Warszawa/Poznań,
05
kwietnia
2018
|
09:30
Europe/Warsaw

Od Klasy A po AMG Project ONE – parada nowości Mercedes-Benz na targach Poznań Motor Show 2018

Sześć polskich debiutów, w tym najnowsza Klasa A, nowe wcielenie „Gelendy”, sportowe maszyny AMG z serii 53 oraz kolejna generacja Sprintera – to tylko niektóre z nowości, które Mercedes-Benz Polska zaprezentuje podczas Poznań Motor Show 2018 (5-8 kwietnia). Największą gwiazdą stoiska będzie sensacyjny hipersamochód Mercedes-AMG Project ONE o mocy ponad 1000 KM. Na gości stoiska czekają też inne atrakcje, m.in. przejażdżka elektrycznym smartem po specjalnym torze oraz polska edycja paneli eksperckich me Convention.

Ekspozycja Mercedes-Benz doskonale wpisuje się w tegoroczne hasło poznańskich targów – „Motoryzacja jutra”. Obok najnowszych modeli, które lada dzień trafią do salonów, producent pokaże w Poznaniu hipersamochód przyszłości – Mercedes-AMG Project ONE. Wyposażono go w hybrydowy napęd z bolidu Formuły 1 z benzynowym, wysokoobrotowym silnikiem 1.6 V6 turbo oraz czterema jednostkami elektrycznymi. Efekt: moc ponad 1000 KM, przyspieszenie od 0 do 200 km/h w mniej niż 6 s oraz prędkość maksymalna przekraczająca 350 km/h. Więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj: Mercedes-AMG Project One

Kolejną nowością poznańskich targów będzie najnowsza odsłona kompaktowej Klasy A. Model na nowo definiuje pojęcie nowoczesnego luksusu w swoim segmencie – otrzymał najnowszy system multimedialny MBUX, nową generację wydajnych jednostek napędowych oraz elementy wyposażenia z limuzyn Mercedesa, m.in. matrycowe reflektory diodowe oraz systemy wspomagające z funkcjami jazdy częściowo autonomicznej. Nie brakuje również najnowszych funkcji z zakresu łączności, w tym sterowania głosowego z rozpoznawaniem naturalnej mowy. Przykładowo, wystarczy powiedzieć „zimno mi”, a temperatura nawiewu w kabinie Klasy A automatycznie wzrośnie. Nowy kompakt z gwiazdą reprezentuje postęp na wszystkich polach: dynamiczny design, szlachetne wykończenie i najnowsze rozwiązania techniczne łączy z większą funkcjonalnością. Podróżującym oferuje więcej miejsca w kabinie i na bagaż, a kierowcy – lepszą widoczność. Więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj: Nowa Klasa A

Obok Klasy A pojawi się nowe wcielenie terenowej ikony – Klasy G. Ewolucyjna, wzorowana na legendarnej poprzedniczce stylizacja kryje znacznie przestronniejsze wnętrze z nowoczesnym, panoramicznym kokpitem oraz nową architekturę zawieszenia. W rezultacie „Gelenda” zapewnia nieznaną dotąd precyzję i stabilność prowadzenia na asfalcie, a jednocześnie może pochwalić się jeszcze lepszymi właściwości terenowymi. Dzięki systemowi DYNAMIC SELECT kierowca ma do wyboru szereg trybów jazdy, w tym zupełnie nowy program do jazdy w terenie – G-Mode. Więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj: Nowa Klasa G

Sportowe ramię Mercedes-AMG przedstawi modele z najnowszej serii 53 – CLS oraz Klasa E Kabriolet, łączące dynamiczny design i sportowe osiągi z wysoką efektywnością. Do ich napędu służy nowy, zelektryfikowany 3-litrowy silnik benzynowy R6 (435 KM) z układem podwójnego doładowania, wykorzystującym klasyczną turbosprężarkę i kompresor elektryczny. Standardowo oba modele są wyposażone w aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ oraz pneumatyczne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+. Każdy z nich przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 s. Więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj: Seria 53 AMG

