producenta, ten światowy przebój Daimler Trucks został opatrzony symbolem TF. Pozycja lidera w segmencie lekkich samochodów ciężarowych, zostanie dodatkowo wzmocniona dzięki wprowadzeniu pierwszej w tym segmencie dwusprzęgłowej przekładni Duonic.
Zwiększona ładowność i zdecydowanie niższe koszty eksploatacji (wydłużone okresy międzyprzeglądowe) sprawiają, że nowy Fuso Canter jest jeszcze bardziej ekonomiczny. Pojazd w wersji 3,5-tonowej dysponuje niespotykanym w innych samochodach tego segmentu, niezależnym zawieszeniem przedniej osi. Modele cięższe wyposażane są natomiast opcjonalnie w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP). Zewnętrznie i wewnętrznie zmodernizowana kabina kierowcy zapewnia wysoki poziom komfortu kierowcy i pasażera. Dostawy nowego Cantera na rynek europejski, produkowanego w portugalskiej fabryce w Tramagal, rozpoczną się jeszcze w październiku.


Duonic: w pełni zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa po raz pierwszy w samochodzie ciężarowym
Przekładnia dwusprzęgłowa Duonic jest jedną z wyjątkowych innowacji technicznych nowego Fuso Canter. Model ten jest pierwszym na świecie samochodem ciężarowym, w którym zastosowano tego typu rozwiązanie. Przekładnia ta, zwana także przekładnią DSG, już dawno została doceniona w samochodach osobowych. Oprócz niskiego zużycia paliwa, sprzyja ona również mniejszemu zużyciu podzespołów, zwiększa wygodę pracy kierowcy (szczególnie na krótkich odcinkach) oraz łączy komfort obsługi automatycznej skrzyni biegów z efektywnością skrzyni mechanicznej.
Konstrukcja kompaktowej przekładni dwusprzęgłowej Duonic wywodzi się z sześciobiegowej skrzyni mechanicznej z dwoma hydraulicznymi sprzęgłami mokrymi i sterowaniem elektronicznym. Dwa niemal niezniszczalne sprzęgła osadzone są koncentrycznie i umieszczone w jednej obudowie. Jedno sprzęgło jest odpowiedzialne za kontrolę biegów nieparzystych, drugie zaś obsługuje biegi parzyste. Największą zaletą przekładni dwusprzęgłowej jest fakt, iż podczas jazdy odpowiednie sprzęgło automatycznie przygotowuje kolejny bieg, dzięki czemu jego włączenie następuje płynnie.


Zmiana biegów szybka i płynna, wysoka skuteczność działania
Zalety przekładni dwusprzegłowej Duonic są w porównaniu z konwencjonalną automatyczną przekładnią hydrokinetyczną widoczne już na pierwszy rzut oka. Zmienia ona biegi w sposób znacznie bardziej komfortowy, bez przerw w przepływie momentu obrotowego. Nie ma też strat, znanych z klasycznych skrzyń automatycznych z konwerterem. Od przekładni automatycznej przekładnia dwusprzęgłowa Duonic przejęła praktyczną funkcję pełzania. Umożliwia ona wykonywanie manewrów z niską prędkością jedynie poprzez wciskanie pedału hamulca. Duonic dysponuje także funkcją bezpiecznego parkowania.

Łatwa obsługa, możliwość manualnej zmiany biegów
Przekładnia dwusprzęgłowa Duonic daje kierowcy możliwość wyboru pomiędzy trybem automatycznym a manualnym sekwencyjnym – takim jak w klasycznej automatycznej skrzyni biegów Tiptronic.

