19
listopada
2015
|
01:00
Europe/Warsaw

Nowy Mercedes-Benz SL: Legenda - teraz jeszcze bardziej dynamiczna

Nadjeżdża nowa odsłona motoryzacyjnej ikony: od początku 2016 roku klienci będą mogli składać zamówienia na znacząco udoskonalonego Mercedesa SL. Roadster otrzyma m.in. mocniejsze jednostki napędowe, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, system DYNAMIC SELECT z pięcioma trybami jazdy do wyboru oraz zawieszenie Active Body Control z funkcją pochylania nadwozia w zakrętach. Z zewnątrz wyróżnia go dynamiczniej stylizowany przed pas. Wysoką użyteczność na co dzień zapewnia dach vario, który teraz może być składany lub rozkładany podczas jazdy z prędkością do 40 km/h, oraz automatyczna przegroda przestrzeni bagażowej. Pierwsze egzemplarze zmodernizowanego SL-a trafią do dealerów w kwietniu przyszłego roku.

Mercedes-Benz SL jest klasą sam dla siebie: z jednej strony to elegancki roadster przeznaczony do zrelaksowanych wycieczek, z drugiej - dynamiczne coupé do sportowej jazdy po krętych drogach. Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów: „SL to całoroczny wóz, w pełni nadający się do codziennego użytku. Ale przede wszystkim to samochód marzeń na wyjątkowe chwile we dwoje”.

Za sprawą nowego przedniego pasa SL prezentuje się jeszcze bardziej efektownie. Wlot powietrza - standardowo z diamentowym wypełnieniem - rozszerza się teraz ku dołowi, a przez pokrywę silnika biegną dwa muskularne przetłoczenia. Niepowtarzalne spojrzenie roadstera jest zasługą nowych, seryjnych reflektorów LED Intelligent Light System z obudowami o smuklejszym kształcie. Sportowy charakter podkreślają szerokie wloty powietrza w zderzaku oraz mocno zaakcentowane przednie błotniki z charakterystycznymi dla wszystkich pokoleń SL-a „skrzelami”.

Gama silnikowa obejmuje model SL 400 z jednostką V6 biturbo wzmocnioną do 270 kW (367 KM) i 500 Nm (dodatkowe 25 kW/35 KM i 20 Nm) oraz
SL 500 z silnikiem V8 biturbo o mocy 335 kW (455 KM). Standardowo siła napędowa jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem nowej, 9-biegowej przekładni automatycznej 9G-TRONIC. Ponadto, w ofercie znajdują się dwa warianty Mercedes-AMG - SL 63 i SL 65, ten drugi z jednostką V12.

System DYNAMIC SELECT pozwala za naciśnięciem przycisku zmieniać charakterystykę pojazdu - w poszczególnych trybach, zależnie od preferencji kierowcy, modyfikuje charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów, zawieszenia oraz układu kierowniczego.

Dane techniczne w skrócie:

SL 400

SL 500

SL 63

SL 65

Liczba/układ cylindrów

6/V

8/V

8/V

12/V

Pojemność skok. (ccm)

2996

4663

5461

5980

Moc maks.
(kW/KM przy obr./min)

270 (367) przy 5500-6000

335 (455) przy 5250

430 (585)
przy 5500

463 (630)
przy 5500

Maks. moment obr.
(przy obr./min)

500 przy
1800-4500

700 przy
1800-3500

900 przy 2250-3750

1000 przy 2300-4300

Średnie zużycie paliwa od (l/100 km)

7,7

9,0

9,8

11,9

Średnia emisja CO2 (g/km)

175

205

229

279

Klasa efektywności

D

E

F

G

Przyspieszenie
0-100 km/h (s)

4,9

4,3

4,1

4,0

Prędkość maks. (km/h)

250

250

250

250

Stylizacja nadwozia: nowa twarz sportowego estety
Mercedes-Benz SL od zawsze łączył atletyczną sylwetkę z wyszukaną estetyką - a w nowym modelu cechy te zostały dodatkowo podkreślone. Szczególną uwagę zwraca przeprojektowany przedni pas, inspirowany wyglądem legendarnego samochodu wyścigowego 300 SL Panamericana z mocno pochyloną osłoną chłodnicy. W nowym SL-u główny wlot powietrza rozszerza się ku dołowi i nadaje mu charakterystyczną „twarz”, która nie ma odbicia w żadnym innym Mercedesie. Standardowo zdobi go diamentowe wypełnienie.