Rodzinę flagowej serii modelowej Mercedes-Benz będzie reprezentować Klasa S Coupe po liftingu, wyróżniająca się m.in. nowym silnikiem 4.0 V8 biturbo, aktywnym tempomatem Active Distance Control DISTRONIC uwzględniającym znaki drogowe, najbliższe zakręty i skrzyżowania oraz systemem kontroli komfortu ENERGIZING. Ten ostatni łączy poszczególne układy pojazdu z zakresu komfortu – m.in. podgrzewanie i masaż siedzeń, nastrojowe oświetlenie oraz system audio – i tworzy na pokładzie atmosferę dopasowaną do nastroju podróżujących. Odnowiona Klasa S Coupe otrzymała również udoskonalone „widzące” zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z funkcją pochylania w zakrętach oraz innowacyjne tylne lampy OLED z unikalnym efektem świetlnym. Więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj: Nowa Klasa S Coupe

W Poznaniu nie zabraknie również użytkowych modeli Mercedes-Benz Vans, w tym zupełnie nowego Sprintera. Bestseller wśród dużych aut dostawczych jest jeszcze bardziej wszechstronny od uznanego poprzednika – występuje w konfiguracji przednio-, tylno- lub czteronapędowej, z szeroką gamą silników wysokoprężnych oraz w imponującej palecie odmian wagowych i nadwoziowych. Łącznie, oferta modelu obejmuje aż 1700 wariantów! Równocześnie Sprinter otrzymał szereg rozwiązań, które codzienną pracę kierowcy czynią łatwiejszą i bezpieczniejszą: począwszy od kamer wspomagających parkowanie przez dodatkowe schowki aż po nowoczesne funkcje łączności, w tym najnowszą generację systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX – tego samego, który można spotkać w nowej Klasie A. Więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj: Nowy Sprinter

Na stoisku Mercedes-Benz atrakcje czekają również na tych, którzy sami zechcą poprowadzić – chętni zyskają okazję, by przetestować niesamowitą zwrotność smarta fortwo electric drive. Jego średnica zawracania wynosi zaledwie 6,95 m. Na specjalnie przygotowanym torze będzie można sprawdzić również własne umiejętności za kierownicą.

W Poznaniu Mercedes-Benz kontynuuje również cykl spotkań pod hasłem „me Convention”. W piątek 6 kwietnia w ramach konwencji odbędą się spotkania prowadzone przez znanych popularyzatorów technologii: Jowitę Michalską i Pawła Pilarczyka. Ich gośćmi zaś będą: dziennikarz technologiczno-motoryzacyjny Artur Włodarski, analityk trendów i doradca w zakresie innowacji Adam Przeździęk oraz reprezentująca Fundację Bęc Zmiana ekspertka od nowoczesnej architektury miejskiej – Bogna Świątkowska. Program me Convention wygląda następująco:

10:00-11:00 – „Ray Kurzweil: jak technologia wpłynie na świat w ciągu najbliższych 20 lat – predykcje według futurologa z Doliny Krzemowej” (prezentacja Jowity Michalskiej i dyskusja z udziałem Pawła Pilarczyka oraz Aleksandra Rzepeckiego)

12:00-13:00 – „Przyszłość, rozwój, nowe idee – miasta przyszłości wymyślane są już dziś” (rozmowa Jowity Michalskiej z Bogną Świątkowską)

14:00-15:00 – „Cyfrowi pomocnicy – czyli elektroniczne gadżety, z którymi można porozmawiać” – prezentacja na temat systemu MBUX, Alexy, Siri oraz inteligentnego sprzętu AGD (prowadzą Paweł Pilarczyk i Adam Przeździęk)

16:00-17:00 – „Samochody autonomiczne – jak bardzo zmienią nasz świat?” (Paweł Pilarczyk i Artur Włodarski)

Targi Poznań Motor Show odbędą się w halach MTP przy ul. Głogowskiej 14. Impreza rozpoczyna się 5 kwietnia, od dnia prasowego (godz. 8:00-18:00). W piątek 6 kwietnia hale targowe będą otwarte w godzinach 10:00-20:00, a w sobotę 6 kwietnia oraz niedzielę 7 kwietnia – od 10:00 do 18:00. Dodatkowe informacje znajdują się na stronie motorshow.pl.

Ekspozycja Mercedes-Benz prezentowana będzie w hali nr 3, a także na przylegającym do niej terenie zewnętrznym. W dniach 5, 7 i 8 kwietnia stoiska Mercedesa można zwiedzać z przewodnikiem – menedżerowie produktu będą oprowadzać gości i opowiadać o poszczególnych modelach o godzinach 11:00, 13:00 oraz 15:00.

 

Przemówienie Prezesa Mercedes-Benz Polska, Marca Boderke, Poznań 5 kwietnia 2018 r.

