Warszawa,
27
czerwca
2017
|
10:17
Europe/Warsaw

Nowy Mercedes-Benz Tourismo już jest.

Światowa premiera nowej gwiazdy na autobusowym niebie – nowy wysokopokładowy autobus turystyczny Mercedes-Benz Tourismo RHD jest niedoścignionym wzorem w swojej klasie

  • Nowa gwiazda w segmencie business

  • Ekonomika: Minimalne koszty, maksymalne osiągi

  • Bezpieczeństwo, Żaden z autobusów turystycznych tej kategorii nie jest bezpieczniejszy

  • Komfort: Jasne wnętrze, nowe siedzenia, indywidualne opcje wyposażenia

  • Funkcjonalność: Cztery modele z kierownicą po lewej stronie, cztery modele z kierownicą po prawej stronie, dwa kokpity, jeden autokar „szyty” na miarę

Stuttgart / Bruksela - Światowa premiera nowego wysokopokładowego autobusu turystycznego Mercedes-Benz. Jego azymuty brzmiały: maksimum ekonomiki, bezpieczeństwa, funkcjonalności i komfortu. Efektem tych starań jest nowy Tourismo RHD – autobus turystyczny, którego parametry przekonają do siebie zarówno ­przewoźników jak i pasażerów oraz kierowców. Wzbogacony o znacznie poszerzoną ofertę wariantów wyposażenia i silników nowy Tourismo RHD pokrywa niezwykle szerokie spektrum możliwych rodzajów zastosowania. Jego obszar zadań sięga od linii dalekobieżnych aż po dalekie trasy turystyczne, obejmując również przewozy wahadłowe, wycieczkowe a także okazyjne przejazdy na liniach międzymiastowych­. Tym samym nowy Tourismo RHD jawi się jako nowa gwiazda w segmencie Business, którego to mianem Mercedes-Benz określa szczególnie szeroki zakres zastosowań pojazdów branży autobusowej. Nowy Tourismo RHD zastępuje po jedenastu latach swojego poprzednika, będącego najpopularniejszym wysokopokładowym autobusem turystycznym w Europie. Start ­produkcji seryjnej Tourismo RHD planowany jest na lipiec tego roku. Do końca roku 2017 rozpocznie się produkcja wszystkich modeli.

Ekonomika: Minimalne koszty, maksymalne osiągi

Maksimum ekonomiki oznacza dla przewoźnika w pierwszej kolejności minimalne koszty. Nowy Tourismo RHD na pewno spełni te oczekiwania dzięki jeszcze bardziej obniżonemu zużyciu paliwa: Zużycie paliwa spada o ok. 4,5 % przede wszystkim za sprawą zoptymalizowanej aerodynamiki, zaprojektowanej zupełnie na nowo, ponadczasowo eleganckiej bryle nadwozia i związanej z tym redukcji masy. Jeśli połączyć teraz obniżone wartości spalania uzyskane dzięki wprowadzonej latem 2016 r. generacji­ silników OM 470 z pakietem oszczędnościowym, wówczas oszczędności sięgają nawet do 7%.

Koncepcja napędu Tourismo RHD bazuje na najnowszej generacji rzędowego sześciocylindrowego silnika Mercedes-Benz OM 470 o pojemności skokowej 10,7 l i pakiecie oszczędnościowym. Nowy, najpotężniejszy silnik o mocy 335 kW (456 KM) łączy wysoką dynamikę jazdy z niskim zużyciem paliwa. Kolejną nowością w Tourismo RHD jest kompaktowa sześciocylindrowa jednostka rzędowa Mercedes-Benz OM 936 o pojemności skokowej 7,7 l i mocy 260 kW (354 KM). Jej twórcom udało się połączyć zalety niskiego spalania i niewielkiej masy, co oznacza większą ładowność i jeszcze bardziej poprawioną ekonomikę.

Dzięki nowym elementom wyposażenia opcjonalnego jak prognozujący tempomat Predictive Powertrain Control (PPC) lub Eco Driver Feedback (EDF) można jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa a tym samym także wielkość emisji.

