Stuttgart,
19
października
2021
|
15:50
Europe/Warsaw

Projekt MAYBACH: Mercedes-Benz i Virgil Abloh znów wyznaczają punkt odniesienia w kreatywnej współpracy na styku motoryzacji i mody

Po swoim zeszłorocznym projekcie modernizacji kultowej Klasy G, projektant mody Virgil Abloh pisze kolejny własny rozdział w historii Mercedes-Benz – tym razem wspólnie z marką Mercedes-Maybach. Erudyta, politolog, architekt, dyrektor kreatywny i projektant odzieży połączy siły z Gordenem Wagenerem, dyrektorem designu Mercedes-Benz, by stworzyć elektryczny samochód pokazowy, który zostanie oficjalnie odsłonięty 1 grudnia 2021 r. podczas targów Art Basel w Miami Beach.

Projekt MAYBACH zbiega się z wyjątkową rocznicą – w tym roku mija 100 lat, odkąd Karl Maybach i jego ojciec Wilhelm pokazali pierwszego Maybacha, model W 3. Od początku przyświecała im ambicja tworzenia tego, co „najlepsze z najlepszych”. Tak narodziła się marka, która dziś – jako Mercedes-Maybach – jest jedną z najbardziej wyjątkowych i ekskluzywnych w motoryzacyjnym świecie. Zgodnie ze swoimi korzeniami samochody Mercedes-Maybach służą kreatywnej eksploracji, inspirując szerokie grono klientów – od członków rodzin królewskich i światowych liderów po marzycieli i luminarzy – do spoglądania poza teraźniejszość oraz odkrywania nowych dróg luksusowego designu. Teraz, wspólnie z Virgilem Ablohem, czas na kolejny etap tej podróży: elektryczny samochód pokazowy, który będzie symbolem nowej ery odkryć.

Dzięki doświadczeniu w inżynierii lądowej i architekturze Virgil Abloh ma unikalne podejście do luksusowego designu – potrafi osiągnąć tu niespotykaną równowagę pomiędzy formą a funkcją. Gdy połączy swoje siły z wrodzonym rozumieniem projektowania samochodów Gordena Wagener, ma szansę przesunąć granice funkcjonalności i stylu. Tak powstanie pokazowy samochód, który skieruje legendę Maybacha w kulturowe centrum naszej epoki.

Dzisiaj Mercedes-Maybach jest marką, która wykracza poza motoryzację i jest symbolem statusu, innowacji oraz wartości w różnych branżach i wśród różnych pokoleń– mówi Bettina Fetzer, wiceprezes Mercedes-Benz AG ds. komunikacji i marketingu. Połączenie technicznej perfekcji Mercedes-Benz i ekskluzywności Maybacha sprawia, że Mercedes-Maybach oferuje naszym najbardziej wymagającym klientom wyjątkowe doświadczenie. Cieszymy się, że wspólnie z naszym zaufanym partnerem, Virgilem Ablohem, możemy zainspirować zarówno obecnych, jak i nowych odbiorców do świeżego spojrzenia na naszą kultową markę.

Dziedzictwo Maybacha opiera się na eksplorowaniu, na rozwijaniu kreatywności, życiu poza status quo. W kolejnej fazie przyjmujemy te ideały i przenosimy je w przyszłość, zapraszając do poznania tej ikony kolejne pokolenie”– mówi Virgil Abloh. Wspólnie wkraczamy w nową erę odkryć.

Dzięki projektowi MAYBACH definiujemy kolejny poziom luksusu – dodaje Gorden Wagener, dyrektor ds. designu Mercedes-Benz AG. Po 100 latach przenosimy markę w luksusową, elektryczną przyszłość. Wraz z Virgilem piszemy nowy zbiór zasad Mercedes-Maybach.

Virgil Abloh: informacje

Urodzony w Rockford w stanie Illinois Virgil Abloh jest artystą, architektem, inżynierem, dyrektorem kreatywnym i projektantem mody. Ukończył studia na wydziale inżynierii lądowej na Uniwersytecie Wisconsin w Madison oraz architekturę w Instytucie Technologii (IIT) w Chicago, gdzie zaczął tworzyć zasady swojej praktyki artystycznej. Latem 2019 r. Muzeum Sztuki Współczesnej w Chicago zaprezentowało obszerny przegląd prac Abloha – to jedna z najczęściej odwiedzanych wystaw w historii muzeum. Obecnie Virgil Abloh jest głównym dyrektorem kreatywnym i założycielem marki Off-White oraz dyrektorem artystycznym męskiej kolekcji w Louis Vuitton.

Gorden Wagener: informacje

Urodzony w Essen Gorden Wagener jest szefem designu w Grupie Daimler oraz w Mercedes-Benz – stanowisko to piastuje od 2016 r. Po ukończeniu studiów na kierunku wzornictwa przemysłowego na uniwersytecie w Essen doskonalił swoje umiejętności w zakresie projektowania transportu na londyńskiej uczelni artystycznej Royal College of Art. Do Mercedes-Benz dołączył ponad dwie dekady temu. W 2008 r. został dyrektorem działu designu w Daimler AG. Jego „podpis” noszą wszystkie aktualne modele z portfolio pojazdów Grupy Daimler, od aut osobowych i dostawczych Mercedes-Benz po wszystkie pojazdy ciężarowe i autobusy Daimler Trucks AG. Jego przełomowe projekty zapewniły mu szereg wyróżnień, w tym honorową profesurę na Uniwersytecie Sztuki i Projektowania Moholy-Nagy w Budapeszcie (2009) oraz doktorat honoris causa na Politechnice Sofijskiej (2010).