Numer 1 w Polsce i na Świecie

Mercedes-Benz od lat buduje i umacnia swoją pozycję jako czołowa marka premium – zarówno na Świecie, jak i w Polsce. W ubiegłym roku globalnie sprzedaliśmy ponad 2,3 mln pojazdów, w tym ponad 16 000 w Polsce (+42%). I jesteśmy numerem 1 wśród marek samochodów premium.

GLC i Klasa E – bestsellerowe modele Mercedes-Benz

Polski rynek ma ogromny potencjał i jest jednym z najważniejszych rynków Mercedes-Benz. Najchętniej wybieranym modelem Mercedes-Benz w 2017 r. w Polsce był SUV klasy średniej – GLC (ponad 3100 sprzedanych egzemplarzy). Za nim uplasowała się rodzina Klasy E, zaprezentowana w ub.r. właśnie w Poznaniu.

Sprzedaż AMG w Polsce rośnie w imponującym tempie

Szczególnie imponujące są wyniki marki AMG, która świętowała w ub.r. roku swoje 50. urodziny. Polska zajmuje 3. miejsce pod względem sprzedaży samochodów Mercedes-AMG w Regionie Europa (Unia Europejska bez Niemiec – przyp. red.) – przed krajami takimi jak Francja czy Belgia! Wraz ze swoim nowym podejściem, skoncentrowanym na osiągach przyszłości – AMG Future Performance – Mercedes-AMG jest zdecydowanie światowym numerem 1 wśród marek samochodów o wysokich osiągach.

Inwestycje w Polsce – fabryka silników w Jaworze

Mercedes-Benz nie tylko sprzedaje samochody w Polsce, ale i prowadzi tu swoje inwestycje. Nowa fabryka silników Mercedes-Benz w Jaworze jest jedną z najważniejszych i największych inwestycji przemysłowych w naszym kraju. Warta 500 mln euro, stworzy setki miejsc pracy. Co istotne, oba silniki wytwarzane w Polsce (OM 654 oraz M 254) posłużą do napędu niemal wszystkich modeli Mercedes-Benz, w tym hybryd plug-in.

Nasza strategia: CASE

Connected (połączony), Autonomous (autonomiczny), Shared (współdzielony), Electric (elektryczny): każdy z tych filarów ma siłę, by całkowicie odmienić branżę motoryzacyjną. Ale prawdziwa rewolucja polega na połączeniu ich w jeden spójny zestaw. A ponieważ elektromobilność to jeden z czołowych tematów w Polsce, proszę pozwolić mi na przybliżenie tego jednego elementu strategii CASE.

Mercedes-Benz jest właśnie w trakcie swojej elektrycznej ofensywy. Mamy dziś szerokie portfolio produktów i zamierzamy dalej poszerzać je w przyszłości, rozwijając naszą markę technologii EQ. Mamy też konkretną „mapę drogową elektromobilności”.

Wiadomość numer 1: pierwszymi seryjnie produkowanymi samochodami z nowej elektrycznej rodziny EQ są elektryczne modele smarta. W przyszłości w naszej gamie będziemy mieć też kolejne hybrydowe układy napędowe plug-in EQ Power.

Wiadomość numer 2: jako wynalazca automobilu, chcemy odgrywać kluczową rolę w kształtowaniu i promowaniu elektrycznej mobilności we wszystkich jej aspektach. Nasza strategia CASE obejmuje auta elektryczne, hybrydowe i napędzane energią z ogniw paliwowych. Do 2022 roku planujemy mieć w naszej ofercie ponad 50 zelektryfikowanych wariantów samochodów.

Mercedes-AMG Project ONE: doświadczenie wprost ze świata Formuły 1

Project One dysponuje hybrydowym zespołem napędowym z bolidu Formuły 1 z benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 1.6 V6, który „rozkręca się” do 11 000 obr./min.

Moc systemowa to ponad 1000 KM, z czego ponad 680 KM przypada na koła tylne, a 326 KM – na przednie.

Przyspieszenie 0-200 km/h jest możliwe w czasie poniżej 6 s, a prędkość maksymalna to ponad 350 km/h

Cztery jednostki elektryczne, z czego dwie napędzające przednią oś – Mercedes-AMG Project ONE może poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym.

Hybrydowy napęd plug-in – z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła – pozwala jednorazowo pokonać 25 km bez angażowania silnika spalinowego.