Lekkie przesunięcie dźwigni w lewo powoduje przejście z trybu automatycznego na manualny. Dźwignia porusza się po dwóch ścieżkach: na ścieżce lewej, dźwignia znajduje się w położeniu „D“ i skrzynia biegów pracuje w trybie automatycznym. W razie potrzeby kierowca może zmieniać biegi samodzielnie, lekko przesuwając dźwignię w górę lub w dół. Po przesunięciu w prawo, dźwignia znajdzie się na drugiej ścieżce - w położeniu „N“ (na biegu jałowym). Przesunięcie jej z tego położenia w górę powoduje włączenie położenia postojowego (parkingowego), zaś w dół – biegu wstecznego.
Pomiary porównawcze wykazały, że przekładnia dwusprzęgłowa Duonic pracuje tak oszczędnie jak ręczna skrzynia biegów Cantera. Obsługiwanie jej przez niewprawnych kierowców prowadzi wręcz do znacznego ograniczenia zużycia paliwa. Dodatkowym atutem jest możliwość włączenia trybu jazdy Eco, aktywowanego przyciskiem na desce rozdzielczej.

Dysponując dużą rozpiętością przełożeń - od 5,397 (pierwszy bieg) do 0,701 (szósty bieg),  przekładnia Duonic znacznie przewyższa swój pierwowzór – standardową 6-biegową skrzynię. W praktyce oznacza to zarówno możliwość szybkiego ruszania z miejsca, jak i oszczędnego pod względem spalania toczenia się pojazdu z niską prędkością obrotową na najwyższym biegu. Dzięki precyzyjnemu stopniowaniu skrzyni biegów, kierowca w każdej sytuacji ma do dyspozycji odpowiedni bieg.


Najnowocześniejsze silniki spełniające normę Euro-5 o różnych prędkościach obrotowych
Skrzynia biegów Cantera współpracuje ze sprawdzonym, czterocylindrowym silnikiem Diesla, spełniającym normę emisji spalin Euro 5. Jednostka o pojemności skokowej 3,0 l jest dostępna w trzech wersjach mocy: 96 kW (130 KM), 110 kW (150 KM) lub 129 kW (175 KM). Nowoczesny silnik o długim skoku tłoków, oznaczony wewnętrznym symbolem 4P10, jest przykładem zastosowania najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Należą do nich: zastosowanie dwóch wałków rozrządu umieszczonych w głowicy i napędzanych łańcuchem, cztery zawory na cylinder, turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT), system bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail i piezowtryskiwacze. Parametry silników o najniższej i najwyższej mocy, pozostały niezmienione w stosunku do modeli poprzedniej generacji. Moc silnika w wariancie pośrednim zwiększono ze 107 kW (145 KM) do 110 kW (150 KM). Nie zmienił się natomiast maksymalny moment obrotowy wynoszący 370 Nm, choć zakres prędkości obrotowej jest obecnie niezwykle szeroki - od 1350 do 2840 obr/min. Dzięki takiemu sercu, nowy Canter jest wzorem mocy i osiągów jezdnych.


Dane mocy i momentów obrotowych nowego Cantera:
- 96 kW (130 KM) przy 3000-3500 obr /min, 300 Nm przy 1300-3050 obr/min
- 110 kW (150 KM) przy 3500 obr/min, 370 Nm przy 1350-2840 obr/min
- 129 kW (175 KM) przy 3500 obr/min, 430 Nm przy 1600-2860 obr/min


Niskie zużycie paliwa przy wysokiej efektywności
Nowy Canter jest obecnie dostępny z funkcją start/stop - zarówno w wersji z przekładnią dwusprzęgłową Duonic, jak i ze skrzynią mechaniczną. Do zwiększenia jego efektywności w równym stopniu przyczynia się wzrost ładowności i obniżenie kosztów eksploatacji. Nie bez znaczenia pozostaje także wydłużenie okresów międzyprzeglądowych z 30 000 do 40 000 km.

Systemy oczyszczania spalin: recyrkulacja spalin i filtr cząstek stałych
Tak jak dotychczas, silniki Cantera są oferowane w dwóch wersjach systemów oczyszczania spalin. System wykorzystujący układ recyrkulacji spalin (EGR) i filtr cząstek stałych (DPF) jest stosowany w silnikach modeli o masie całkowitej 3,5 t i 6,0 t oraz w silnikach niższych mocy w modelach o masie całkowitej 7,5 t.

