10
stycznia
2013
|
01:00
Europe/Warsaw

Nowy Mercedes-Benz E 63 AMG - teraz także z napędem 4MATIC

Mercedes-AMG utrzymuje mistrzowską formę w dziedzinie dynamiki i wydajności. Zmodernizowany model E 63 AMG oferowany jest teraz we wzmocnionej wersji S z jednostką o mocy 430 kW (585 KM) i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz nowym napędem na obie osie AMG 4MATIC. Opcja napędu na cztery koła dostępna jest także dla pozostałych odmian E 63 AMG. Ich moc wzrosła z 386 kW (525 KM) do 410 kW (557 KM), a moment obrotowy sięga 720 Nm. 5,5-litrowy silnik V8 biturbo pozostaje jednocześnie bezkonkurencyjny pod względem zużycia paliwa.

Nowa, rozbudowana paleta E 63 AMG oferuje klientom Mercedes-AMG jeszcze większy ładunek indywidualności. Podobnie jak dotychczas, model dostępny jest jako limuzyna oraz kombi. Jego silny charakter zdradza dynamiczne oblicze z osłoną chłodnicy przeciętą "podwójnym ostrzem" i szerokim przednim spojlerem w kształcie skrzydła - elementami charakterystycznymi dla nowego stylu AMG. Wrodzony magnetyzm E 63 AMG potęgują niezrównane osiągi i prowadzenie oraz szerszy niż dotychczas zakres wyposażenia standardowego.

Także CLS 63 AMG korzysta z rozwiązań zarezerwowanych dla nowego E 63 AMG. Wersje Coupé i Shooting Brake oferowane będą teraz z układem 4MATIC. Gama samochodów Mercedes-AMG z napędem na cztery koła wzbogaca się tym samym o dwa nowe auta i wraz z SUV-ami - ML 63 AMG, GL 63 AMG, G 63 AMG oraz G 65 AMG - liczyć będzie osiem modeli. Jeszcze w tym roku dołączą do nich kolejne nowości z napędem 4MATIC - A 45 AMG oraz CLA 45 AMG.

- Nowe modele E 63 AMG i CLS 63 AMG jasno demonstrują realizowaną przez Mercedes-AMG ideę „Driving Performance". Wersje S oferują największą w segmencie moc i maksymalny moment obrotowy, zorientowany na osiągi napęd na obie osie oraz jeszcze bogatsze wyposażenie. To niezaprzeczalne atuty aut z Affalterbach - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

- Ekskluzywne wersje S skutecznie wyostrzają dynamiczny profil modeli E 63 AMG oraz CLS 63 AMG - dodaje Tobias Moers, szef ogólnego rozwoju pojazdów i członek zarządu Mercedes-AMG GmbH. - Nasz 5,5-litrowy silnik V8 pozostaje najbardziej wydajną V-ósemką na świecie, a nowo opracowany napęd na cztery koła AMG 4MATIC zapewnia najlepsze wartości przyspieszeń w klasie, zapewniając naszym klientom dynamikę jazdy lepszą niż kiedykolwiek wcześniej.

* ograniczona elektronicznie;   dane dla E 63 AMG w wersji kombi w nawiasach

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,6 s zapewnia E 63 AMG w wersji S komfortową przewagę nad całą konkurencją; prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Swoją zasługę ma tu nie tylko zwiększona moc, ale i napęd na obie osie AMG 4MATIC z rozkładem momentu obrotowego w proporcji 33:67 proc. (przednia/tylna oś). Perfekcyjna trakcja podczas przyspieszenia pozwala skutecznie unikać strat spowodowanych uślizgiem kół.

