14
lipca
2016
|
02:00
Europe/Warsaw

Nowy Unimog U 323 o mocy 170 kW (231 KM) - ekonomiczny pojazd do zimowego utrzymania dróg i transportu

  • Nowość: dostępny z rozstawem osi równym 3000 lub 3600 mm

  • Nowość: dopuszczalna masa całkowita o wartości 14,0 t

  • Wyspecjalizowany w zimowym utrzymaniu dróg i transporcie

  • Atrakcyjny stosunek jakości do ceny


Stuttgart/Wörth. Mercedes-Benz Unimog U 318, lekki nośnik narzędzi o dopuszczalnej masie całkowitej 11 ton, cieszy się znakomitą reputacją - zwłaszcza w sektorze usług komunalnych. Kompaktowy, oszczędny pojazd z napędem na obie osie wielokrotnie udowodnił już swoje walory również w innych branżach, takich jak rolnictwo, leśnictwo, sektor energetyczny czy budowlany. Aby wypełnić lukę między modelami U 318 oraz U 423, Mercedes-Benz wprowadza do oferty nowego topowego Unimoga klasy średniej (serii 300) - model U 323 o mocy 170 kW (231 KM).


W porównaniu z modelem U 318 nowy Unimog U 323 ma nie tylko mocniejszy silnik, ale występuje też z dwoma rozstawami osi: obok 3000 mm dostępna jest wersja z osiami oddalonymi o 3600 mm, a także jako pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej, odpowiednio, 13,8 oraz 14,0 ton. Ponadto, legitymuje się większym naciskiem na osie (do 7 ton na przednią i do 8 ton na tylną). To sprawia, że jest efektywnym rozwiązaniem transportowym do szerokich zastosowań, począwszy od zgarniania śniegu, rozpylania soli i czyszczenia dróg aż po transport i prace dźwigowe - a to wszystko w atrakcyjnej cenie.


Nowy Unimog U 323 jest nie tylko wszechstronny, ale również dzielny w terenie i oszczędny. W wersji z dłuższym rozstawem osi oraz dłuższą platformą może przewozić jeszcze cięższe ładunki. Poza mocniejszym silnikiem oferuje szereg opcjonalnych dodatków docenianych już przez nabywców modelu U 423, takich jak AutomaticShift, przystawkę odbioru mocy napędzaną przez skrzynię biegów (można jej używać do zasilania dźwigu lub pomp wysokiego ciśnienia) oraz kilka opcji hydraulicznych, m.in. w pełni proporcjonalną, dwuobwodową hydraulikę roboczą z funkcją odciążenia pługa śnieżnego.


Wyposażony w pochylaną platformę, ładowarkę czołową albo wymienne nadwozie, takie jak cysterna do przewozu wody, U 323 demonstruje swój talent jako pojazd roboczy i/lub transportowy. Jego standaryzowane interfejsy pozwalają na szybki montaż i demontaż narzędzi, a duża zwrotność - która jest zasługą kompaktowych wymiarów - zapewnia wysoką elastyczność przy profesjonalnej realizacji różnorodnych zadań przez cały rok.


Ergonomiczna kabina z panoramicznym widokiem na zamontowane z przodu narzędzia, w połączeniu z ABS-em, napędem na obie osie i blokadami dyferencjałów, tworzy optymalne warunki pracy. Wielofunkcyjny dżojstik umożliwia wygodne sterowanie funkcjami narzędzi, hydrauliki oraz tymi związanymi z jazdą. Nowy Unimog U 323 jest więc idealnie przygotowany do pracy w sektorze komunalnym, rolnictwie lub branży budowlanej, np. jako pojazd wyposażony w dźwig.