Najmocniejsze silniki pojazdów 7,5-tonowych, dysponują dodatkowo systemem selektywnej redukcji katalitycznej SCR, wykorzystującym czynnik redukcyjny AdBlue. Ta przyszłościowa kombinacja, stosowana obecnie zwłaszcza w ciężkich pojazdach użytkowych, pozwala na osiąganie większej mocy przy jeszcze niższym zużyciu paliwa. Zbiornik AdBlue jest umieszczony po lewej stronie, obok zbiornika paliwa i mieści 12 l płynu. Z uwagi na niskie zużycie AdBlue ilość ta wystarcza do pokonania aż 8000 km.
Przy realizacji większości przebiegów na krótkich dystansach może – ze względu na niską temperaturę pracy silnika - zaistnieć konieczność ręcznej regeneracji filtra cząstek stałych. Odpowiedni wskaźnik na wyświetlaczu wielofunkcyjnym informuje kierowcę o potrzebie wykonania regeneracji.

Nowy Canter o masie całkowitej 7,5 t spełnia standardowo wymagania najostrzejszej obecnie, stosowanej dobrowolnie normy emisji spalin EEV. Wszystkie pozostałe silniki spełniają standardowo normę emisji spalin Euro 5, z możliwością podwyższenia jej do EEV.


Niezależne zawieszenie przedniej osi w wersji 3,5-tonowej
Poza lepszym silnikiem, nowy Canter oferuje także znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy. W wersji 3,5-tonowej, Canter posiada niezależne zawieszenie na sprężynach śrubowych, co zapewnia łatwiejsze prowadzenie i wyższy komfort jazdy.

Wszystkie wersje Cantera są wyposażone w hamulce tarczowe na obu osiach. Do dwóch najcięższych odmian, można obecnie zamontować systemem elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP). System ESP łączy w sobie zalety i funkcje wielu układów. Są to przede wszystkim system zapobiegający poślizgowi kół napędowych ASR, hydrauliczny asystent hamowania, hydrauliczny wzmacniacz siły hamowania na wypadek nieszczelności próżniowego wzmacniacza siły hamowania oraz system ograniczania momentu obrotowego silnika, zapobiegający poślizgowi i blokowaniu kół podczas zmiany biegów w warunkach niskiej przyczepności. Nowy Canter może być również wyposażany w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera.


Nowy, jeszcze wygodniejszy i bardziej funkcjonalny kokpit
Gruntownie zmodernizowana kabina kierowcy nowego Cantera wyznacza nowy poziom komfortu w klasie lekkich samochodów ciężarowych. Funkcjonalna kabina umieszczona nad silnikiem wyróżnia się nowym, dwukolorowym i harmonijnie zorganizowanym kokpitem, w którym zastosowano materiały najwyższej jakości. Kierowca i pasażer mają ponadto ułatwioną możliwość zmiany miejsca w kabinie.
Po bokach deski rozdzielczej umieszczone zostały okrągłe otwory wentylacyjne. Nowe (także okrągłe) wskaźniki są bardzo czytelne. Zakres prędkości obrotowej, z jaką pracuje silnik, jest wyraźnie zaznaczony na obrotomierzu. Wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego umieszczony pomiędzy przyrządami, podaje takie informacje jak czas, przebieg, zużycie paliwa, stan filtra cząstek stałych. Zawiera on także lampkę ostrzegawczą poziomu paliwa i wskaźnik aktualnie włączonego biegu. Wokół kierownicy umieszczone są ergonomicznie przyciski obsługi - wszystkie w zasięgu ręki kierowcy.

