13
czerwca
2016
|
02:00
Europe/Warsaw

Nowy Mercedes-Benz Klasy E Kombi: gem, set, przestrzeń

Nowa Klasa E w wersji Kombi debiutuje podczas turnieju tenisowego MercedesCup w Stuttgarcie. Szósta generacja modelu jest dynamiczna niczym zawodowy tenisista i przestronna jak główny kort. Innowacyjna inżyniera oraz bezkonkurencyjna koncepcja wykorzystania przestrzeni sprawiają, że to najinteligentniejsze kombi w historii Mercedes-Benz. Równocześnie swoją premierę świętuje pierwszy wariant nowej Klasy E Kombi o wysokich osiągach: Mercedes-AMG E 43 4MATIC.

 

W kategorii zdolności przewozowych Klasa E Kombi niezmiennie należy do najlepszych: jej bagażnik ma pojemność do 1820 litrów, a ilość miejsca nad głowami i na wysokości łokci z tyłu jest największa w segmencie, i to pomimo znacznie bardziej sportowej linii dachu. Pod koniec 2016 roku do oferty ponownie dołączy odmiana z trzecim, składanym rzędem siedzeń dla dzieci.

 

„Nowe Kombi jest tak dynamiczne jak marka Mercedes-Benz i tak przestronne, jak oczekują nasi klienci. Przemyślane dodatki, na przykład oparcia tylnych siedzeń standardowo dzielone w proporcji 40:20:40 i możliwość ustawienia ich w pozycji cargo, pozwalają jeszcze lepiej wykorzystać przepastną przestrzeń ładunkową” - mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „Co więcej, Kombi ma wszystkie innowacje znane już z nowej Klasy E - najinteligentniejszej limuzyny biznesowej na świecie”.

 

W chwili rynkowego debiutu nowe kombi będzie dostępne w benzynowych wersjach E 200 i E 250, zasilanych 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy, odpowiednio, 135 kW (184 KM) i 155 kW (211 KM), oraz w odmianie E 220 d napędzanej kompletnie nową, 4-cylindrową jednostką wysokoprężną o mocy 143 kW (194 KM). W czwartym kwartale br. do oferty dołączy wariant E 200 d (110 kW/150 KM) oraz odmiany 6-cylindrowe - wysokoprężna E 350 d i benzynowa E 400 4MATIC. Wszystkie modele oferowane w momencie premiery są standardowo wyposażone w nową, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC.

 

Wraz z nową Klasą E Kombi debiutuje pierwsza spośród wersji o wysokich osiągach - Mercedes-AMG E 43 4MATIC Kombi, która również trafi do sprzedaży w czwartym kwartale br. Mocarny, 3-litrowy silnik V6 biturbo (295 kW/401 KM), automatyczna skrzynia 9G-TRONIC ze skróconym czasem zmiany przełożeń, napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC oraz specjalnie przygotowane sportowe zawieszenie zapewniają typowe dla maszyn AMG osiągi i jeszcze zwinniejsze, bardziej dynamiczne prowadzenie.

 

Gama modelu w skrócie:

E 200 d

E 220 d

E 350 d

Liczba cylindrów/układ

4/R

4/R

6/V

Pojemność skokowa (ccm)

1950

1950

2987

Moc maks.

(kW/KM przy obr./min)

110/150 przy 3800

143/194 przy 3800

190/258 przy 3400

Maks. moment obr.

(Nm przy obr./min)

360 przy 1600-2800

400 przy 1600-2800

620 przy 1600-2400

Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC (l/100 km)

4,2

4,2

5,4

Średnia emisja CO2 (g/km)

109

109

140

Klasa wydajności

A+

A+

b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

b.d.

7,7

6,2*

Prędkość maksymalna (km/h)

b.d.

235

250

Dane dla wersji z przekładnią 9G-TRONIC, *dane wstępne

 

E 200

E 250

E 400 4MATIC

E 43 4MATIC

Liczba cylindrów/układ

4/R

4/R

6/V

6/V

Pojemność skokowa (ccm)

1991

1991

3498

2996

Moc maks.

(kW/KM przy obr./min)

135/184 przy 5500

155/211 przy 5500

245/333

295/401 przy 6100

Maks. moment obr.

(Nm przy obr./min)

300 przy 1200-4000

350 przy 1200-4000

480

520 przy 2500-5000

Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC (l/100 km)

6,2

6,2

7,9

8,4

Średnia emisja CO2 (g/km)

138

138

180

192

Klasa wydajności

B

B

C

D

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,1

7,2

b.d.

4,7

Prędkość maksymalna (km/h)

231

243

250

250*

Dane dla wersji z przekładnią 9G-TRONIC, *dane wstępne


Inteligentna przestrzeń ładunkowa: pojemna, praktyczna i łatwo dostępna
Z pojemnością od 670 do 1820 l bagażnik Klasy E Kombi należy do największych w segmencie. Standardowo tylna kanapa ma nową funkcję cargo: jej oparcie można ustawić bardziej pionowo, pod kątem około 10 stopni. Daje to dodatkowe 30 l pojemności, a jednocześnie pozwala dalej korzystać ze wszystkich pięciu miejsc w kabinie.

 

Ponadto, oparcie tylnej kanapy jest seryjnie dzielone w proporcji 40:20:40 - rozwiązanie to zapewnia wiele potencjalnych konfiguracji wykorzystania przestrzeni ładunkowej i siedzeń. Oparcia składają się elektrycznie, przełącznikami zlokalizowanymi w bagażniku oraz przy rolecie, po lewej i prawej stronie.