Kształt grilla harmonijnie współgra z - teraz seryjnym - pakietem stylizacyjnym AMG, z przednim spojlerem w kształcie litery A i splitterem w kolorze karoserii. Dwa wybrzuszenia na pokrywie silnika nawiązują do sportowego dziedzictwa SL-a, a jej połyskujące kontury płynnie łączą się z ramą przedniej szyby.

Niepowtarzalny design nowego SL-a uzupełniają należące do wyposażenia standardowego reflektory diodowe z inteligentnym systemem oświetlenia ILS oraz smukłymi obudowami, sięgającymi teraz w stronę nadkoli. Lampy mają czarne wypełnienie, zapewniające im dodatkowe wrażenie głębi.

Widziany z boku SL ma typowe dla sportowych aut proporcje, z długą maską, znacznie oddalonymi od siebie osiami oraz przesuniętą ku tyłowi kabiną pasażerską. Jego legendarny status podkreślają kosmetycznie powiększone „skrzela” z chromowanymi akcentami.

Ze złożonym dachem SL prezentuje się nie mniej atrakcyjnie - zwiewne linie roadstera podkreśla mocno nachylona przednia szyba oraz pozbawione obramowania okna w drzwiach. Nic tu nie zakłóca jego harmonijnej sylwetki: wszystkie anteny, podobnie jak pałąk przeciwkapotażowy, są w pełni zintegrowane z karoserią i przez to niewidoczne. Elektrycznie sterowana osłona przeciwwiatrowa (opcja) rozkłada się i składa za naciśnięciem przycisku.

Tylny pas natychmiast zdradza dynamiczny charakter SL-a. To zasługa szeroko rozstawionych kół oraz tylnego zderzaka w stylizacji AMG z bocznymi wlotami powietrza, dyfuzorem ze zintegrowanymi końcówkami układu wydechowego i centralnie umieszczoną lampą przeciwmgłową. Szerokie, jednoczęściowe lampy główne z czerwonymi kloszami korespondują z płynnymi przetłoczeniami po bokach karoserii.

W palecie lakierów debiutują dwa nowe odcienie: szary selen designo oraz błękit brylantu. Równocześnie poszerzona została gama dostępnych obręczy o średnicy 19 cali. Wśród nowości - felgi 10- i 5-ramienne, oba wzory z czarnym, lśniącym wykończeniem. W ramach oferty akcesoryjnej nabywcy mają też do wyboru sześć nowych modeli kół AMG.

 
Wnętrze: sportowa atmosfera, komfortowe warunki
Minimalne szczeliny i w pełni tapicerowane okładziny bocznych podszybi to tylko dwa przykłady najwyższych standardów panujących w kabinie SL-a. Nastrojowe oświetlenie w trzech kolorach do wyboru (słoneczna czerwień, polarny błękit i polarna biel) zapewnia przyjemną atmosferę po zmroku. Górna część deski rozdzielczej płynnie łączy się z panelami drzwi, a okrągłe otwory wentylacyjne nawiązują do kabin klasycznych sportowych aut.

Trójramienna kierownica ma stelaż z magnezu, wysokiej klasy wykończenie i ergonomicznie wyprofilowany, podcięty u dołu wieniec. Moduł poduszki powietrznej obszyto skórą nappa. Dwanaście przycisków zapewnia błyskawiczny dostęp do menu nawigacji na panelu wskaźników i umożliwia obsługę systemu audio, telefonu oraz sterowania głosowego, a aluminiowe manetki zmiany biegów pozwalają na błyskawiczną zmianę przełożeń.

Zestaw wskaźników z zatopionymi w tubach prędkościomierzem i obrotomierzem łączy klasyczne wzornictwo z nowoczesną technologią. Oznaczenia i wskazówki mają nowy, sportowy design. Do 60 km/h prędkość jest wyskalowana co 10 km/h, a po uruchomieniu zapłonu „wiszące” na godzinie 6 wskazówki wędrują na chwilę na koniec skali. W tej samej chwili kierowcę wita wizerunek stojącego przodem SL-a na kolorowym wyświetlaczu TFT między wskaźnikami.