Nowa koncepcja schowków została opracowana z myślą o potrzebach kierowcy i pasażera. Na konsoli środkowej znajdują się dwa schowki DIN, jeden schowek zamykany, oraz wysuwany uchwyt na dwa pojemniki z napojami. Po stronie pasażera umieszczono dwa schowki: jeden otwarty i jeden zamykany. Schowek na dokumenty i przegródka na telefon komórkowy lub inne drobiazgi podkreślają praktyczną organizację deski rozdzielczej. Dodatkowe miejsce zapewniają skrytki w dachu, kieszenie na drzwiach oraz schowki za i pomiędzy fotelami.

Nowe fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego i zintegrowanymi zagłówkami
Dla kierowcy i pasażera przygotowano nowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Fotel kierowcy jest standardowo wyposażony w regulowane podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Dzięki ramowej konstrukcji zagłówka, podwójny fotel pasażera, zapewnia dobrą widoczność do tyłu nawet podczas patrzenia w kierunku jazdy,. Dotyczy to również tylnej kanapy w modelu z kabiną podwójną. Opcjonalnie fotel kierowcy jest dostępny również w wersji z zawieszeniem oraz z podłokietnikami.
Ogrzewanie i klimatyzacja: zautomatyzowane i jeszcze bardziej efektywne
Na uwagę zasługuje również układ ogrzewania i klimatyzacji nowego Cantera. Wśród największych atutów, warto wymienić bardziej intensywny nawiew powietrza w na głowę i stopy oraz nowy, bardziej efektywny wymiennik ciepła. Tylna część podwójnej kabiny dysponuje własną regulacją ogrzewania i wentylacji. Nowością jest też jeszcze bardziej wydajny układ klimatyzacji. Klient może wybierać między układem klimatyzacyjnym sterowanym ręcznie, oraz w pełni zautomatyzowanym. Układ klimatyzacji w kabinie podwójnej pracuje w rozszerzonym obiegu chłodziwa, z niezależną regulacją temperatury w tylnej części kabiny.


Kabina kierowcy: nowy design oraz długotrwała ochrona przed korozją
Cechą charakterystyczną nowego Fuso Cantera jest zmodernizowana przednia część nadwozia. Uwagę zwraca przede wszystkim wlot powietrza w kształcie litery V, nadający pojazdowi solidny charakter, oraz mocno wyróżniony znak firmowy. Dynamiczne przetłoczenie biegnie znad dużych reflektorów aż do rynienki ściekowej w drzwiach. Dzięki temu nowy Canter idealnie dostosowuje się do najnowszej linii stylizacyjnej marki. Obszar pokryty lakierem rozciąga się aż do dolnej krawędzi przedniej szyby, podkreślając mocną i solidną budowę Cantera. Trzyczęściowy stalowy zderzak posiada praktyczne elementy narożne z tworzyw sztucznych w kolorze antracytowym. W obudowie reflektorów przeciwmgielnych zamontowano też zintegrowane światła do jazdy dziennej. Światła do jazdy dziennej i przeciwmgielne są wyposażeniem standardowym wszystkich modeli.

Nowa powłoka kabiny kierowcy, uzyskana metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL), zapewnia najwyższy poziom ochrony przed korozją. Każdy opuszczający fabrykę nowy Canter staje się indywidualistą: Kabina jest dostępna w 87 kolorach, w tym sześciu w wersji metalik i perłowej.


Więcej wersji, większa ładowność
Po modernizacji, oferta nowego Fuso Cantera została znacznie rozszerzona. Poszczególne wersje o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t, 6,0 t (nowość) i 7,5 t zaspokajają potrzeby wszystkich segmentów lekkich samochodów ciężarowych. Nowy wariant 6-tonowy z kabiną standardową i silnikiem o mocy 110 kW (150 KM) (6S15) zastąpił dotychczasowy model o masie całkowitej 5,5 t. Nowością jest także wersja 3,5-tonowa z kabiną standardową i silnikiem o mocy 110 kW (150 KM) (3S15) oraz wersja 3,5-tonowa z kabiną komfortową i silnikiem o mocy 129 kW (175 KM) (3C18). Standardowa kabina (S) ma szerokość 1695 mm, kabina komfortowa (C) - 1995 mm.


