Warszawa,
15
czerwca
2020
|
15:14
Europe/Warsaw

Polska kampania nowego Mercedesa CLA z nagrodami w konkursie Innovation 2020

Kampania nowego Mercedesa CLA pod hasłem „Twoje zasady. Twoja gra” została uhonorowana dwiema nagrodami w konkursie Innovation 2020, promującym nowatorskie koncepcje w obszarze komunikacji. To pierwsza w Polsce reklama mobilna sterowana głosem, dopasowana do potrzeb i stylu życia grupy docelowej kompaktowych modeli z gwiazdą.

Konkurs Innovation wyłania nowoczesne rozwiązania i świeże, odważne pomysły w dziedzinie reklamy. Jego motywem przewodnim jest innowacja rozumiana nie tylko jak coś zupełnie nowego, ale również jako drobna, lecz istotna zmiana, zaspokojenie niedostrzeżonej potrzeby lub udoskonalenie istniejącej usługi. Konkurs – skierowany do firm, środowisk technologicznych i świata mediów – nagradza projekty, usługi lub rozwiązania, które są skuteczne i nowatorskie jednocześnie. Obok dużych przedsiębiorstw docenia też start-upy oraz działania społeczne – stanowi więc przekrój wiodących projektów komunikacyjnych na polskim rynku. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.innovation.sar.org.pl.

Gala rozdania nagród w konkursie Innovation 2020 odbyła się na początku czerwca, w trybie online, bez udziału publiczności. Jury doświadczonych specjalistów z czołowych firm działających na polskim rynku nagrodziło łącznie 53 projekty – w tym innowacyjną kampanię nowego Mercedesa CLA, która „zgarnęła” srebro (kategoria innowacyjnych doświadczeń – CX/UX) oraz brąz (kategoria formatów mediowych/reklamowych). To już druga taka nagroda dla Mercedes-Benz Polska oraz modelu CLA.

Reklama „Twoje zasady. Twoja gra” przeniosła doświadczenie głosowego sterowania funkcjami auta do naturalnego środowiska odbiorców, czyli do urządzeń mobilnych. To odpowiedź na zmianę zwyczajów w procesie zakupowym – konsumenci coraz częściej podejmują decyzje na bazie informacji, które znajdą w sieci. Jednocześnie chętnie korzystają z nowoczesnych udogodnień, takich jak obsługa głosowa – a Mercedes-Benz, z inteligentnym sterowaniem głosowym aktywowanym hasłem „Hej Mercedes”, jest w tej dziedzinie liderem. Stąd pomysł na włączenie doświadczenia obsługi głosowej w reklamę nowego CLA.

– Cieszymy się, że jury konkursu doceniło kampanię naszego nowego CLA. Słowo „innowacyjna” wyjątkowo do niej pasuje – to pierwsza w Polsce emisja reklamy mobile sterowanej głosem. Jej zamysł idealnie wpisuje się w profil klientów kompaktowych Mercedesów. To świadomi użytkownicy nowych technologii, doceniający nowatorskie funkcje, jakie oferuje nasz inteligentny system multimedialny MBUX. Za sprawą innowacyjnej kampanii chcieliśmy podkreślić, że Mercedes wprowadza najnowsze rozwiązania nie tylko w samochodach, ale także w obszarze komunikacji – i udało się, bo reklama zanotowała bardzo dobre wyniki i zebrała przychylne opinie – podsumowała Urszula Reichman, Dyrektor Marketingu i Produktu Mercedes-Benz Polska