Konsolę środkową zdobią kunsztownie wykonane detale, takie jak analogowy zegarek (opcja). Jego nowa grafika nawiązuje do wzoru wskaźników. Zależnie od wybranego trybu jazdy DYNAMIC SELECT wyświetlacz multimediów prezentuje szereg parametrów: przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne (w postaci wykresu siły G) lub aktualny moment obrotowy i moc silnika. W centralnym podłokietniku dostępne są teraz dwa porty USB.

Szeroka oferta skórzanych tapicerek i okładzin pozwala na kompleksową indywidualizację kabiny. W ofercie debiutuje nowy kolor - brąz siodłowy - łączony ze skórą nappa lub skórą nappa Exclusive.

Intelligent Drive: pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy Plus oraz inteligentny system oświetlenia LED ILS
Standardowe wyposażenie SL-a obejmuje układ Active Brake Assist, w innych seriach modelowych znany jako COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Poza radarowym ostrzeganiem o zbyt małej odległości od poprzedzającego pojazdu i wspomaganiem hamowania dzięki Adaptive Brake Assist może on przeprowadzić autonomiczne hamowanie w celu uniknięcia lub ograniczenia skutków kolizji przód-tył. Jeśli w obliczu zagrożenia taką kolizją kierowca - mimo ostrzeżeń w postaci lampki na panelu wskaźników - nie zareaguje na czas, system zainicjuje automatyczne hamowanie. Przy niewielkich prędkościach może wystarczyć to do uniknięcia uderzenia w inny pojazd - jadący wolniej, hamujący lub nieruchomy.

Opcjonalnie SL dostępny jest z pakietem wspomagania bezpieczeństwa jazdy Plus z kamerą stereoskopową i szeregiem nowych lub udoskonalonych funkcji. Są wśród nich: aktywny tempomat DISTRONIC z możliwością jazdy półautonomicznej (utrzymuje pojazd pośrodku pasa), Active Brake Assist z funkcją rozpoznawania ruchu poprzecznego, PRE-SAFE® Brake (hamuje również przed przechodniami, pozwala uniknąć wypadku do 50 km/h i ogranicza jego skutki do 72 km/h; działa w zakresie prędkości 7-200 km/h), asystent pasa ruchu i martwego pola oraz system ochrony prewencyjnej PRE-SAFE® PLUS.

Opcjonalny Parking Pilot pomaga znaleźć dogodne miejsce do parkowania i odciąża kierowcę podczas jego zajmowania lub opuszczania dzięki interwencji układu kierowniczego. Nowością jest możliwość parkowania prostopadłego.

Optymalną widoczność zapewnia standardowy system inteligentnego oświetlenia LED ILS, który automatycznie dostosowuje się do wszystkich warunków oświetleniowych i drogowych. Reflektory diodowe zużywają mniej energii, mają długi okres eksploatacji i generują strumień o przyjemnej barwie, zbliżonej do światła dziennego. System ILS dysponuje pięcioma funkcjami: oświetleniem autostradowym, doświetlaniem zakrętów, korzystającą z kamery funkcją aktywnego oświetlenia, doświetlaniem rond oraz rozszerzoną funkcją świateł przeciwmgłowych. Miły dodatek: po otwarciu pojazdu światłowody w przednich lampach witają kierowcę niebieskim światłem.

Opcjonalny system Adaptive Highbeam Assist Plus w trybie ciągłym zapobiega oślepianiu innych kierowców - nie ma potrzeby ręcznej zmiany świateł drogowych na mijania i odwrotnie. Jego aktywacja następuje na drogach nieoświetlonych przez uliczne latarnie po przekroczeniu prędkości 30 km/h. Gdy kamera wykryje inny pojazd, mechanizm w przednich lampach maskuje te diody, których światło mogłoby oślepiać jego kierowcę.

Wygodna obsługa dachu vario
Miłośnicy SL-a doceniają go nie tylko za walory sportowe, ale i za wysoką użyteczność na co dzień. W ramach modernizacji roadster jest jeszcze bardziej funkcjonalny - jeśli warunki wymagają ruszenia z miejsca, zainicjowana na postoju operacja składania lub rozkładania elektrohydraulicznego dachu vario może być kontynuowana podczas jazdy z prędkością do 40 km/h.

