20
sierpnia
2010
|
02:00
Europe/Warsaw

Nowy zespół napędowy z silnikiem AMG 5,5 l V8 Biturbo. Większe osiągi, mniejsze zużycie paliwa – nowy S 63 AMG o maksymalnej mocy 420 kW (571 KM)

Wraz z nowym modelem S 63 AMG rozpoczyna się kolejny rozdział strategii napędów „AMG Performance 2015“: Mercedes-AMG dopisuje kolejne karty do imponującej historii firmy i wraz z nowym napędem spełania równocześnie swoją obietnicę stałego redukowania zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń nowych modeli w kolejnych latach – przy równoczesnym, dalszym zwiększaniu głównej wartości marki AMG - osiągów.

Ola Källenius, członek Zarządu Mercedes-AMG GmbH: „Wraz z modelem S 63 AMG rozpoczynamy nową erę: po raz pierwszy łączymy bezpośredni wtrysk paliwa do zawirowanego powietrza z doładowaniem Biturbo oraz systemem start/stop. Wraz z 7-biegową, sportową skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT MCT zmniejszamy znacząco zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń – przy równoczesnym wzroście mocy i momentu obrotowego.“

Nowy silnik AMG 5,5 l V8 Biturbo będzie odgrywał ważną rolę w strategii modelowej Mercedes-AMG w kolejnych latach. Niepowtarzalna, 7-biegowa, sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT zapewnia także w przypadku przyszłych pojazdów wysokiej mocy AMG szybkie i równocześnie ekonomiczne przeniesienie siły napędowej. Nowe połączenie silnika i skrzyni biegów jest kolejnym kamieniem milowym w rozpoczętej w 1967 roku historii sukcesów Mercedes-AMG.

Bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa i doładowanie Biturbo

Nowy silnik V8, zwany wewnętrznie M 157, jest wzorcowym przykładem efektywności i imponuje wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi: po raz pierwszy AMG wykorzystuje zalety wtrysku bezpośredniego ze spalaniem strumieniowym i wtryskiwaczami piezoelektrycznymi

Technologia ta umożliwia lepsze wykorzystanie paliwa dzięki wyższej sprawności termodynamicznej i prowadzi do niższego poziomu emisji spalin. AMG łączy spalanie strumieniowe paliwa z doładowaniem Biturbo. Dalsze zalety innowacyjnego, samodzielnego ośmiocylindrowego silnika z Affalterbach to: wykonana całkowicie z aluminium skrzynia korbowa, technika czterozaworowa z mechanizmem regulacji wałka rozrządu, wodno-powietrzny układ chłodzenia powietrza doładowywanego, zarządzanie alternatorem oraz montowana standardowo funkcja Controlled Efficiency start/stop. W porównaniu do silnika bezsprężarkowego AMG 6,3 l V8 o pojemności skokowej 6208 centymetrów sześciennych, nowemu silnikowi AMG 5,5 l V8 Biturbo wystarcza pojemność 5461 centymetrów sześciennych.

Ten pakiet ulepszeń zapewnia wyższą moc i wyższy moment obrotowy przy równoczesnym utrzymaniu bezkonkurencyjnych parametrów zużycia paliwa. Silnik AMG 5,5 l V8 Biturbo rozwija moc maksymalną 400 kW (544 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 NWm. W połączeniu z pakietem AMG wartości te wzrastają do 420 kW (571 KM) i 900 NWm. Spojrzenie na krzywe charakterystyki momentu obrotowego przekonuje: żaden inny zespół napędowy tej klasy mocy nie osiąga parametrów nowego silnika AMG Biturbo. Znaczącą różnicę pomiędzy obydwoma poziomami mocy stanowi maksymalne ciśnienie doładowania, które wzrosło z 1,0 do 1,3 bar. Poza tym osłona silnika S 63 AMG z pakietem AMG jest wykonana z wysokiej jakości prawdziwego włókna węglowego.

Technologia przyszłości: zużycie paliwa obniżone o ponad 25 procent

Ze zużyciem paliwa na poziomie jedynie 10,5 l/100 kilometrów zgodnie z NEFZ nowy model S 63 AMG jest o 3,9 litra oszczędniejszy od poprzedniego modelu z silnikiem bezsprężarkowym AMG 6,2 l V8 – pomimo wzrostu mocy maksymalnej o 14 kW (19 KM) ew. 34 kW (46 KM) i momentu obrotowego o 170 ew. 270 Nm. Uzyskana oszczędność zużycia paliwa powyżej 25 procent uważana jest przez fachowców z branży motoryzacyjnej jako wynik zastosowania "technologii jutra".

Także poziom emisji CO2 mógł zostać znacząco zredukowany: wartość 244 gramów na kilometr jest o prawie 30 procent niższa od poprzedników. Oba warianty mocy dysponują identycznymi wartościami zużycia i CO2.

