Affalterbach,
02
lipca
2020
|
14:39
Europe/Warsaw

Powrót na tor: Mercedes-AMG Customer Racing znów przyspiesza

Odwołane lub przełożone wyścigi na całym świecie uniemożliwiały skuteczne planowanie działań w ramach wyścigowego programu GT firmy Mercedes-AMG. Jednak wraz z pierwszą rundą Nürburgring Endurance Series (NLS), która odbędzie się 27 czerwca, oraz kolejnymi nowo zaplanowanymi wyścigami, machina ruszyła: w pozostałej części sezonu aktywności Mercedes-AMG Motorsport Customer Racing koncentrują się na północnej pętli Nürburgringu – miejscu, które jest ściśle związane z DNA marki aut sportowych i wyczynowych z Affalterbach, zarówno pod względem historycznych osiągnięć wyścigowych, jak i licznych sesji testowo-walidacyjnych. Aktualny harmonogram obejmuje osiem rund NLS. Gwoździem programu będzie 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring (24-27 września). Kolejnym istotnym elementem jest seria GT World Challenge Europe z 24-godzinnym wyścigiem na Spa-Francorchamps. Również w ADAC GT Masters Mercedes-AMG Customer Racing ma w swoim składzie wykwalifikowanych specjalistów od wyścigów.

„Wszyscy uwielbiają to, co przechodziło »szlify« na Nürburgringu” – to słynne w Niemczech powiedzenie obowiązuje do dziś. Czy chodzi o samochody seryjne, czy o najnowszej generacji maszyny GT z Affalterbach, wszystkie przechodzą program rozwojowy w niemieckim regionie Eifel i są regularnie poddawane intensywnym testom na północnej pętli Nürburgringu. Co nie mniej ważne, od czasu historycznego, czterokrotnego zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w 2016 r. ten legendarny tor jest ściśle powiązany z historią zmagań Mercedes-AMG w sporcie motorowym. W pozostałej części sezonu 2020 „Zielone piekło” ponownie stanie się najważniejszym miejscem w kompaktowym kalendarzu Mercedes-AMG Customer Racing. W Nürburgring Endurance Series (NLS) i 24-godzinnym wyścigu wystartują dwa prywatne zespoły z rozszerzonym wsparciem Mercedes-AMG Customer Racing. Pierwszy z nich to GetSpeed Performance z kierowcami Maximilianem Buhkiem, Maximilianem Götzem, Raffaele Marciello i Fabianem Schillerem, a drugi – HRT (HAUPT RACING TEAM) z trzema Mercedesami-AMG GT3. HRT, nowa ekipa Huberta Haupta, który w ostatnich latach odniósł duży sukces jako kierowca Mercedes-AMG, na stanowisku dyrektora zespołu ma Seana Paula Breslina, dysponującego dużym doświadczeniem w wyścigach GT3. Po 10 latach udanych startów zespół BLACK FALCON wycofuje się z profesjonalnych wyścigów GT3 na północnej pętli i serii SRO; w przyszłości będzie on koncentrował się na sportowych aktywnościach dla klientów na całym świecie, m.in. z udziałem Mercedesów-AMG GT3 i GT4.

Zgodnie z obecnym planem ekipa HRT wystawi pierwszego Mercedesa-AMG GT3 na sezon NLS z silnym kwartetem kierowców w składzie: Adam Christodoulou, Maro Engel, Manuel Metzger i Luca Stolz. Kierowcami dwóch pozostałych maszyn będą: Nico Bastian, Yelmer Buurman i właściciel zespołu Hubert Haupt, a także Patrick Assenheimer, Dominik Baumann, Dirk Müller i Maro Engel; ten ostatni wystąpi w podwójnej roli. Z uwagi na zazębianie się terminów z innymi seriami wyścigów może jednak dojść do zmian w składzie.