Nowością jest automatyczna przegroda przestrzeni bagażowej. Ustawiona w górnej pozycji na potrzeby powiększenia bagażnika, po złożeniu dachu automatycznie przesunie się w dół. I odwrotnie - po rozłożeniu dachu, również elektrycznie, wróci na swoje miejsce.

Kolejny praktyczny detal: dla ułatwienia załadunku schowany w bagażniku dach można odchylić w górę o około 25 stopni za naciśnięciem przycisku. Z pakietem KEYLESS-GO pokrywę bagażnika otwiera się lub zamyka ruchem stopy pod tylnym zderzakiem. Aby zapewnić wygodny dostęp do przestrzeni bagażowej, po otwarciu klapy automatyczna przegroda sama ustawia się w górnej pozycji. I coś jeszcze: opcjonalny dach panoramiczny MAGIC SKY CONTROL po rozłożeniu z przyciemnionego staje się przeźroczysty i odwrotnie.

Jednym ze specjalnych elementów wyposażenia SL-a jest wydajny i skuteczny system czyszczenia przedniej szyby MAGIC VISION CONTROL. Przewody dostarczające płyn są zintegrowane z wycieraczkami - trafia on bezpośrednio do piór, w obu kierunkach. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań nie ma tu wodnej mgiełki, która mogłaby utrudniać widoczność lub dostawać się do środka przy złożonym dachu. Opcjonalnie wycieraczki można zaopatrzyć w funkcję podgrzewania, która zimą chroni je przed przymarzaniem do szyby.

Łączność: Mercedes me connect z mnóstwem funkcji
Nowy SL jest inteligentnie połączony ze światem - i to bez przerwy. Montowany standardowo moduł komunikacji (pokładowa karta SIM) zapewnia dostęp do usług Mercedes me connect, takich jak pomoc w razie wypadku czy awarii oraz telediagnostyka.

W razie wypadku standardowy system alarmowy Mercedes-Benz wysyła pozycję i status samochodu do centrum ratowniczego. Funkcja działa automatycznie, ale może zostać też uruchomiona ręcznie.

Opcjonalny pakiet Remote Online umożliwia korzystanie z usług zdalnych, np. wysyłania celów nawigacji z komputera lub smartfona, lokalizatora, zdalnego zamykania i otwierania drzwi czy śledzenia pojazdu.

Pakiet integracji ze smartfonem zapewnia dostęp do interfejsu Apple® CarPlay®. Dzięki niemu użytkownik iPhone'a® może m.in. korzystać ze sterowania głosowego Siri i dodatkowych aplikacji, takich jak Spotify®.

Lista funkcji systemu multimedialnego COMAND Online (opcja dla SL 400) obejmuje teraz radio internetowe oraz informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.

System Frontbass, który świętował swoją premierę w SL-u w 2012 r., zapewnia atmosferę sali koncertowej w kabinie roadstera - a przy okazji, dzięki mniej rozbudowanej instalacji, pozwala ograniczyć rozmiary drzwi. W inteligentny sposób wykorzystuje on wolne przestrzenie w okolicach przestrzeni na nogi kierowcy i pasażera jako komory rezonansowe dla głośników niskotonowych.

Frontbass jest jednym z elementów opcjonalnego nagłośnienia przestrzennego Harman Kardon® Logic 7® z 10-kanałowym wzmacniaczem DSP o łącznej mocy 600 watów i 11 głośnikami.

Jeszcze bardziej wyrafinowany dźwięk zapewnia audio Bang & Olufsen BeoSound AMG z 16-kanałowym wzmacniaczem DSP o łącznej mocy 900 watów, połączonym z 12 głośnikami oraz systemem Frontbass. Jego najwyższą jakość podkreślają futurystyczne głośniki wysokotonowe z diodowym podświetleniem, dopasowanym do podświetlenia deski rozdzielczej.

Jeszcze większy wybór: zawieszenie ABC po raz pierwszy z funkcją pochylania w zakrętach (Curve)
Standardowo SL jest oferowany z zawieszeniem ze stalowymi sprężynami i bezstopniową regulacją amortyzatorów. Linia AMG ma obniżony o 10 mm prześwit oraz twardsze sprężyny i stabilizatory. Kierowca może powierzyć zestrojenie zawieszenia elektronice, wybierając jeden z trybów jazdy DYNAMIC SELECT - od komfortowego do ekstremalnie sportowego.

