Stuttgart,
03
grudnia
2020
|
13:34
Europe/Warsaw

Nowy Mercedes-Maybach Klasy S z rewolucyjnymi reflektorami DIGITAL LIGHT. Projekcja światła o wysokiej rozdzielczości w połączeniu z innowacyjnymi funkcjami wspomagającymi.

Jako technika przyszłości reflektory DIGITAL LIGHT świętowały swój globalny debiut w niewielkiej serii poprzedniego Mercedesa-Maybacha Klasy S. Teraz, wraz z premierą nowej generacji modelu, trafiają do „normalnej” produkcji seryjnej. Rewolucyjna technika oświetleniowa, dostępna w ramach opcjonalnego wyposażenia, oferuje zupełnie nowe funkcje – np. projektuje na nawierzchni przed samochodem pomocnicze grafiki lub symbole ostrzegawcze. Kolejną nowością jest oświetlenie topograficzne. Każdy reflektor DIGITAL LIGHT zaopatrzono w moduł z trzema niezwykle mocnymi LED-ami, których światło jest załamywane i kierowane przez 1,3 miliona mikroluster. Rozdzielczość reflektorów wynosi zatem ponad 2,6 miliona pikseli na jeden egzemplarz pojazdu.

Mikrozwierciadła zajmują obszar porównywalny z ekranową miniaturą. Korzystając z połączenia podobnego do HDMI, jednostka sterująca z wydajnym procesorem graficznym generuje dla luster ciągły strumień wizyjny – innymi słowy reflektory DIGITAL LIGHT bazują na technice wideoprojektorów. W Mercedesie-Maybachu Klasy S można rozpoznać je po wklęsłych soczewkach, odpowiednich oznaczeniach oraz lśniącym, niebieskim wykończeniu.

Wiązka podzielona na 1,3 miliona pikseli pozwala na niesłychanie dokładną dystrybucję światła. W rezultacie Asystent świateł drogowych jest tu ponad 100-krotnie bardziej precyzyjny (!) w maskowaniu innych pojazdów lub tablic drogowych niż w przypadku reflektorów matrycowych o 84 pikselach. Również stopniowanie światła i cienia oraz emisja światła w ramach innych adaptacyjnych funkcji oświetlenia są realizowane ze znacznie większą precyzją. Efekt: zoptymalizowane działanie lamp przeciwmgłowych oraz specyficznych trybów pracy reflektorów, np. autostradowego i miejskiego.

Lista innowacyjnych funkcji wspomagających* reflektorów DIGITAL LIGHT obejmuje:

  • Ostrzeganie o zidentyfikowanych robotach drogowych – poprzez rzutowanie na nawierzchnię drogi symbolu koparki
  • Ostrzeżenie o pieszych wykrytych na poboczu drogi – poprzez skierowanie na nich punktowego światła
  • Sygnalizacja świetlna oraz znaki stopu lub zakazu wjazdu również są sygnalizowane kierowcy poprzez rzutowanie na nawierzchnię odpowiedniego symbolu ostrzegawczego
  • Wsparcie podczas jazdy wąskimi pasami ruchu (w obszarze robót drogowych) poprzez rzutowanie odpowiednich linii na nawierzchnię

* uwaga: ze względu na lokalne przepisy ruchu drogowego dostępność i zakres nowych funkcji wspomagających mogą być ograniczone w zależności od rynku

Kierowcę wspiera też oświetlenie topograficzne, które na podstawie map nawigacji rozpoznaje wzniesienia i przydaje się zwłaszcza podczas pokonywania podjazdów i zjazdów. Na przykład podczas wjeżdżania na wzniesienie reflektor nie świeci w górę, lecz jego strumień zostaje odpowiednio obniżony. Z kolei w trakcie jazdy w dół wiązka światła zostaje podniesiona, tak aby zapewnić pożądany zasięg.

Reflektory DIGITAL LIGHT „witają” i „żegnają” kierowcę specjalnym pokazem świetlnym.