Dzięki tym parametrom nowy S 63 AMG plasuje się nie tylko wyraźnie poniżej wszystkich konkurentów, lecz jest także oszczędniejszy od wiele słabszych pojazdów z tego segmentu.

Moc na poziomie samochodu sportowego

Równocześnie S 63 AMG osiąga niezwykle wysoką moc na poziomie samochodu sportowego: limuzyna wysokiej klasy przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 4,5 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Wraz z pakietem AMG prędkość 100 km/h jest osiągana w ciągu 4,4 sekundy; wiąże się z tym również podwyższenie prędkości maksymalnej do 300 km/h (ograniczona elektronicznie).

Fascynuje jednak nie tylko niepowtarzalna wartość momentu obrotowego doładowanego silnika ośmiocylindrowego: szybka reakcja na wciśnięcie gazu bez przeszkadzającego opóźnienia turbodoładowania prowadzi do nieznanej dotychczas w tej klasie mocy dynamiki. Do tego pasuje dynamiczny i rasowy odgłos pracy silnika. Dodatkowo ten wysokowydajny zespół napędowy AMG spełnia wszystkie wymagania w odniesieniu do stabilności pracy i typowego dla pojazdów marki Mercedes-Benz komfortu na długich trasach.

Najważniejsze dane w zarysie:

S 63 AMG

Pojemność skokowa

5461 cm3

Średnice cylindrów x suw

98,0 x 90,5 mm

Stopień sprężania

10,0 : 1

Moc

400 kW (544 KM) przy 5500obr/min
420 kW (571 KM) przy 5500obr/min*

Maks. moment obrotowy

800 Nm przy 2000-4500obr/min
900 Nm przy 2250-3750obr/min*


bei 2500-3750/min*

Ciężar silnika (suchego)

204 kg

Obciążenie jednostkowe mocy

0,41 kg/KM
0,39 kg/KM*

Zużycie paliwa NEFZ łącznie

10,5 l/100 km

Emisja CO2

244 g/km

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,5 s

4,4 s*

Prędkość maksymalna**

250 km/h

300 km/h*

* z pakietem AMG; ** ograniczona elektronicznie

7-biegowa, sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT

Przeniesienie siły napędowej przejmuje stosowana wyłącznie w pojazdach Mercedes-AMG 7-biegowa, sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT; znana z modeli SL 63 AMG oraz E 63 AMG skrzynia biegów łączy emocje, czystą dynamikę, imponujący komfort i wysoką efektywność. Mokre sprzęgło zastępuje tradycyjną przekładnię hydrokinetyczną i pomaga zaoszczędzić paliwo. Duży udział we wzorcowych parametrach zużycia ma montowana standardowo funkcja start/stop. System ten jest aktywny w programie jazdy skrzyni biegów Controlled Efficiency („C“), wyłączając ten ośmiocylindrowy silnik podczas postoju pojazdu. W programie „C“ sportowa limuzyna rusza stale z drugiego biegu, poza tym skrzynia biegów dokonuje odpowiednio wcześnie zmiany na kolejne wyższe biegi. Wraz z wysokim momentem obrotowym przy niskich prędkościach obrotowych silnik V8 wspiera dynamiczną jazdę.

Dodatkowo ośmiocylindrowy silnik Biturbo dysponuje znanym z modelu E 63 AMG systemem zarządzania alternatorem: w każdej fazie hamowania silnikiem i podczas hamowania energia kinetyczna jest wykorzystywana do ładowania akumulatora i nie jest przekształcana tak jak zwykle bezużytecznie w ciepło. We wszystkich innych obszarach eksploatacji poprzez połączenie zarządzania instalacją elektryczną i zarządzania alternatorem napięcie alternatora można utrzymać na niskim poziomie. Odciąża to silnik i umożliwia zaoszczędzenie paliwa: prawie 0,15 litra na 100 kilometrów zgodnie z normą NEFZ i maksymalnie 0,2 l/100 km w ruchu miejskim z częstymi fazami hamowania silnikiem i hamowania.

Produkcja silników jako tradycyjna praca ręczna

Tak jak wszystkie silniki AMG także nowy, ośmiocylindrowy silnik Biturbo jest montowany ręcznie w otwartej w 2002 roku fabryce silników AMG. Wysoko wykwalifikowani mechanicy produkują silnik M157 zgodnie z zasadą „Jeden człowiek, jeden silnik“ z zachowaniem najsurowszych standardów jakościowych. Za potwierdzenie najwyższej staranności uznawany jest podpis na charakterystycznej tabliczce silnika AMG.