Charakterystyka poszczególnych trybów układu napędowego:
• Eco (E): oszczędna jazda z funkcją „żeglowania”
• Comfort (C): komfortowe ustawienie na długie podróże i zniszczone nawierzchnie
• Sport (S): dynamiczny styl jazdy
• Sport Plus (S+): ekstremalnie sportowe ustawienie przeznaczone do jazdy po dobrej jakości nawierzchniach
• Individual (I): pozwala kierowcy osobno konfigurować ustawienia poszczególnych parametrów

Alternatywą jest zawieszenie Active Body Control (ABC) z funkcją pochylania w zakrętach. ABC ogranicza ruchy nadwozia przy ruszaniu, hamowaniu i na łukach. Zależnie od warunków na drodze siłowniki hydrauliczne (nurnikowe) przy kolumnach resorujących regulują przepływ oleju i zmieniają ich charakterystykę, dzięki czemu stabilizatory przedniej i tylnej osi stają się zbędne. Amortyzatory mają tu za zadanie jedynie ograniczać wibracje kół - mogą mieć więc komfortowe zestrojenie bez uszczerbku na precyzji prowadzenia. Ponadto, prześwit pojazdu pozostaje niezmienny. Przy wyższych prędkościach SL samoczynnie obniża się o 13 mm z myślą o lepszej wydajności aerodynamicznej. I odwrotnie, za naciśnięciem przycisku pojazd można podnieść o 50 mm, np. w celu pokonania głębokiej wyrwy.

Uzupełnieniem zawieszenia ABC jest funkcja pochylania w zakrętach, która pochyla nadwozie na łukach w zakresie prędkości od 15 do 180 km/h - maksymalnie o 2,65 stopnia. Można ją aktywować za pomocą systemu DYNAMIC SELECT (pozycja Curve). Funkcja ta odczuwalnie ogranicza skutki działania przyspieszenia poprzecznego na podróżujących.

Tryby systemu DYNAMIC SELECT w połączeniu z zawieszeniem ABC:
• Curve (CV): zwiększa komfort jazdy
• Comfort (C): komfortowe ustawienie na długie podróże i zniszczone nawierzchnie
• Sport (S): dynamiczny styl jazdy
• Sport Plus (S+): ekstremalnie sportowe ustawienie przeznaczone do jazdy po dobrej jakości nawierzchniach
• Individual (I): pozwala kierowcy osobno konfigurować ustawienia poszczególnych parametrów

Lżejszy i sztywniejszy: roadster z całkowicie aluminiowym nadwoziem
Najnowsza generacja SL-a całkiem dosłownie traktuje rozwinięcie nazwy modelu: Super-Light, czyli superlekki. Systematyczna redukcja masy własnej liczy się tu tak samo jak w przypadku pierwowzoru z 1952 roku, zbudowanego na lekkiej ramie rurowej. W obecnej serii Mercedes-Benz po raz pierwszy na seryjną skalę wprowadził całkowicie aluminiowe nadwozie. Tylko pojedyncze elementy produkowane są z innych materiałów - takie jak przednie słupki, ze względów bezpieczeństwa wykonane z wysokowytrzymałej stali.

Aluminiowa struktura waży o około 110 kg mniej niż jej stalowy odpowiednik. Jest nie tylko lżejsza, ale znacznie lepiej wypada też pod względem sztywności, komfortu i bezpieczeństwa. Do jej budowy wykorzystuje się różne rodzaje aluminium. Zależnie od funkcji poszczególne elementy są odlewane kokilowo lub próżniowo, tłoczone lub wykorzystywane w postaci blachy aluminiowej o różnej grubości. Efekt: wysoki poziom sztywności i bezpieczeństwa oraz lepsza charakterystyka wibracji. 

Inteligentna, lekka konstrukcja SL-a - w tym nowe techniki klejenia - stała się wzorcem dla obecnej Klasy S. Każdy z sześciu luksusowych modeli Mercedes-Benz charakteryzuje wysoki udział strategicznie rozmieszczonych lekkich stopów, takich jak aluminium czy magnez.

Tradycja: samochód marzeń od ponad 60 lat
Wyjątkowa pozycja SL-a w historii Mercedes-Benz wynika już z samej jego nazwy: z uwagi na swój ikoniczny status roadster zachował tradycyjne oznaczenie mimo ostatnich zmian w nomenklaturze.