Przed otwarciem sezonu NLS, zaplanowanym na 27 czerwca, większość zawodowych kierowców miała okazję intensywnie potrenować na słynnym torze, uczestnicząc w wirtualnych wyścigach Digital Nürburgring Endurance Series. W piątej rundzie DNLS Philip Ellis i Jack Sedgwick z zespołu MANN-FILTER Team HTP-WINWARD odnieśli pierwsze zwycięstwo dla Mercedes-AMG – po 3 godzinach rywalizacji wygrali w klasyfikacji generalnej. W tabeli wirtualnej serii ekipy startujące Mercedesem-AMG GT3 zajmują obecnie drugą (MANN-FILTER Team HTP-WINWARD) i trzecią (Team Heusinkveld) pozycję.

Podobnie jak w poprzednich latach, drugą atrakcją sezonu będzie 24-godzinny wyścig w Spa-Francorchamps. Do belgijskiego klasyka staną co najmniej dwa Mercedesy-AMG GT3 z szerokim wsparciem z Affalterbach, podobnie jak w rundach GT World Challenge Europe. W imieniu Mercedes-AMG w barwach zespołu HRT o punkty powalczą: Vincent Abril, Maro Engel i Luca Stolz. Kolejny zespół wspierany przez Mercedes-AMG – AKKA ASP, z trio w składzie: Timur Boguslavskiy, Felipe Fraga i Raffaele Marciello – nie tylko chce bronić mistrzostwa zespołów w pucharze Sprint Cup, ale spróbować też swoich sił w walce o triumf w „generalce” GT World Challenge Europe. Ta francuska ekipa zarówno w Endurance Cup, jak i w Sprint Cup planuje wystartować z trzema Mercedesami-AMG GT3.

W ADAC GT Masters zespoły klientów Mercedes-AMG planują ścigać się w silnych składach, bazując m.in. na zawodowych kierowcach wyścigowych (Maximilian Götz i Raffaelo Marciello z HTP WINWARD Motorsport oraz Maro Engel i Luca Stolz z Toksport WRT). Plany zakładają, że ta seria rozpocznie swój sezon na Lausitzringu, od 31 lipca do 2 sierpnia. Na linii startu stanie tam co najmniej pięć Mercedesów-AMG GT3 w barwach HTP WINWARD Motorsport, Toksport WRT i Zakspeed.

Stefan Wendl, szef Mercedes-AMG Customer Racing: „Jesteśmy bardzo zadowoleni i dziękujemy organizatorom za to, że wyścigi wracają na tory. To zasługa odpowiednich rozwiązań w zakresie higieny oraz współpracy z władzami. Podczas naszych planowanych działań zrobimy wszystko, aby te wymogi były przestrzegane i wdrażane w najlepszy możliwy sposób. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników, klientów i wszystkich zaangażowanych osób ma najwyższy priorytet. Mimo że większość wyścigów odbędzie się bez przedstawicieli mediów i fanów na miejscu, jest to ważny krok do normalności. Pod koniec czerwca wystartuje długo oczekiwana pierwsza runda Nürburgring Endurance Series. Z okazji 10. rocznicy naszego programu chcemy zapewnić szerokie wsparcie zespołom i klientom rywalizującym na północnej pętli. To tutaj zaplanowano osiem rund NLS oraz najważniejszy, 24-godzinny wyścig. Ponadto chcemy udzielić naszego rozbudowanego wsparcia podczas 24-godzinnego maratonu na Spa, w ramach GT World Challenge Europe. Cieszymy się, że razem z naszymi zespołami i kierowcami znów możemy ruszyć do przodu!”.

Maro Engel, ambasador marki Mercedes-AMG: „Nie mogę już doczekać się, gdy wrócę za kierownicę i znów zobaczę się z ludźmi na torze. Jak co roku niekwestionowaną atrakcją jest 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring, a także 24-godzinny maraton na Spa oraz GT World Challenge Europe, w którym znów będziemy walczyć o najwyższą stawkę po tym, jak w ubiegłym roku »przegapiliśmy« mistrzostwo. W tym miejscu chciałbym podziękować organizatorom wyścigów oraz Mercedes-AMG za umożliwienie mi zrealizowania tego wspaniałego programu. W tej trudnej sytuacji więzi w rodzinie Mercedes-AMG Motorsport stały się jeszcze bliższe”.