5,5-litrowy silnik AMG V8 biturbo pod maską wersji S generuje moc 430 kW (585 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm. W porównaniu do oferowanej dotychczas odmiany z pakietem AMG Performance jego moc wzrosła o 20 kW (28 KM). Dodatkowy potencjał to rezultat m.in. zwiększonego z 0,9 do 1 bara ciśnienia doładowania. Wersja bazowa dysponuje mocą 410 kW (557 KM) i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego - to, odpowiednio, o 24 kW (32 KM) i 20 Nm więcej od poprzednika.
Mimo przyrostu mocy i lepszych osiągów wszystkie wersje E 63 AMG zapewniają znakomitą efektywność i niewielkie zużycie paliwa. 5,5-litrowy silnik V8 biturbo to najbardziej wydajna produkowana seryjnie V-ósemka na świecie, chociaż jej pojemność jest znacznie wyższa niż u konkurencji. 557-konny model E 63 AMG z tylnym napędem zużywa średnio 9,8 l/100 km (NEDC). Wariant z napędem na obie osie i 585-konna wersja S potrzebują niewiele więcej - od 10,3 do 10,5 l/100 km. Co więcej, wszystkie odmiany E 63 AMG już teraz spełniają rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro 6, obowiązujące od 2015 roku.

Sportowa, 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT

Wszechstronność i znakomite tempo to atuty sportowej, 7-biegowego przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT. Cztery tryby jazdy - "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S+" (Sport plus) oraz "M" (Manual) - pozwalają dostosować charakter jej pracy do indywidualnych wymagań kierowcy. W trybie "C" funkcja ECO start/stop unieruchamia jednostkę napędową podczas postoju, a skrzynia wcześniej i łagodniej wybiera kolejne przełożenia. Ruszanie odbywa się zazwyczaj z drugiego biegu.

Tandem silnika i skrzyni reaguje znacznie agresywniej w trybach "S", "S+" oraz "M", a funkcja ECO start/stop zostaje wtedy uśpiona. Precyzyjne przerwy w realizacji procesu zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu zapewniają jeszcze szybszą zmianę przełożeń i emocjonujący dźwięk jednostki napędowej. 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT uzbrojona jest również w funkcję podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz RACE START.

Napęd na obie osie 4MATIC: wyśmienita dynamika jazdy

Wydajny napęd na cztery koła AMG 4MATIC kieruje moment obrotowy do przedniej i tylnej osi w stosunku 33 do 67 procent. Dodatkowe niutonometry na tylnych kołach zapewniają właściwą dla modeli AMG dynamikę i przyjemność z jazdy. Do wymagań permanentnego napędu na obie osie dostosowany został 3-stopniowy układ ESP®. W trybie "SPORT Handling" wspomaga go układ Torque Vectoring Brake, który selektywnie przyhamowuje indywidualne koła. Cel? Jeszcze lepsza zwinność i eliminacja podsterowności w jeździe po łukach.

Napęd na obie osie 4MATIC sprzyja większej przyczepności podczas jazdy po mokrej lub śliskiej nawierzchni. Optymalną trakcję gwarantuje sprzęgło wielotarczowe, dysponujące momentem blokującym o wartości 50 Nm. Sercem napędu jest skrzynia rozdzielcza zintegrowana z obudową przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT w sposób, który nie wymaga dodatkowej przestrzeni. Moment obrotowy płynie za pośrednictwem wału napędowego do kół przedniej osi. Przeniesienie siły napędowej z przedniego dyferencjału do półosi odbywa się poprzez wałek pośredni, biegnący przez kanał w misce olejowej silnika. Kompaktowy mechanizm napędu na obie osie został zoptymalizowany pod kątem masy - całość waży jedynie 70 kg.

E 63 AMG w wersji S z blokadą tylnego dyferencjału

Zgodnie z ideą "Driving Performance", najmocniejsza Klasa E wyposażona jest w blokadę tylnego dyferencjału, która dodatkowo zwiększa zapas trakcji i zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie - zwłaszcza na torze wyścigowym.

Wszystkie warianty E 63 AMG posiadają sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektroniczną kontrolą tłumienia. Z przodu pracują sprężyny stalowe, z tyłu zastosowano układ pneumatyczny. Za naciśnięciem przycisku elektronika zmienia nastawy resorowania z trybu "Comfort" na "Sport" lub "Sport plus".

