Affalterbach,
29
sierpnia
2019
|
14:42
Europe/Warsaw

Nowy Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

Bezkonkurencyjny w swojej klasie: nowy Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC łączy niespotykaną wszechstronność i mnóstwo przestrzeni z czystą przyjemnością z jazdy

Ze swoim pasjonującym, efektownym designem, niespotykaną praktycznością, dynamiką i przestrzenią nawet dla siedmiu osób nowy Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,5-7,6 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 171-173 g/km) jest niezrównaną alternatywą w segmencie kompaktowych SUV-ów. Turbodoładowany 4-cylindrowy silnik o mocy 225 kW (306 KM) w połączeniu z przekładnią AMG SPEEDSHIFT DCT 8G i aktywnym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC (przyspieszenie od 0-100 km/h w 5,2 sekundy) gwarantuje imponującą przyjemność z jazdy. Nie wspominając o zaletach SUV-a: podwyższonej pozycji za kierownicą, dużej przestrzeni dla podróżujących i na bagaż oraz użyteczności w terenie.

4-cylindrowy rzędowy silnik AMG turbo o pojemności 2,0 l

Dzięki turbosprężarce twin-scroll 2,0-litrowy silnik o mocy 225 kW (306 KM) imponuje doskonałą reakcją na ruchy pedału gazu, wysokim momentem obrotowym (maks. 400 Nm od 3000 obr./min) i spontanicznością w nabieraniu obrotów. Skrzynia korbowa z lekkiego odlewu aluminium o wysokiej wytrzymałości zmniejsza masę pojazdu tam, gdzie ma to największe znaczenie dla dynamiki jazdy. Układ turbodoładowania łączy optymalną reakcję na gaz przy niskich prędkościach obrotowych z silnym przyrostem mocy przy tych wyższych. Zaawansowany poziom techniczny podkreśla system zmiennych faz rozrządu CAMTRONIC, zapewniający niskie zużycie paliwa. Inteligentne zarządzanie temperaturą zapewnia szybsze i efektywniejsze rozgrzewanie silnika oraz oleju, a piezoelektryczne wtryskiwacze – z myślą o zwiększeniu efektywności – dostarczają paliwo niezwykle precyzyjnie.

Dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G

Skrzynia biegów łączy szybką zmianę biegów przy sportowym stylu jazdy ze „zrelaksowaną” charakterystyką na długich trasach. Częściowe przerwanie zapłonu podczas załączania wyższego przełożenia zapewnia imponujące wrażenia dźwiękowe, a funkcja podwójnego wysprzęglenia przy redukcji zwiększa komfort zmiany biegów. Synchronizuje ona prędkości silnika i przekładni, minimalizując niepożądane reakcje w cyklu gazowymi stabilizując pojazd, na przykład podczas hamowania przed zakrętem. Tym samym wspiera również dynamiczny styl jazdy.

Swój pełen potencjał nowy Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC zdradza w standardowym programie RACE START, który zapewnia najlepszą możliwą przyczepność i maksymalne przyspieszenie podczas ruszania.

Radość z jazdy: AMG DYNAMIC SELECT i AMG DYNAMICS

Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery (na śliską nawierzchnię), Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroką rozpiętość wrażeń z jazdy, od komfortowej po sportową. Programy modyfikują kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i układu kierowniczego.

Tryby jazdy są powiązane z kontrolą dynamiki prowadzenia AMG DYNAMICS – a to oznacza, że właściwości jezdne można jeszcze lepiej dopasować do różnych wymagań i warunków jazdy. W GLB 35 4MATIC pakiet AMG DYNAMICS oferuje dwa programy: Basic i Advanced, a ich funkcje są automatycznie aktywowane poprzez wybór odpowiedniego trybu jazdy. Elektronika w inteligentny sposób wpływa wówczas na istotne parametry, takie jak rozkład momentu obrotowego napędu 4x4, charakterystyka układu kierowniczego lub progi interwencji nowo opracowanego ESP® (Electronic Stability Program).

Aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC

Zorientowany na sportowe osiągi napęd na wszystkie koła stale zapewnia najlepszy możliwy stosunek dynamiki i przyczepności do efektywności. Sprzęgło wielotarczowe ze specjalnym, opracowanym przez AMG elektromechanicznym sterowaniem zmienia rozdział momentu obrotowego w zależności od sytuacji na drodze – od napędzania wyłącznie przednich kół aż do rozkładu 50:50, np. podczas dynamicznych manewrów lub jazdy po śniegu albo lodzie. Na rozdział siły napędowej wpływa nie tylko prędkość samochodu, przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne oraz kąt skrętu kół, ale również różnica prędkości obrotowej między poszczególnymi kołami i wybrany bieg.

Działanie napędu na wszystkie koła jest regulowane w zależności od wybranego progu 3-stopniowego systemu stabilizacji ESP® – od zorientowanego na bezpieczeństwo, ale sportowego, aż po bardzo dynamiczny. Bezpieczeństwo i zwinność prowadzenia dodatkowo zwiększa dynamiczny system kontroli prowadzenia 4ETS – w szczególności na nawierzchniach śliskich lub o różnych współczynnikach tarcia. Aby zapobiec obracaniu się napędzanych kół podczas ruszania lub przyspieszania, wykorzystuje on interwencje układu hamulcowego. Równocześnie efekt blokady dyferencjału pozwala na „przerzucenie” momentu napędowego na koła, które się nie obracają.

Dla wysokiej dynamiki poprzecznej i komfortu na długich dystansach: zawieszenie

Zawieszenie AMG zostało dostosowane do wysokich prędkości w zakrętach i niskiej skłonności do przechyłów, pozwalając w pełni wykorzystać dynamiczny potencjał GLB 35 4MATIC. Całkowite przeprojektowanie wszystkich elementów prowadzących koła, takich jak zwrotnice i wahacze poprzeczne przedniej osi, a także specjalna rama pomocnicza oraz piasty tylnych kół, wspomagają jeszcze bardziej bezpośrednie prowadzenie i zwiększają dynamikę poprzeczną. Jednocześnie inżynierowie Mercedes-AMG zadbali o zachowanie zrównoważonego poziomu komfortu na długich trasach. Na życzenie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie AMG RIDE CONTROL z trzema trybami pracy amortyzatorów.

Pełna kontrola: progresywne wspomaganie kierownicy i wydajny układ hamulcowy

Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy ze wspomaganiem zależnym od prędkości i zmiennym przełożeniem zachwyca precyzją oraz autentycznością informacji zwrotnych. W zależności od wybranego trybu jazdy odznacza się „napiętą”, sportową lub łagodniejszą charakterystyką.

Wysokowydajny układ hamulcowy AMG ze srebrnymi przednimi zaciskami z czarnym napisem AMG jest godnym odpowiednikiem mocnego układu napędowego. Pozwala precyzyjnie kontrolować wytracanie prędkości i wyróżnia się duża odpornością na zmęczenie, nawet pod dużym obciążeniem. To efekt m.in. zastosowania dużych tarcz hamulcowych – wszystkie są wewnętrznie wentylowane i perforowane. Z przodu zastosowano 4-tłoczkowe stałe zaciski i żeliwne tarcze o wymiarach 350 x 34 mm, a z tyłu – 1-tłoczkowe zaciski pływające i żeliwne tarcze hamulcowe w rozmiarze 330 x 22 mm.

Design: charakterystyczna dla AMG ekspresja i potencjał personalizacji

Wizualnie nowy GLB 35 4MATIC bazuje na linii AMG wzbogaconej o szereg specjalnych akcentów. Po raz pierwszy w modelu z serii 35 zastosowano charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy, podkreślającą przynależność do rodziny maszyn z Affalterbach. Także przedni splitter, wydatny tylny zderzak z dwiema okrągłymi, pojedynczymi końcówkami układu wydechowego oraz spojler dachowy AMG w kolorze karoserii gwarantują wysoki współczynnik rozpoznawalności.