Długa tradycja dynamicznych silników V8

Mocne, ośmiocylindrowe silniki należą w AMG nieodłącznie do historii firmy. Sensację wywołał niegdyś model 300 SEL 6.8 AMG, dzięki któremu otwarta w 1967 roku firma zajęła już po kilku latach od razu drugie miejsce w 24-godzinnym wyścigu Spa-Francorchamps (Belgia). Podstawę techniczną dla samochodów wyścigowych AMG stanowił model Mercedes-Benz 300 SEL 6.3. Z mocą 184 kW (250 KM) przy 4000 obr/min i prędkością maksymalną 220 km/h ta luksusowa limuzyna V8 była swego czasu najszybszym niemieckim samochodem produkowanym seryjnie. Klasyczne działania tuningowe oraz podwyższenie pojemności skokowej z 6330 do 6835 centymetrów sześciennych przyczyniły się do wzrostu mocy do 315 kW (428 KM) przy 5500 obr/min i podwyższenia momentu obrotowego z 500 do 608 Nm.

Kamieniem milowym w kronice silników AMG był także model M117, pierwszy ośmiocylindrowy silnik w technice czterozaworowej: z pojemnością skokową 5,6 l, 265 kW (360 KM) i momentem obrotowym 510 Nm. Silnik V8 rozpędzał model Mercedes-Benz 300 CE 5.6 AMG 1987 do prędkości maksymalnej 303 km/h. Dzięki temu coupé był uważany za najszybszy niemiecki samochód produkowany seryjnie; amerykańscy fani AMG ochrzcili go „The Hammer“ („Młot”).

Jako ważny zespół napędowy w historii AMG można również wymienić silnik z doładowaniem V8 AMG 5,5 l z 2001 roku: model M113 K osiągał maksymalną moc 428 kW (582 KM) i dysponował momentem obrotowym 800 Nm. Jeszcze mocniejszy był silnik z doładowaniem V8 AMG 5,5 l modelu SLR McLaren z 2003 roku – model M155 osiągał maksymalną moc 478 kW (650 KM) i 820 Nm. W 2005 roku debiutował silnik V8 AMG 6,3 l; w zależności od modelu wysokoobrotowy silnik bezsprężarkowy o nazwie M156 osiągał maksymalną moc 386 kW (525 KM) i 630 NWm. Wyłącznie dla nowego SLS AMG zastrzeżony jest silnik M159 również o pojemności skokowej 6,3 l, mocy maksymalnej 420 kW (571 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm.

Liczne zwycięstwa podczas „International Engine of the Year Awards“

Zarówno silnik sprężarkowy V8 AMG 5,5 l, silnik V8 AMG 6,3 l oraz silnik V12 AMG 6,0 l Biturbo w konkursie na najlepszy silnik roku „International Engine of the Year Awards“ wygrały w kategoriach „Best Performance Engine“; silnik V8 AMG 6,3 l w latach 2009 i 2010 wygrał również w klasie „Powyżej 4-litrów“.

Nowe, wieloramienne obręcze ze stopu metali lekkich AMG

Nowy model S 63 AMG wizualnie można rozpoznać dzięki subtelnym zewnętrznym zmianom: napisy „V8 Biturbo“ na błotnikach wskazują na nowy zespół napędowy. Nowe są również metalizowane obręcze ze stopu metali lekkich z podwójnymi ramionami w kolorze szarym z ogumieniem 255/40 ew. 275/40 R 19. We wnętrzu modelu S 63 AMG znajduje się nowy zestaw wskaźników AMG z ekranem startowym „AMG V8 Biturbo“. Seryjna skórzana tapicerka PASSION została wykończona nowymi, kolorowymi szwami ozdobnymi.

Od teraz dla modelu S 63 AMG jest dostępne kuszące, nowe wyposażenie dodatkowe: opracowany specjalnie dla Klasy S system nagłaśniający Bang & Olufsen BeoSound AMG High-End obiecuje przeżycia dźwiękowe szczególnego rodzaju. Z mocą całkowitą 1200 watów, 15 głośnikami, głośnikami wysokotonowymi w słupkach A i B oraz cyfrowym procesorem sound (DSP) przekształca on limuzynę w salę koncertową z perfekcyjną akustyką.

Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu i aktywny asystent martwego kąta

Niepowtarzalne w tej klasie pojazdów połączenie innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę, opartych na danych z kamery i czujników radarowych, zostało teraz jeszcze bardziej zoptymalizowane. Nowy, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu ingeruje, jeśli S 63 AMG w sposób niezamierzony przekroczy linię pasa ruchu z prawej lub lewej strony lub zewnętrzną linię zakrętu. W tym przypadku elektroniczny program stabilizacji jazdy ESP® wyhamowuje koła po przeciwległej stronie pojazdu i zapobiega w ten sposób niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu.