W ofercie nowego Fuso Canter znajdują się następujące modele:

- 3S13, 3,5 t dop. masy całkowitej, kabina standardowa,
moc 96 kW (130 KM),
rozstaw osi 2.500 / 2.800 / 3.400 mm

- 3S15, 3,5 t dop. masy całkowitej, kabina standardowa,
moc 110 kW (150 KM),
rozstaw osi 2.500 / 2.800 / 3.400 mm

- 3C13/3C13D, 3,5 t dop. masy całkowitej, komfortowa kabina pojedyncza lub podwójna,
moc 96 kW (130 KM),
rozstaw osi 2.500 / 2.800 / 3.400 / 3850 mm

- 3C15/3C15D, 3,5 t dop. masy całkowitej, komfortowa kabina pojedyncza lub podwójna,
moc 110 kW (150 KM),
rozstaw osi 2.500 / 2.800 / 3.400 / 3850 mm

- 3C18, 3,5 t dop. masy całkowitej, komfortowa kabina pojedyncza lub podwójna,
moc 129 kW (175 KM),
rozstaw osi 2.500 / 2.800 / 3.400 / 3850 mm

- 6S15, 6,0 t dop. masy całkowitej, kabina standardowa,
moc 110 kW (150 KM),
rozstaw osi 2.500 / 2.800 / 3.400 mm

- 7C15/7C15D, 7,5 t dop. masy całkowitej, kabina komfortowa lub podwójna,
moc 110 kW (150 KM),
rozstaw osi 2.800 / 3.400 / 3.850 / 4.300 / 4.750 mm

- 7C18/7C18D, 7,5 t dop. masy całkowitej, kabina komfortowa lub podwójna,
moc 129 kW (175 KM),
rozstaw osi 2.800 / 3.400 / 3.850 / 4.300 / 4.750 mm

Wysokie obciążenie osi
Oprócz klas masy całkowitej, zmienione zostały również dopuszczalne obciążenia osi i układ ramy Cantera. Dzięki temu ładowność wzrosła o 85 kg dla wersji 3,5-tonowej i o 95 kg przy wariantach 7,5-tonowych. Na uwagę zasługuje również wzrost - do 6 ton - dopuszczalnego obciążenia tylnej osi w wersji Canter 7C o masie całkowitej 7,5 t – jest to najlepszy wynik na rynku pojazdów tej klasy. Canter 7C jest więc rekordzistą pod względem nośności i ładowności. Zależnie od rozstawu osi, nośność podwozia z kabiną kierowcy wynosi ponad 5,0 t – przy dużym rozstawie, stanowi to rekord w tej klasie pojazdów.


Nowe rozstawy osi, nowe ramy i więcej możliwości zabudowy
Do szczególnych atutów Cantera z ramą podłużnicową zaliczyć trzeba tradycyjnie liczne możliwości zabudowy. Wprowadzenie nowego modelu jeszcze bardziej je rozszerzyło. Całkowicie przeprojektowane zostały również rozstawy osi. Obecnie do dyspozycji pozostaje sześć wariantów rozstawu osi, od 2500 mm przez 2800 mm, 3400 mm, 3850 mm i 4300 mm aż po największy, wynoszący 4750 mm. Jest on odpowiedni do zabudów o długości powyżej 7 m.

