Warszawa,
13
października
2021
|
13:52
Europe/Warsaw

Projekt „Eko poradnik” Mercedes-Benz Polska z nagrodą w kategorii Wydarzenie Medialne Roku

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Press-Service Monitoring Mediów po raz pierwszy przyznały nagrody w konkursie e-Mobility Media Awards. Wyłoniono w nich dziennikarzy i marki, które prowadzą najskuteczniejsze kampanie informacyjno-promocyjne, edukacyjne oraz marketingowe na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce. Jedną z nagród przyznaną przez kapitułę otrzymał polski oddział Mercedes-Benz – za cykl filmów i publikacji pt. „Eko poradnik”, który w przystępny sposób przybliża realia eksploatacji samochodów z hybrydowym napędem plug-in oraz w 100% elektrycznym.

Elektromobilność to kierunek na przyszłość transportu, ale i zupełnie nowa materia. W „oswojeniu się” z autami elektrycznymi pomagają rzetelne publikacje oraz konsekwentnie realizowane projekty komunikacyjne. W tym roku po raz pierwszy zorganizowano konkurs e-Mobility Media Awards, którego zadaniem jest zwrócenie uwagi na rolę mediów w rozwoju elektromobilności w Polsce. Nagrody w konkursie mają doceniać dziennikarzy, redakcje oraz marki budujące świadomość i akceptację społeczną dla pojazdów elektrycznych.

Zwycięzców konkursu e-Mobility Media Awards ogłoszono podczas Kongresu Nowej Mobilności 2021 w Łodzi – największej w Polsce konferencji dotyczącej elektromobilności i zrównoważonego transportu, z udziałem ekspertów oraz przedstawicieli branży. Kapituła składająca się z przedstawicieli PSMM, PSPA oraz partnerów kampanii Elektromobilni.pl przyznała nagrody na podstawie analizy przeprowadzonej przez Press-Service Monitoring Mediów (PSMM) oraz zgłoszeń dokonanych przez stronę internetową Elektomobilni.pl.

Mercedes-Benz Polska otrzymał nagrodę e-Mobility Media Awards 2021 w kategorii Wydarzenie Medialne Roku – dla najlepszego wydarzenia medialnego dotyczącego elektromobilności spośród wszystkich zgłoszonych inicjatyw, zorganizowanego w okresie od 1 września 2020 r. do 30 września 2021 r. Zwyciężył projekt Mercedesa pt. „Eko poradnik”, który w przystępny sposób przekazywał wiedzę na temat codziennej eksploatacji samochodu z hybrydowym napędem plug-in i auta w 100% elektrycznego oraz całego ekosystemu, który jest z tym związany – od przydatnych aplikacji aż po ładowanie. Bohaterami „Eko poradnika” byli uznany sportowiec, skialpinista Andrzej Bargiel oraz ekspert motoryzacyjny i trener techniki jazdy Przemek Bosek.

Serii produkcji video towarzyszyły wpisy w sekcji blogowej serwisu prasowego Mercedes-Benz. Cykl filmów „Ekoporadnik” można znaleźć na koncie Mercedes-Benz Polska na YouTubie, pod adresem: https://www.youtube.com/playlist?list=PL6XsaLlshuym-5F47poh6Il1K1jofkWvV

Aktywne wsparcie inicjatyw na rzecz popularyzacji elektromobilności to jeden z elementów strategii Mercedes-Benz. Jedną z takich inicjatyw jest portal elektromobilni.pl, który oferuje szereg przydatnych funkcji użytkownikom aut na prąd oraz tym, którzy rozważają zakup takiego pojazdu. Są wśród nich katalog modeli samochodów, mapa stacji ładowania, kalkulatory kosztów ładowania i całkowitych kosztów posiadania (TCO) czy porównywarka taryf. Ponadto w ramach strony elektromobilni.pl działa Klub EV Polska – klub zrzeszający użytkowników aut elektrycznych. Jego członkowie wspierają się wymianą doświadczeń i mogą liczyć na szereg profitów, takich jak bezpłatne przejazdy autostradami oraz zniżki na ładowanie.