Z kolei nowy aktywny asystent kąta martwego ostrzega kierowcę poprzez czerwony sygnał w szkle danego lusterka zewnętrznego, jeśli rozpozna, że zmiana pasa ruchu jest zbyt niebezpieczna. Jeśli kierowca zignoruje ostrzeżenia i zbliży się przy tym zbyt blisko pojazdu na sąsiednim pasie, ma miejsce korekta kursu za pośrednictwem ESP® na kołach po przeciwległej stronie pojazdu.

Stabilizacja pojazdu w przypadku bocznych podmuchów wiatru, Torque Vectoring Brake i bezpośredni układ kierowniczy

Zawieszenie sportowe AMG na bazie Active Body Control (ABC) oferuje jako standardowe wyposażenie stabilizację pojazdu w przypadku bocznych podmuchów wiatru: za pomocą tej funkcji wpływy podmuchów wiatru bocznego są kompensowane lub – w przypadku silnych podmuchów – redukowane do minimum. ABC kompensuje wpływ wiatru bocznego poprzez zmianę podziału obciążenia kół w ciągu milisekund i wykorzystuje w tym celu czujniki odchylenia i przyspieszenia poprzecznego układu ESP®.

Do wyposażenia standardowego zalicza się również system Torque Vectoring Brake (hamulec momentu wektorowego): podczas jazdy na zakręcie celowa, krótka ingerencja hamulców na tylnym kole po wewnętrznej stronie zakrętu powoduje zdefiniowane zakręcenie pojazdu, dzięki czemu limuzyna skręca precyzyjnie i każdej chwili w sposób opanowany. Funkcja Torque Vectoring Brake jest dodatkową funkcją elektronicznego programu stabilizacji jazdy i poprawia wyraźnie nie tylko zwrotność, lecz także czynne bezpieczeństwo w obszarze granicznym. Precyzyjną kontrolę gwarantuje poza tym bezpośredni układ kierowniczy: zapewnia on dzięki przełożeniu zmiennemu zależnemu od kąta skrętu bezpośrednią reakcję podczas jazdy na zakrętach i w ten sposób jeszcze szybszą reakcję – krótko mówiąc: jeszcze większa przyjemność jazdy na pokładzie Klasy S Mercedes AMG.

Wysoko wydajny układ hamulcowy AMG z podwójnym zaciskiem hamulcowym

Optymalną stateczność, spowolnienie samochodu i dozowanie siły hamowania oferuje tak jak w poprzednich modelach wysoko wydajny układ hamulcowy AMG na bazie układu ADAPTIVE BRAKE. Na osi przedniej stosowany jest podwójny zacisk hamulcowy. Technika ta łączy zalety hamulca z zaciskiem pływakowym – mniejsze oddziaływanie cieplne na płyn hamulcowy i wyraźne korzyści komfortowe dzięki prowadzeniu okładzin hamulcowych – z wydajnością obficie zróżnicowanego hamulca z zaciskiem stałym.

Na życzenie dla modelu S 63 AMG dostępne są ekskluzywne elementy wyposażenia dodatkowego z AMG Performance Studio:

  • Pakiet stylizacyjny AMG: wzrost mocy maksymalnej o 20 kW (27 KM) i maksymalnego momentu obrotowego o 100 NWm, osłona silnika AMG z włókien węglowych.
  • Obręcze kół AMG z podwójnymi ramionami, polakierowane na czarno i z wypolerowaną powierzchnią, z oponami w rozmiarze 255/35 R 20 z przodu i 275/35 R 20 z tyłu.
  • Kierownica AMG Performance z wkładkami Alcantara® w obszarze chwytu
  • Elementy ozdobne AMG w kolorze czarnym/karbonu

Model S 63 AMG jest dostępny w wersji długiej lub krótkiej i będzie świętował swój debiut rynkowy we wrześniu 2010.

Zestawienie cen

  • S 63 AMG (wersja krótka): 657.000 PLN (z 22 % VAT).
  • S 63 AMG (wersja długa): 691.500 PLN (z 22 % VAT).

 

Czołowe modele Klasy S Mercedes AMG zachwycają klientów na całym świecie

Ekskluzywność i dynamika, suwerenność i hightech: synonimem tych cech jest S 63 AMG oraz topowy model V12, S 65 AMG. Od debiutu rynkowego przed ponad czterema laty ponad 10.000 klientów na całym świecie zachwyciło się modelami Klasy S AMG – wyznacza to Klasie S wyraźną pozycję lidera w małym, ale ekskluzywnym segmencie luksusowych limuzyn górnej klasy High-Performance. Dwunastocylindrowy model S 65 AMG osiąga od teraz moc 463 kW (630 KM) i będzie miał debiut rynkowy również we wrześniu. Cena sprzedaży wynosi 1.047.500 PLN (z 22 % VAT).