Zależnie od danego modelu, Fuso produkuje nowego Cantera w trzech różnych, zupełnie od nowa zaprojektowanych wariantach ramy. Jej masę udało się zmniejszyć o 20 kg bez uszczerbku dla stabilności. Oczyszczona wstępnie metodą śrutowania, a następnie malowana proszkowo rama jest doskonale zabezpieczona przed korozją.
Podstawę standardowej kabiny stanowi sztywna rama podłużnicowa o szerokości 700 mm. Rama modeli z kabiną komfortową o rozstawie osi 2500 do 3850 mm ma w tylnej części szerokość 750 mm. Szerokość ramy nowego Cantera z kabiną komfortową i w obu odmianach o większym rozstawie osi wynosi na całej długości 850 mm. Zapewnia to stabilność pojazdu podczas jazdy nawet przy zabudowach o większych wymiarach.
Ujednolicony schemat otworów w ramie ułatwia pracę producentom zabudów. Wszystkie podwozia są obecnie dostępne na życzenie z konsolami do montażu zabudów. Eliminuje to konieczność wykonywania otworów w ramie. Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego przeniesiono z tradycyjnego już miejsca za kabiną - pod kabinę kierowcy. Zbiorniczek płynu do spryskiwacza umieszczony został natomiast pod prawym nadkolem, gwarantując do niego dobry dostęp. Zmiany te pozwoliły wygospodarować dodatkowe miejsce i umożliwiły montaż zabudowy bliżej kabiny kierowcy.

Nowy Canter jest fabrycznie dostarczany w trzech różnych wersjach przystawek mocy, z kołnierzem lub bez. Ich moc wynosi 31 kW lub 62 kW. Ponadto Canter jest dostępny z zewnętrznym, montowanym w dowolnym miejscu regulatorem prędkości obrotowej; odpowiednie złącze znajduje się na tylnej ścianie kabiny.


Wszechstronny i wydajny układ elektryczny zabudowy
Nowy Canter dostępny jest w wersji z przetwornikiem napięcia. Umożliwia on połączenie 12-woltowego układu elektrycznego pojazdu z układem 24-woltowym, jaki często bywa stosowany w zabudowach ciężarówek średniej wielkości. Ponadto, dla zapewnienia właściwego zasilania, Fuso oferuje nowego Cantera z różnymi, dostosowanymi do konkretnych potrzeb prądnicami. Nowością jest także przycisk na desce rozdzielczej do włączania światła w zabudowie.

Z uwagi na wysokie obciążenie użytkowe, Canter doskonale nadaje się do wykorzystania w roli samochodu-chłodni. W komorze silnika przewidziano miejsce na dodatkowy montaż dostępnej opcjonalnie konsoli pod sprężarkę. Jest ona montowana już w fabryce na życzenie.

Nowy Canter oferuje także kilka wielkości zbiornika paliwa. W zależności od modelu mają one pojemność 70 l lub 100 l. W wersji 7,5-tonowej dostępne są obie pojemności. Wszystkie zbiorniki paliwa są zamykane.


Klasyczne atuty Cantera
W nowym Canterze zachowano, a wręcz rozszerzono klasyczne już jego atuty, do których należą: nadzwyczajna zwrotność, kabina umieszczona nad silnikiem, dająca dużą oszczędność miejsca, dobra widoczność zapewniona dzięki obniżonej dolnej krawędzi szyb i krótkiemu zwisowi przedniemu, solidna konstrukcja, niezajmujący wiele miejsca joystick zmiany biegów w kabinie kierowcy, łatwa obsługa dzięki dobremu dostępowi do podzespołów, możliwość przechylania kabiny, wyższy poziom bezpieczeństwa i mniejsze zużycie hamulców dzięki montowanemu standardowo hamulcowi silnikowemu.


Bezpieczeństwo przede wszystkim
Pierwszoplanową rolę odgrywa w nowym Canterze bezpieczeństwo. Drzwi zostały standardowo wyposażone w zabezpieczenie przed skutkami uderzenia bocznego. Opcjonalnie dostępne są także poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Jak dotychczas, nowy Canter przekonuje pasywnymi systemami bezpieczeństwa - Fuso RISE i Break Override (system pierwszeństwa hamulców).

Niezmiennie, wszystkie wersje Cantera są standardowo wyposażone w hamulec silnikowy. Osiąga on siłę hamowania do 50 kW i jest uruchamiany za pomocą dźwigni kierownicy. Zwiększa on poziom bezpieczeństwa poprzez ochronę hamulca głównego, a dzięki dłuższej żywotności okładzin hamulcowych, obniża koszty eksploatacji.