W modelach z napędem na obie osie inżynierowie Mercedes-AMG zoptymalizowali architekturę przedniego zawieszenia z trzema wahaczami, a nowo opracowane elementy z aluminium przekładają się na dodatkową zwinność i neutralność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Wersja S wyróżnia się dodatkowo zmodyfikowaną elastokinematyką układu jezdnego, który w sytuacjach podbramkowych oferuje jeszcze wyższy poziom przyczepności.

Wszystkie odmiany E 63 AMG mają poszerzony o 48 mm rozstaw przedni kół, zapewniający większą stabilność w szybko pokonywanych łukach i wyczucie nawierzchni. Zwiększony negatyw kół obu osi pozwala z kolei osiągnąć większe wartości przyspieszeń poprzecznych. Elektromechaniczny, progresywny układ kierowniczy AMG ma bezpośrednie przełożenie 14:1, a jego charakterystyka jest dostosowana do ustawień zawieszenia.

Model E 63 AMG standardowo porusza się na 10-ramiennych obręczach AMG w kolorze grafitowym z lśniącym wykończeniem. Felgi o szerokości 9 cali z przodu i 9,5 cala z tyłu zaopatrzono w ogumienie w rozmiarze, odpowiednio, 225/40 R 18 oraz 285/35 R 18. Wizytówką odmian z napędem na obie osie są obręcze o średnicy 19 cali z oponami w rozmiarze 255/35 R 19 z przodu oraz 285/30 R 19 z tyłu (szerokość felg to, odpowiednio, 9 i 9,5 cala). W wersji S pokryto je dodatkowo matowym, grafitowym lakierem i wzbogacono o lśniący rant.

Opcjonalny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG

Za imponującymi obręczami E 63 AMG kryją się elementy wysokowydajnego układu hamulcowego AMG. Przednie i tylne tarcze - wentylowane i perforowane - mają średnicę 360 mm; przednie tarcze wykonano ze szczególnie odpornych na wielokrotne hamowanie i wysoką temperaturę materiałów kompozytowych. Z przodu zastosowano 6-, a z tyłu - 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe, wszystkie w kolorze srebrnym i z logo AMG. Wyjątkiem jest wersja S, której zaciski mają barwę czerwoną.

Ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG z tarczami o średnicy 402 mm to ekskluzywna opcja zarezerwowana wyłącznie dla wersji S. O 40 proc. lżejszy od standardowego, zapewnia on jeszcze większą skuteczność hamowania, precyzję prowadzenia i komfort jazdy. Dodatkowo, imponująca wytrzymałość ceramicznych tarcz sprzyja dłuższej eksploatacji.

Design: ekskluzywny i pełen energii

Design E 63 AMG w pełni oddaje dynamizm i fascynującą technologię, skryte pod karoserią. Dominują tu charakterystyczne dla AMG elementy - osłona chłodnicy przecięta "podwójnym ostrzem" oraz trójwymiarowy deflektor, biegnący przez całą szerokość przedniego zderzaka. Jego płynny kształt wpisuje się w linie litery "A" i należy do znaków rozpoznawczych modeli AMG. Potężne wloty zapewniają swobodny dopływ powietrza do elementów układu chłodzenia, a dolny spojler pozwala ograniczyć zjawisko unoszenia.

Wypukłe i wklęsłe powierzchnie dynamicznie łączą przedni pas E 63 AMG z muskularnymi błotnikami, na których lśni emblemat "V8 BITURBO". Aurę samochodu prawdziwie sportowego E 63 AMG nadaje również tylny dyfuzor i podwójne końcówki sportowego wydechu AMG. Wariant S otrzymał dodatkowe atrybuty, podkreślające jego imponujące możliwości - na przykład przednie skrzydło w kolorze lśniącej czerni i zarezerwowany dla limuzyny tylny spojler, ograniczający współczynnik unoszenia przy wysokich prędkościach, a także matowe, 19-calowe obręcze oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulców.

