08
kwietnia
2016
|
02:00
Europe/Warsaw

Od A jak Arocs do Z jak Zetros: alfabet pojazdów budowlanych Daimlera na targach Bauma 2016 w Monachium

Od A jak Arocs do Z jak Zetros: alfabet pojazdów budowlanych Daimlera na targach Bauma 2016 w Monachium

  • Na powierzchni ponad 2100 m˛ Daimler zaprezentuje 22 pojazdy dla branży budowlanej
  • Główny bohater stoiska: Arocs, czyli jedyny typoszereg stworzony dla sektora budowlanego
  • Actros 4163 LS SLT jako czteroosiowy model z dodatkową dokręcaną osią pomocniczą
  • Unimog U 527 prezentuje możliwości nośnika narzędzi w budownictwie drogowym
  • Oferta Mercedes-Benz Vans pokrywa całe spektrum potrzeb branży budowlanej
  • Fuso Canter imponuje solidną konstrukcją i wysoką ładownością
  • Daimler Services - zróżnicowane usługi obejmujące wszystkie aspekty pojazdów budowlanych

„Strong. On every terrain." - tak brzmi motto Daimlera podczas targów branży budowlanej Bauma 2016 w Monachium (11-17 kwietnia). Największa tego rodzaju impreza na świecie jest idealnym miejscem do zaprezentowania zróżnicowanej gamy pojazdów koncernu ze Stuttgartu. Od A jak Arocs do Z jak Zetros, pokrywają one pełne spektrum potrzeb sektora budowlanego. Czy chodzi o miejski samochód dostawczy albo dużego vana, o ciężarówki w różnych klasach wagowych lub ciągniki siodłowe wagi ciężkiej, czy może o pojazdy specjalne - marki Mercedes-Benz i Fuso znajdują właściwą odpowiedź na każde pytanie w branży budowlanej. Na powierzchni wystawowej obejmującej 1700 m˛ w hali B4 i ponad 400 m˛ na otwartym terenie Daimler pokaże 22 pojazdy do niemal wszystkich możliwych zastosowań.

 

Ciężarówki Mercedes-Benz: Arocs, Atego, Actros i Actros/Arocs SLT

W segmencie ciężarówek Mercedes-Benz dla branży budowlanej główną rolę odgrywa „Drużyna A” z serią modelową Arocs na czele - to wyspecjalizowana ciężarówka do transportu budowlanego i prawdziwy profesjonalista w swoim fachu. Światowa premiera Arocsa odbyła się na targach Bauma 2013. Dziś jego oferta obejmuje kompletną gamę wariantów i konfiguracji, w tym Arocsa HAD z dołączanym napędem na wszystkie koła Hydraulic Auxiliary Drive. To obecnie prawdziwa sensacja wśród nabywców z sektora budowlanego. Z targami Bauma 2016 zbiega się wprowadzenie nowej, tandemowej osi zespolonej z przekładniami hipoidalnymi w dwóch różnych wersjach (2x10 t oraz 2x13 t) - z myślą o jeszcze wyższej wydajności, a także uzupełnienie oferty o kabiny z nisko położonym wejściem, dodatkowe warianty wyposażenia, takie jak kokpit z jasnym wnętrzem, oraz elementy opcjonalne w ramach linii Home lub Style. Na targach Bauma możliwości Arocsa będzie reprezentować sześć egzemplarzy.

Do „Drużyny A” należą również inne serie modelowe. Na stoisku Mercedes-Benz będzie prezentowana na przykład wywrotka wagi średniej Atego z napędem na wszystkie koła. Zróżnicowaną gamę pojazdów na rynki eksportowe całego świata kompletuje sprawdzony Actros. Tradycyjnie, szczególną uwagę przykuwają zestawy ciężkich ciągników Actros SLT i Arocs SLT z naczepami. Drzwi do świata najcięższych modeli na targach Bauma 2016 otwiera czteroosiowy Actros 4163 LS semi-SLT z dodatkową dokręcaną osią pomocniczą, skonfigurowany dla masy całego zestawu równej 155 t.

 

Ciężarówki specjalne Mercedes-Benz: Unimog, Zetros i Econic

Pojazd do nietypowych zadań: Unimog prezentuje swoje wyjątkowe zdolności na budowie jako wyspecjalizowany nośnik narzędzi dostępny w seriach modelowych od U 218 do U 530 i z szeroką gamą dodatkowego wyposażenia, która teraz obejmuje nawet układ czterech kół skrętnych. Do zastosowań terenowych stworzono Unimoga U 4027/U 5027, zdolnego dojechać tam, gdzie inni nigdy nie dotrą. Eksponowany na targach Bauma egzemplarz Unimoga U 527 zademonstruje możliwości nośnika narzędzi w budownictwie drogowym. Także Mercedes-Benz Zetros dysponuje stałym napędem na wszystkie koła - a przy okazji oferuje ładowność pojazdu wagi ciężkiej. Ekstremalnie wytrzymała ciężarówka z kabiną za silnikiem będzie reprezentowana jako trzyosiowy model przeznaczony do ciężkiego transportu terenowego. Swoją karierę pojazdu budowlanego rozpoczyna Mercedes-Benz Econic. Dzięki nisko zabudowanej kabinie, zapewniającej optymalną widoczność rowerzystów i pieszych, zwiększa on poziom bezpieczeństwa w miejskim transporcie budowlanym.