Tramagal: Jakość z Portugalii i Japonii - Canter na rynek europejski
Główne zakłady produkujące samochody Fuso Canter przeznaczone na rynek europejski zlokalizowane są w miejscowości Tramagal, położonej 150 km na północny wschód od Lizbony. Produkowany tam bestseller firmy Daimler Trucks, którego rocznie powstaje na całym świecie 160.000 sztuk jest stamtąd dostarczany do przeszło 30 krajów. Fabryka w Tramagal jest ogniwem światowej produkcji spółki Daimler Trucks, ściśle połączonym z działalnością Fuso w Japonii.


Produkcja: Konstrukcja wykonywana z rzemieślniczą starannością
Wykonywana z rzemieślniczą starannością i precyzją konstrukcja kabiny stanowi podstawę wysokiej jakości Cantera. Wszystkie blachy dostarczane do zakładów produkcyjnych na całym świecie pochodzą z fabryki Fuso w Kawasami, w Japonii. Gwarantuje to, oprócz racjonalnych kosztów produkcji, jednolicie wysoką jakość.
Kabiny pojedyncze i podwójne są wytwarzane w Tramagal na osobnych liniach produkcyjnych. Pracownicy łączą ze sobą elementy z blachy za pomocą odpowiednich urządzeń, wykonując ponad 2000 spawów. Dopuszczalne odchylenia wynoszą zaledwie plus/minus 1,5 mm.


Lakierowanie: Wysokiej jakości powłoka, uzyskana metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL) jest gwarancją skutecznej ochrony przed korozją
90 procent wszystkich Canterów ma kolor biały. Oprócz tej klasycznie neutralnej barwy stosuje się jednak również lakiery w 86 innych kolorach. Podstawą wysokiej jakości powłoki lakierniczej jest staranne przygotowanie podłoża metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL).

Roboty nanoszą lakier elektrostatycznie, niemal bez żadnych strat. Idealną jakość zapewniają warunki panujące w lakierni, która jest pomieszczeniem absolutnie czystym i doskonale wentylowanym. W przypadku kabin lakierowanych na biało, dzięki wysokiej jakości lakierowi, Fuso rezygnuje ze stosowania warstwy podkładu („Primer“). Grubość warstwy lakieru w innych kolorach wynosi co najmniej 30 µm (1 µm to jedna tysięczna mm) (podkład) i minimum 40 µm lakieru nawierzchniowego.

Staranna kontrola jest rzeczą oczywistą: każda kabina jest sprawdzana z pedantyczną dokładnością za pomocą specjalnych lamp. Z przodu i po bokach kabiny niedopuszczalne są absolutnie żadne drobinki pyłu, minimalne cząsteczki mogą być zauważalne tylko na dachu i tylnej ścianie kabiny kierowcy.

Oczyszczona wstępnie metodą śrutowania, a następnie malowana proszkowo rama jest doskonale zabezpieczona przed korozją.


Montaż: Precyzja na zewnątrz i wewnątrz kabiny
W hali montażowej z najwyższą dbałością o szczegóły montowane są kolejno poszczególne części: wycieraczki, uszczelki przy szybach, wiązki przewodów, okładziny drzwi, zespół wzmacniacza siły hamowania i pedałów oraz izolacje, deska rozdzielcza, szyby, fotele i lusterka.

Fotele są montowane wcześniej przez jednego z kooperantów w hali znajdującej się w sąsiedztwie i kierowane do produkcji kabiny ściśle według kolejności wykonywania pojazdów. Po zmontowaniu całości, kabina przemieszcza się na następną linię, gdzie jest łączona z podwoziem. W ten sposób odbywają się tak zwane zaślubiny.