Na życzenie klienta wnętrze E 63 AMG w wersji S reprezentuje sportowe standardy w luksusowym wydaniu. Szare przeszycia tapicerki sportowych foteli AMG, paneli drzwi, podłokietników i elementów konsoli środkowej oraz srebrne pasy bezpieczeństwa kontrastują z czarną kolorystyką kabiny. Spłaszczona obręcz pokrytej skórą nappa kierownicy AMG Performance zapowiada mnóstwo emocji, zaś elementy z Alcantary® zapewniają niezawodny chwyt. Zagłówki przednich foteli zdobi logo AMG, a wyskalowany do 320 km/h prędkościomierz - symbol "S AMG" oraz czerwone aplikacje. Standardowe wyposażenie obejmuje listwy progowe AMG z podświetleniem LED w kolorze białym, elektrycznie sterowaną roletę tylnej szyby (tylko limuzyna) oraz system antywłamaniowy.

Pierwszorzędna jakość i wyrafinowana atmosfera to cechy wszystkich odmian modelu E 63 AMG. Ich synonimem jest nowy zegar analogowy IWC pomiędzy centralnymi otworami wentylacyjnymi.

Lista standardowego wyposażenia wszystkich odmian E 63 AMG obejmuje również m.in.:
• listwy progowe AMG
• sportowe pedały AMG ze stali nierdzewnej z gumowymi wypustkami
• ATTENTION ASSIST
• COLLISION PREVENTION ASSIST
• przednie lampy LED High Performance

Dostępne są także liczne opcje indywidualizacji, m.in.:
• pakiet AMG Carbon I (przednie skrzydło, listwy progowe i wykończenie tylnego fartucha z włókna węglowego)
• pakiet AMG Carbon II (obudowy bocznych lusterek i tylny spojler wersji sedan z włókna węglowego)
• pakiet AMG Night (przednie skrzydło i spojler, listwy progowe, obudowy bocznych lusterek i tylny fartuch w kolorze lśniącej czerni, czarne końcówki układu wydechowego z chromowanym wykończeniem)
• osłona silnika AMG z włókna węglowego
• 5-ramienne, kute obręcze AMG z osłoniętymi śrubami (kolor grafitowy, lśniące wykończenie)
• elementy wykończenia kabiny z włókna węglowego
• podsufitka designo
• pakiet wykończenia designo

Ekskluzywne nagłośnienie przestrzenne Bang & Olufsen BeoSound AMG
Jedną z najbardziej wyjątkowych opcji wyposażenia E 63 AMG jest system dźwięku przestrzennego Bang & Olufsen BeoSound AMG, opracowany przez Mercedes-Benz i Mercedes-AMG we współpracy z renomowanym duńskim producentem nagłośnienia, firmą Bang & Olufsen. Zapewnia on najwyższy standard dźwięku w formacie Dolby Digital 5.1 i składa się z 1200-watowego wzmacniacza oraz 14 głośników. Procesor DSP pozwala na wybór jednej z licznych konfiguracji oraz trybu dźwięku: studyjnego ("Reference") lub przestrzennego. Pierwszy z nich skupia się na autentycznych doznaniach płynących z nagrania i nieskazitelnym odtworzeniu utworów, drugi perfekcyjnie oddaje nastrój występów na żywo i tworzy w kabinie unikalną atmosferę panoramicznego dźwięku bez zakłócania jego naturalnego charakteru. Podświetlane, 50-watowe głośniki wysokotonowe podkreślają wyrafinowany charakter systemu Bang & Olufsen BeoSound AMG, podobnie jak wysokiej jakości obudowy głośników z logo Bang & Olufsen.

Rynkowa premiera nowego modelu E 63 AMG z napędem na tylną oś odbędzie się w kwietniu, a odmian z napędem na obie osie - w czerwcu 2013 roku.