Ciężarówki szyte na miarę - Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks (CTT), Centrum Informacji Branżowej - BIC

Wszystko, czego tylko potrzeba: Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks (CTT) buduje pojazdy dopasowane do indywidualnych potrzeb. Czy chodzi o modyfikacje rozstawu osi, czy o pięcioosiowego Arocsa w konfiguracji 10x4, Zetrosa jako ciągnik siodłowy lub z podwójną kabiną – zakład ten produkuje niestandardowe warianty ciężarówek i dostarcza je klientom z całego świata. Powstają one w bliskiej współpracy z centralnym działem rozwoju Daimler Trucks i są objęte serwisem oraz gwarancją i rękojmią Mercedes-Benz.

Zobacz, porównaj i przejedź się pojazdami budowlanymi Mercedes-Benz i Fuso: to możliwe dzięki Centrum Informacji Branżowej (BIC). Tuż przy wejściu do fabryki samochodów ciężarowych w Wörth klienci mogą sprawdzić informacje na temat około 180 ciężarówek wszystkich serii modelowych i klas wagowych, w tym około 40 wywrotek, betoniarek i platform. Wyposażono je w nadwozia renomowanych dostawców. W Centrum Informacji Branżowej na nabywców czekają wykwalifikowani i bezstronni doradcy oferujący możliwość przejechania się obciążoną ciężarówką, także w terenie.

 

Mercedes-Benz Vans: Sprinter, Vito i Citan

Jako dostawca pełnej gamy pojazdów użytkowych, Mercedes-Benz Vans pokrywa całe spektrum zapotrzebowań w branży budowlanej. Bestsellerowy Sprinter jest obecny na placach budowy w różnych wariantach: jako samochód skrzyniowy, samochód z kabiną załogową, furgon, wywrotka oraz kombi, ze specjalnymi nadwoziami i zabudowami, z napędem na tylną lub obie osie. Podczas targów Bauma 2016 prezentowany będzie Sprinter z podwójną kabiną i nadwoziem typu wywrotka oraz jako samochód skrzyniowy. Wszechstronność modelu Vito zostanie z kolei pokazana na przykładzie odmiany Mixto z długim rozstawem osi, którą można wykorzystywać zarówno do transportu osób, jak i towarów, a napęd na obie osie zapewnia jej odpowiednie walory trakcyjne także poza utwardzoną nawierzchnią. Kompaktowy Citan pojawi się na targach w zmodernizowanej wersji, z bogatszym wyposażeniem i nową, dwusprzęgłową przekładnią 6G-DCT, a także z ofertą dodatkowych akcesoriów.

Dzięki gamie rozwiązań VanSolution oddział Mercedes-Benz Vans poszerza swoją ofertę o kompletne pojazdy z nadwoziami i zabudowami pochodzącymi z jednego źródła, z pełną gwarancją fabryczną i rękojmią - również dla branży budowlanej.

 

Fuso Canter: niezniszczalna, lekka ciężarówka o wysokiej ładowności

Solidna konstrukcja, trwałe podzespoły, wysoka ładowność, doskonała zwrotność i niskie koszty - Fuso Canter reprezentuje cenione w sektorze budowlanym walory. Ma dającą więcej przestrzeni ladunkowej kabinę kierowcy umieszczoną nad silnikiem, stabilną ramę, wytrzymałe osie oraz kompaktowe i mocne silniki, a jego dopuszczalna masa całkowita waha się od 3,5 do 8,55 t. Na tym nie koniec: kolejną zaletą Cantera jest przekładnia dwusprzęgłowa Duonic, która obniża zużycie paliwa i zwiększa komfort jazdy. Szeroka gama modelu obejmuje imponujący prowadzeniem w terenie wariant 4x4, pierwszą w Europie, wyjątkowo oszczędną ciężarówkę hybrydową Canter Eco Hybrid, a także cichego niczym szept Cantera E-Cell, który dzięki napędowi elektrycznemu nie emituje podczas jazdy żadnych spalin.

 

Usługi Daimlera: zróżnicowana oferta

Kupując ciężarówkę Mercedes-Benz, kierowcy i firmy nigdy nie są pozostawieni samym sobie - oferta każdego pojazdu obejmuje gamę unikalnych, efektywnych usług. Mercedes-Benz Bank zapewnia dopasowane do potrzeb finansowanie lub odpowiedni model leasingu. Usługi wiodącego europejskiego dostawcy telematyki FleetBoard pomagają w zmniejszeniu zapotrzebowania na paliwo i ograniczeniu zużycia eksploatacyjnego, zapewniając wsparcie przy zarządzaniu zleceniami oraz odczytywaniu informacji z karty kierowcy. Zdalny odczyt karty kierowcy daje przedsiębiorcy informacja na temat czasów pracy i wypoczynku pracownika i stwarza warunki do jak najepszego planowania tras. Równocześnie spełnione są wymogi prawne odnośnie dokumentowania czasu pracy i wypoczynku kierowcy. Pojazdy budowlane - nawet Actros SLT - dostępne są w ramach oferty wynajmu CharterWay, czy to na 24 godziny, czy na kilka miesięcy, którą uzupełniają specjalne kontrakty flotowe. Dzięki bezpłatnemu rozwiązaniu Mercedes-Benz ServiceCard klienci do wszystkiego mogą używać jednej karty. Pozwala ona tankować na najtańszych stacjach na trasie, płacić za usługi i autostrady, a także łatwiej koordynować pomoc w razie awarii pojazdu. Oferta Daimlera obejmuje również TruckStore - największą w Europie sieć dealerską odpowiedzialną za zakup i sprzedaż używanych samochodów ciężarowych oraz dostawczych. Średnio potencjalni nabywcy mają do wyboru około 4000 pojazdów, w tym wiele pojazdów budowlanych. Ogólnoeuropejski, jednolity system wyceny i dodatkowe usługi zapewniają korzystne, indywidualnie przygotowane oferty.