SL ma swoje korzenie w świecie sportów motorowych: odnoszący sukcesy w międzynarodowych wyścigach wyścigowy 300 SL (W 194) w 1952 r. stał się iskrą dla rozwoju dwóch seryjnych aut sportowych - coupé z unoszonymi do góry drzwiami oraz roadstera. W lutym 1954 r. Mercedes-Benz zaprezentował w Nowym Jorku oba legendarne dzisiaj modele SL: 300 SL Gullwing Coupé (W 198 I) oraz otwartego 190 SL (W 121). Trzy lata później na rynku pojawił się roadster na bazie Gullwinga - 300 SL Roadster (W 198 II). Produkowano go do 1963 r. i oferowano równolegle ze 190 SL.

W tym samym roku Mercedes-Benz wprowadził serię W 113, znaną jako Pagodę - z uwagi na charakterystyczny kształt hardtopa. Rok 1971 to debiut serii R 107, która - z uwagi na rekordowo długi, bo 18-letni cykl produkcji - uchodzi za najpopularniejszą generację SL-a w jego dotychczasowej historii. W marcu 1989 r. świat ujrzał typoszereg R 129 wraz z jego licznymi innowacjami, takimi jak zintegrowane fotele czy sterowany czujnikami pałąk przeciwkapotażowy. „129” zapoczątkowała nowy wymiar dynamiki SL-a i w 2001 r. ustąpiła miejsca serii R 230 - pierwszej ze składanym, stalowym dachem. Obecna generacja modelu, zaprezentowana wiosną 2012 r. (oznaczenie R 231), łączy wysokie osiągi poprzedników z maksymalnym poziomem komfortu i wydajności.

 
Nowe Mercedesy-AMG SL 63 i 65

Roadstery o wysokich osiągach teraz jeszcze bardziej atrakcyjne

Affalterbach. Mercedes-AMG udoskonala swoje wysokowydajne roadstery SL 63 i SL 65. Zaktualizowaną technologię uzupełnia jeszcze bardziej ekspresyjny design z nowym przednim pasem - z rozszerzającym się ku dołowi wlotem powietrza i spojlerem w kształcie litery A, a także bogata gama wyposażenia standardowego. Silniki ustanawiają wzorce w segmencie roadsterów o wysokich osiągach - 5,5-litrowy motor V8 biturbo pod maską SL 63 generuje moc 430 kW (585 KM) i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a do napędu SL 65 służy 6-litrowa jednostka V12 biturbo o mocy 463 kW (630 KM), dostarczająca 1000 Nm maksymalnego momentu.

Niezrównane osiągi, imponujące prowadzenie i ekspresyjny, stylowy design - oto wizytówki Mercedesów-AMG SL 63 oraz SL 65. Technicznymi wyróżnikami obu modeli jest sportowe zawieszenie bazujące na układzie Active Body Control, montowana teraz w standardzie blokada dyferencjału tylnej osi, jeszcze sprawniejsza 7-biegowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT (SL 63) oraz system AMG DYNAMIC SELECT z pięcioma trybami jazdy.

„Nasze odnowione roadstery o wysokich osiągach łączą typowe dla AMG osiągi z przyjemnością z jazdy pod gołym niebem i wyśmienitym komfortem na dalekich trasach” - mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH. Oba modele zadebiutowały 18 listopada 2015 roku, w dniu inauguracji salonu samochodowego w Los Angeles; ich rynkowy debiut nastąpi w kwietniu 2016 roku.

Dane techniczne w skrócie:
 

 

Mercedes-AMG SL 63

Mercedes-AMG SL 65

Silnik

V8 biturbo

V12 biturbo

Pojemność skokowa

5461 ccm

5980 ccm

Moc maks.

430 kW (585 KM)
przy 5500 obr./min

463 kW (630 KM)
przy 5500 obr./min

Maks. moment obr.

900 Nm przy 2250-3750 obr./min

1000 Nm przy 2300-4300 obr./min

Niektóre moduły są nieaktywne, ponieważ cookies nie zostały zaakceptowane. Zaakceptuj cookies, aby korzystać z wszystkich funkcji strony.
AKCEPTUJ COOKIES