Z profilu w oczy rzucają się 19-calowe obręcze kół AMG z lekkich stopów,o wzorze z 5 podwójnymi ramionami. Na życzenie dostępne są trzy kolejne warianty felg o średnicy od 19 do 21 cali, każdy w dwóch odcieniachdo wyboru, a także pakiet AMG Night z lakierowanymi na czarno dodatkami.

Członkostwo w rodzinie AMG podkreśla również wykończenie wnętrza – wielofunkcyjna sportowa kierownica obszyta skórą nappa, sportowe fotele pokryte czarną syntetyczną skórą ARTICO i mikrofibrą DINAMICA z czerwonymi podwójnymi przeszyciami oraz czerwone pasy bezpieczeństwa. Innowacyjna koncepcja sterowania i wyświetlania informacji MBUX tworzy jeszcze ściślejszą więź pomiędzy pojazdem a kierowcą i pasażerami. Jednocześnie najnowsza wersja systemu audio-nawigacyjnego wpisuje sięw codzienną użyteczność nowego GLB 35 4MATIC. Dla wersji AMG zarezerwowano ekskluzywne grafiki, takie jak szczególnie efektowny tryb wyświetlania wskaźników Supersport z centralnym, okrągłym obrotomierzem. Innowacyjna obsługa głosowa, aktywowana hasłem „Hej Mercedes”, rozpoznaje i rozumie praktycznie wszystkie polecenia typowe dla systemu informacyjno-rozrywkowego i sterowania pojazdem – nawet wtedy, gdy są one wypowiadane pośrednio.

Dwóch dodatkowych pasażerów w opcjonalnym trzecim rzędzie siedzeń

Nowy GLB 35 4MATIC to pierwszy kompaktowy model Mercedes-AMG,który jest opcjonalnie dostępny z trzecim rzędem siedzeń (dwa dodatkowe pojedyncze fotele), a także z regulacją wzdłużną drugiego rzędu siedzeń oraz funkcją EASY-ENTRY. Drugi rząd miejsc jest dzielony w proporcji 40:60. Fotele w ostatnim rzędzie pomieszczą pasażerów o wzroście do 1,68 metra. Można je złożyć, tak aby „schowały” się w podłodze bagażnika. Wygodę podróżujących na ostatnich miejscach zwiększają dwa uchwyty na napoje pomiędzy siedzeniami oraz dwa schowki z gumowanymi wkładkami po lewej i prawej stronie przestrzeni bagażowej. Każdy z nich oferuje gniazdo USB do ładowania urządzeń mobilnych. Wysoką przydatność na co dzień podkreśla bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa: składane zagłówki, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, kurtyny powietrzne biegnące przez całą długość kabiny oraz zaczepy i-Size/ISOFIX i Top-Tether dla odpowiednich fotelików dziecięcych.

Dane techniczne w skrócie:

 

 

Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

Silnik

2.0 R4, turbo

Pojemność skokowa

1991 ccm

Moc maksymalna

225 kW (306 KM) przy 5800-6100 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

400 Nm przy 3000-4000 obr./min

Układ napędowy

Aktywny napęd na obie osi AMG Performance 4MATIC

Przekładnia

Dwusprzęgłowa, AMG SPEEDSHIFT DCT 8G

Zużycie paliwa w cyklu łączonym

7,5-7,6 l/100 km*

Emisje CO2 w cyklu łączonym

171-173 g/km*

Klasa efektywności

C

Przyspieszenie 0-100 km/h

5,2 s

Prędkość maksymalna

250 km/h**

* Podane wartości ustalono zgodnie z przewidzianą przepisami procedurą pomiarową. Są to „wartości CO₂ NEDC w rozumieniu Art. 2 pkt 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Wartości zużycia paliwa obliczono na bazie tych danych.

** ograniczona elektronicznie