Bezpieczeństwo: Żaden z autobusów turystycznych tej kategorii nie jest bezpieczniejszy

Asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist 3 (ABA 3), system automatycznego utrzymywania odległości z funkcją Stop-and-go, system wspomagania koncentracji (AtAs) – to tylko trzy przykłady z wielu możliwości, jakie dają zaawansowane technologie bezpieczeństwa nowego Tourismo RHD. Jego kompleksowe wyposażenie w systemy bezpieczeństwa może być indywidualnie modyfikowane pod kątem docelowego rodzaju zastosowania. Już na poziomie wyposażenia seryjnego systemy bezpieczeństwa nowego autokaru ­można śmiało uznać za wzorcowe, a przy wyposażeniu maksymalnym - wręcz niedoścignione.

Także i bezpieczeństwo bierne wyznacza nowe standardy w tym segmencie: Gdyby jednak pomimo wszystkich podjętych środków ostrożności doszło do wypadku, jedyny­ w swoim rodzaju Front Collision Guard (FCG) ochroni podczas zderzenia zarówno kierowcę jak i pasażera obok. Zupełnie nowy szkielet autobusu oparty na konstrukcji wręg pierścieniowych zapewnia pasażerom i kierowcy maksymalną przestrzeń chronioną w razie dachowania.

Komfort: Jasne wnętrze, nowe siedzenia, indywidualne opcje wyposażenia

Nowy Tourismo RHD zapewnia swoim pasażerom komfort na najwyższym poziomie. Wygodne wejścia oraz jasne i przyjaźnie zaprojektowane wnętrze zapraszają ­pasażerów do środka. Kolejną perełką są nowe fotele z serii Softline: Gustowny romboidalny wzór na siedzisku i oparciu budzi skojarzenia z górną klasą limuzyn z gwiazdą. Bogata paleta przeróżnych dekorów na podłogę, ­ogromny wybór materiałów na tapicerkę siedzeń, ściany, zasłony, dolną stronę półek na bagaże oraz środkową część sufitu dają możliwość indywidualnego dostosowania nowego Tourismo RHD ­według własnych potrzeb i na własną miarę.

Kolejnym wyróżniającym się elementem są zaprojektowane na nowo panele obsługowe z możliwością doboru wybranej ramki dekoracyjnej. Bogato wyposażona nowa kuchnia harmonizująca ze stylizacją wnętrza Tourismo RHD podnosi komfort podróży pasażerów tak samo jak nowa klimatyzacja: W pełni zautomatyzowana dwustrefowa regulacja oraz dwa oddzielne obiegi na ogrzewanie i ­klimatyzację zapewniają równomierny rozkład temperatur w pojeździe.

Funkcjonalność: Cztery modele, dwa kokpity, jeden autokar „szyty” na miarę

Wysokopokładowy autobus turystyczny to inwestycja dla przedsiębiorstwa i miejsce pracy dla kierowcy. To dwa wystarczające powody, by zadbać o maksimum funkcjonalności. Nowy Tourismo RHD na pewno spełni te oczekiwania dzięki modułowemu systemowi: Cztery modele w trzech długościach autokaru sprostają niemal wszystkim potrzebom. Wszystkie modele – co jest nowością – można nabyć zarówno w wersji z kierownicą po lewej jak i po prawej stronie.

Szczególną cechą nowego Tourismo jest możliwość wyboru jednego z dwóch kokpitów dostępnych do wszystkich modeli z kierownicą po lewej stronie: Firmy przewozowe mają tu do dyspozycji funkcjonalny wariant „Cockpit Basic Plus“ i jeszcze bardziej komfortowy wariant „Cockpit Comfort Plus“. Zasadnicza konstrukcja obu kokpitów w zakresie obejmującym kierownicę­ wielofunkcyjną i nowy zespół instrumentów z kolorowym wyświetlaczem TFT jest identyczna. Różnice tkwią jednak w formie i funkcji. I tak Cockpit Comfort Plus wyróżnia się między innymi za sprawą Coach Multimedia System CMS w wersji 2 DIN oraz elementów dekoracyjnych.

Oba kokpity są kolejną cechą świadczącą o nadzwyczajnej indywidualności nowego Tourismo RHD zapewniającego ekonomikę, bezpieczeństwo, komfort i funkcjonalność na miarę.