 

Szczególną uwagę zwrócono na praktyczność i możliwości zarządzania przestrzenią ładunkową: przykładowo, nowa Klasa E Kombi jako jeden z niewielu samochodów mieści europaletę. Minimalna szerokość jej bagażnika, podobnie jak w poprzedniku, wynosi aż 1100 mm. Projektanci wykorzystali też sprawdzone połączenie rolety i siatki, łączące bezpieczeństwo podróżujących z ochroną bagażu przed niepożądanym zainteresowaniem przechodniów. Dzięki napędowi elektrycznemu roleta automatycznie przemieszcza się do góry podczas otwierania tylnej klapy.

 

Pokrywa bagażnika EASY-PACK - również należąca do wyposażenia standardowego nowej Klasy E Kombi - może być otwierana i zamykana za naciśnięciem przycisku. Jej sterowanie odbywa się w sposób elektromechaniczny. Aby zabezpieczyć klapę np. przed uderzeniem w sufit garażu, można zatrzymać ją w dowolnej pozycji, a kąt jej otwarcia jest ograniczony.

 

Opcjonalny dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO z HANDS-FREE ACCESS sprawia, że ładowanie bagaży jest jeszcze wygodniejsze: w celu automatycznego otwarcia lub zamknięcia klapy wystarczy wykonać ruch stopą pod tylnym zderzakiem. Nie trzeba już chwytać toreb jedną ręką ani odkładać ich na ziemię. Funkcja ta jest teraz dostępna również w połączeniu z hakiem holowniczym (wyposażenie dodatkowe).

 

Oferowany na życzenie zestaw do zabezpieczania bagażu EASY-PACK zawiera szyny w podłodze, drążek teleskopowy oraz dodatkowe mocowania - sprytne rozwiązania pozwalające jeszcze bezpieczniej i wszechstronniej wykorzystać dostępną przestrzeń bagażową.

 

Tradycyjnie już do seryjnej specyfikacji należy samopoziomujące zawieszenie tylnej osi, które sprawia, że Klasa E Kombi ma stały, niezmienny prześwit nawet z pełnym obciążeniem (do 745 kg, zależnie od wersji) lub podczas holowania najcięższej dopuszczalnej przyczepy (do 2100 kg). Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL.

 

Wyposażenie dodatkowe obejmuje także hak holowniczy - teraz chowany i rozkładany w pełni elektrycznie. Współpracuje on z funkcją stabilizacji przyczepy układu ESP® oraz asystentem bocznego wiatru Crosswind Assist. Aby podłączyć przyczepę albo zamontować bagażnik rowerowy, wystarczy wysunąć go za pomocą napędu elektrycznego, aktywowanego przyciskiem w pokrywie bagażnika lub drzwiach kierowcy.

Światową nowością jest wyjątkowo bezpieczny i łatwy w montażu uchwyt dla bagażnika rowerowego. Zaczep kulowy haka holowniczego ma dwie dodatkowe śruby, które stabilizują konstrukcję bagażnika. Pozwala to zwiększyć jego dopuszczalne obciążenie do 4 rowerów i 100 kg.

 

Design karoserii: dynamiczne proporcje i wizualna siła
Nowa Klasa E Kombi prezentuje się nowocześnie, stylowo i dynamicznie. Do środkowych słupków nie różni się niczym od Limuzyny - długa maska płynnie przechodzi w płaszczyznę dachu, która w sportowym stylu opada w kierunku barczystego tyłu ze zwężającą się ku górze szybą. Krótkie zwisy, długi rozstaw osi i duże koła zapewniają jej dynamiczne proporcje. W połączeniu z wysoko poprowadzoną linią bocznych szyb niskie, „rozciągnięte” okna wydłużają sylwetkę auta, a wyraziste przetłoczenia drzwi sięgają aż do szerokiego tylnego pasa. Po raz pierwszy do seryjnego wyposażenia należą zintegrowane relingi dachowe w kolorze srebrnego aluminium.

 

Zmysłową prezencję podkreślają mocno zaakcentowane „ramiona” nad tylnymi nadkolami. Spojler dachowy z trzecim światłem stop (diodowym) określa wysokość, na jaką może się podnieść funkcjonalna pokrywa bagażnika. Horyzontalne linie tylnego pasa i kształt szyby potęgują optyczną szerokość samochodu, podobnie jak smukłe, poziome lampy diodowe ze zintegrowaną chromowaną listwą ozdobną i charakterystycznym układem oświetlenia - rozpoznawalnym zarówno w dzień, jak i nocą.

 

Podobnie jak w przypadku Limuzyny, przedni pas różni się wyglądem zależnie od wersji designu i wyposażenia. Bazowa wersja ma klasyczny dla Mercedesów wlot powietrza z gwiazdą na masce, podobnie jak wariant EXCLUSIVE, wyróżniający się nieco innym designem. Odmiany AVANTGARDE i linia AMG można rozpoznać po dużej gwieździe umieszczonej na sportowej osłonie chłodnicy. Każda ze stylizacji nadaje Klasie E indywidualny charakter i akcentuje jej elegancką lub dynamiczną naturę.

 

Wybór linii designu i wyposażenia wpływa także na wygląd tylnego pasa: bazowa wersja ma czarną, przypominającą dyfuzor nakładkę zderzaka i zakrytą rurę wydechową. Wszystkie linie otrzymują wieloczęściowy tylny zderzak z chromowaną listwą. Standardowo, Kombi jest też oferowane z wykonaną ze s