Zaślubiny: Rama i kabina łączą się w parę
Zaślubiny odbywają się na końcu linii montażowej podwozia. Rama Cantera jest montowana z dostarczonych gotowych elementów w Tramagal, w nowo otwartej części zakładu. Wstępny montaż ramy i osi wykonywany jest oddzielnie.


Odbiór końcowy: staranna kontrola wszystkich funkcji
Na zakończenie, każdy egzemplarz Cantera przechodzi gruntowną kontrolę. Odpowiednio wykwalifikowani pracownicy sprawdzają wszystkie funkcje nowego samochodu: silnika i skrzyni biegów, układu ogrzewania i klimatyzacji, wycieraczek. Regulowana jest zbieżność kół, światła; ustawiany prędkościomierz i tachograf. Przeprowadzana jest również skrupulatna kontrola wzrokowa. Na krótkim torze jazd próbnych na przyzakładowym  terenie testuje się działanie systemu ABS.

Na tym jednak nie koniec. W specjalnej deszczowni sprawdza się dwa samochody dziennie pod kątem szczelności. Systematycznie przeprowadza się także testy nowych Canterów podczas jazdy. W tym celu pokonują one z pełnym załadunkiem dystans 30 km w różnych warunkach terenowych. Dwa nowe Cantery dziennie poddawane są audytowi przeprowadzanemu z najwyższą dokładnością.


Części nowego Cantera pochodzą w 50 % z Europy
W ujęciu wartościowym, 50 procent części Fuso Cantera z Tramagal pochodzi od ponad 90 dostawców z Europy. Są to między innymi: silniki, elementy osi, resory, hamulce, ogumienie, reflektory i lampy oraz liczne okładziny wewnętrzne. Z Japonii Fuso dostarcza przede wszystkim części kabiny i ramy. Kraj Kwitnącej Wiśni zapewnia również elementy osi, układ kierowniczy, układ ogrzewania i klimatyzacji oraz – od zmiany modelu - innowacyjną przekładnię dwusprzęgłową Duonic. Zakład w Tramagal dysponuje certyfikatem DIN EN/ISO 9001 i 14001.

Tramagal – fabryka o wieloletniej tradycji i bogatym doświadczeniu  
Fabryka Tramagal w Portugalii ma bardzo bogatą i obfitującą w liczne zwroty historię. W roku 1964, portugalska firma rodzinna Duarte Ferreira założyła przedsiębiorstwo, którego działalność polegała na montażu francuskich samochodów ciężarowych Berliet w systemie CKD na potrzeby armii portugalskiej. W 1980  rozpoczęła się współpraca firmy z Mitsubishi Fuso. Do roku 1996 fabryka Tramagal zajmowała się montażem  Fuso Cantera i innych pojazdów Mitsubishi Fuso w systemie CKD (CKD = Completely Knocked Down, system montażu samochodów z pojedynczych części i podzespołów), przeznaczonych dla rynku portugalskiego. W roku 1990 zakład został przejęty przez Mitsubishi Fuso.


Od roku 2003 w rękach Daimler AG
W roku 1996 fabryka w Tramagal została centralnym zakładem produkcyjnym Cantera na rynki Europy Zachodniej. Od roku 2003, w wyniku przejęcia większości udziałów w Mitsubishi Fuso, fabryka stała się własnością Daimler AG, a ściślej mówiąc - Mitsubishi Fuso Truck Europe (MFTE) z fabryką w Tramagal jest córką spółki Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), w której Daimler AG ma 90 % udziałów.
Od czasu podjęcia produkcji Cantera w roku 1980 w Tramagal wyprodukowano 160 000 pojazdów tego typu. Dziś są one eksportowane do wszystkich krajów Europy Zachodniej, Północnej i Środkowej oraz na rynki Europy Południowej i Wschodniej oraz Izraela. Fabryka jest dobrze przygotowana do wyzwań przyszłości: Teren firmy obejmuje 110 000 m², z których obecnie zabudowana jest dopiero jedna trzecia.