10
lipca
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

Popularniejszy niż kiedykolwiek - nowy Mercedes-Benz Sprinter świętuje pierwszy rok produkcji

Nowy Mercedes-Benz Sprinter dopisuje ciąg dalszy historii swojego sukcesu. W rok od uruchomienia produkcji model pozostaje numerem 1 w segmencie dużych vanów o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 tony. Pomiędzy lipcem 2013 a majem 2014 roku oddział Mercedes-Benz Vans tylko w Europie i Ameryce Północnej sprzedał około 134 tys. nowych Sprinterów (ubiegły rok: 116 tys.).

Powyższe dane oznaczają około 15-proc. wzrost względem tego samego okresu w minionych latach, przy czym na wielu rynkach (w tym w Polsce) okazał się jeszcze większy. Największym rynkiem zbytu są Niemcy, a za nimi plasują się USA i Wielka Brytania. W samych Niemczech rynkowy udział nowego Sprintera wzrósł do rekordowego poziomu ponad 30 proc.

Nad Wisłą, sprzedaż Sprintera wzrosła względem poprzedniego roku o niemal 20% i w I poł. roku 2014 osiągnęła poziom ponad 1500 sztuk. Oznacza to, iż w Polsce sprzedaż tego modelu zaspokaja ponad 17% rynku.

Ze względu na wysoki popyt dział aut dostawczych Mercedes-Benz zwiększył odpowiednio wydajność dwóch niemieckich fabryk. Zakłady w Düsseldorfie każdego dnia opuszcza ponad 700 nowych Spriterów, a w Ludwigsfelde - ponad 200. Model jest oferowany na 130 rynkach; ponad 75 proc. jego produkcji trafia na eksport.


"W ubiegłym roku Sprinter po raz kolejny podniósł poprzeczkę w segmencie vanów" - mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans. "Nowy Sprinter nie ma sobie równych w dziedzinie bezpieczeństwa, wydajności i jakości. Jest niezmiennie pionierem w swojej klasie, doceniają go nasi klienci. Wysoki popyt wskazuje, że mamy w ofercie najlepszego vana na rynku".

Łącznie, dział Mercedes-Benz Vans zainwestował w nowego Sprintera ponad 300 mln euro. Duże nakłady zostały przeznaczone na rozwój zakładów w Düsseldorfie i Ludwigsfelde i wyposażenie ich w najnowocześniejszy sprzęt.

"Ponieważ Sprinter jest naszym najważniejszym modelem i projektem produkcyjnym na najbliższe lata, odpowiednio dostosowaliśmy do tych założeń nasze fabryki" - mówi Frank Klein, szef produkcji Mercedes-Benz Vans. "Inwestycje zwracają się każdego dnia - z taśm produkcyjnych zjeżdżają pojazdy najwyższej jakości. W szczególności chciałbym podziękować zespołom w naszych dwóch zakładach w Düsseldorfie oraz Ludwigsfelde. To dzięki ich zaangażowaniu i ciężkiej pracy możemy osiągnąć tak wysoką wydajność produkcji. Co więcej, spojrzenie na wypełnioną po brzegi listę zamówień sprawia, że ze spokojem oczekujemy na drugą połowę roku".

Imponujący od samego początku - historia Sprintera

Od chwili debiutu w 1995 roku Mercedes-Benz Sprinter stał się marką samą dla siebie, i to na całym świecie. Model od początku ustanawiał klasowe wzorce w dziedzinie systemów wspomagania i bezpieczeństwa. W 1995 roku Mercedes-Benz jako pierwszy producent zamontował system ABS w aucie dostawczym - właśnie w Sprinterze. Kolejną nowością było wprowadzenie układu stabilizacji toru jazdy - Electronic Stability Program (ESP®) - w roku 2002. Następny pionierski krok oddziału Mercedes-Benz Vans to przekształcenie ESP w system ADAPTIVE ESP (2006). Wszystkie te elementy przyczyniły się do rynkowego sukcesu Sprintera. W ciągu minionych 19 lat znalazł on na całym świecie ponad 2,7 mln nabywców. Najnowsza generacja Sprintera wyróżnia się rozwiniętymi systemami bezpieczeństwa – w Polsce klienci bardzo cenią sobie m.in. Asystenta Bocznego Wiatru, standardowo montowanego w tym modelu.

Sprinter reprezentuje segment aut o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 t i plasuje się pomiędzy samochodami dostawczymi a ciężarówkami. Jego innowacyjna koncepcja spotyka się ze znakomitym odbiorem klientów nie tylko na rynkach europejskich, ale i na innych kontynentach - obecnie model oferowany jest w tysiącach wariantów w ponad 130 krajach.

Globalny status Sprintera odzwierciedlają także miejsca jego produkcji. Poza zakładami w Düsseldorfie i Ludwigsfelde w Niemczech jest on wytwarzany w Charleston w Karolinie Południowej (USA), González Catan (Argentyna), Fuzhou (Chiny) oraz Niżnym Nowogrodzie (Rosja). Czyni to Sprintera samochodem prawdziwie globalnym i jednym z kluczowych filarów strategii wzrostu Mercedes-Benz Vans, znanej pod hasłem "Vans goes global" (pol. auta dostawcze na globalną skalę). Polega ona na systematycznej globalizacji działalności działu i wykorzystaniu potencjału handlowego nowych, rosnących rynków.

Opisy zdjęć:
13C1219_03: Fabryka Mercedes-Benz w Düsseldorfie to największa wytwórnia aut dostawczych koncernu Daimler AG. Za montaż nadwozi odpowiada tu ponad 500 robotów.

13C1219_06: Pracownicy zakładów w Düsseldorfie montują przedni pas.

14C104_01: Fabryka Mercedes-Benz w Ludwigsfelde należy do największych pracodawców w Brandenburgii. Na zdjęciu: nowe Sprintery zjeżdżają z taśmy po zakończeniu finalnego montażu.

14C104_05: Pracownicy zakładów w Ludwigsfelde kontrolują jakość powłoki lakierniczej Sprintera.

Kontakt:
Aleksander Rzepecki Tel. +22 / 312 72 23
aleksander.rzepecki@daimler.com