Warszawa,
21
lipca
2020
|
11:24
Europe/Warsaw

Rafał Sonik ambasadorem nowej Klasy V

Hej Mercedes! – od tych słów Rafał Sonik, utytułowany rajdowiec i przedsiębiorca, może teraz zaczynać dzień. Sportowiec niedawno przesiadł się do Klasy V 300d 4MATIC w najnowszej wersji, m.in. z umożliwiającym sterowanie głosem najnowocześniejszym multimedialnym systemem MBUX na pokładzie

Połączenie sportowej pasji i temperamentu z praktycznością i komfortem jest możliwe. Dowodzi tego Mercedes-Benz Klasa V, która już od sześciu lat odnosi sukcesy jako wszechstronny, wyrazisty, stylowy rodzinny van klasy premium. Model ten wyznaczył w całym segmencie MPV standardy w zakresie stylistyki, wysokiej jakości, komfortu, bezpieczeństwa i systemów asystujących. W ubiegłym roku na rynku zadebiutowała odświeżona wersja tego przestronnego i jednocześnie eleganckiego pojazdu o wielu zastosowaniach.

Ta właśnie wszechstronność i wyrafinowana stylistyka, połączona z nowym topowym silnikiem o mocy 176 kW (239 KM) i momencie obrotowym 500 Nm, który zapewnia najlepsze wartości w segmencie MPV – przemówiły do rajdowca, przedsiębiorcy i filantropa Rafała Sonika, który na co dzień lubi łączyć sportową pasję i życie zawodowe. Dzięki zaś obecności na pokładzie multimedialnego systemu MBUX uwzględniającego sterowanie głosowe – sam również może do swojej Klasy V przemówić. Aby uruchomić wydawanie komend głosem, wystarczy, że powie: Hej, Mercedes!

Samochód od wielu lat jest dla mnie nie tylko środkiem lokomocji, ale też miejscem pracy. W Klasie V mogę odbywać spotkania, wygodnie prowadzić wideokonferencje i maksymalnie wykorzystać czas w drodze na obowiązki zawodowe. Co więcej napęd na cztery koła pozwala mi bez problemu dotrzeć w niemal każde miejsce treningu quadowego. Nawet to z pozoru niedostępne. Dla każdego miłośnika off-roadu to szczególnie cenna cecha – mówi Rafał Sonik.

Klasa V, którą będzie jeździł Rafał Sonik, to model 300d 4MATIC w wersji EXCLUSIVE z otwieranym szklanym dachem oraz pakietem sportowym AMG – któremu model zawdzięcza bardziej wyrazisty wygląd, m.in. za sprawą nowej, nabijanej chromowanymi pinami osłony chłodnicy. Dynamika czterocylindrowego silnika OM 654 Klasy V o mocy 176 kW (239 KM) łączy się z rozsądnym apetytem na paliwo: szacowane łączne zużycie wynosi 7,3 l / 100 km, a łączna emisja CO2 191 g / km.

Na tę oszczędność oraz komfort użytkowania duży wpływ ma m.in. dostępna w Klasie V po raz pierwszy automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC.

Jednym z wyznaczników Klasy V na tle segmentu MPV jest jej bogate wyposażenie w systemy bezpieczeństwa. Facelifting dotyczył również tego obszaru i nowy model oferuje jeszcze bardziej kompleksową gamę wielofunkcyjnych systemów bezpieczeństwa i asystujących. Po raz pierwszy dostępny jest Active Brake Assist (Aktywny asystent układu hamulcowego), który zmniejsza ryzyko zderzenia z pojazdem z przodu, przeszkodami stacjonarnymi i pieszymi przechodzącymi przed samochodem (w ruchu miejskim) lub może nawet zapobiec ich wystąpieniu całkowicie. Na pokładzie odebranej przez Rafała Sonika Klasy V znalazł się też system utrzymywania odległości DISTRONIC PLUS, a także pakiet usług Mercedes me oraz Nawigacja Plus. Model został wyposażony też m.in. w pakiet Asystenta jazdy, pakiet parkowania z kamerą 360 st., Asystenta utrzymania pasa ruchu i Asystenta wspomagania koncentracji ATTENTION ASSIST. O dostęp do rozrywki oraz informacji w pojeździe dba system wielofunkcyjny MBUX z wyświetlaczem o przekątnej 10,25” (26 cm), radiem cyfrowym i nawigacją. Za doskonałe nagłośnienie odpowiada system Burmester Surround.

Jako sportowiec jestem jednym z ambasadorów Złotych Zasad Bezpieczeństwa Międzynarodowej Federacji FIA. Ten element jest więc dla mnie bardzo istotny, dlatego doceniam wysiłki marki Mercedes-Benz w zakresie poprawy bezpieczeństwa Klasy V. Od kolejnego Rajdu Dakar będziemy korzystać z systemów ostrzegających przed niebezpieczeństwem na trasie. To bardzo budujące, że również systemy Mercedesa wpisują się w trend, w którym wsparcie dla kierowcy w dbałości o bezpieczeństwo swoje, pasażerów oraz innych użytkowników ruchu jest priorytetem – podkreśla dziewięciokrotny zdobywca Pucharu Świata i zwycięzca Rajdu Dakar.

Klasa V Rafała Sonika olśniewa także wyglądem. Nadwozie w kolorze „błękit kawansytu metalik” oraz wnętrze utrzymane są w stylizacji AVANTGARDE z pakietem sportowym AMG, obejmującym m.in. 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich o wysokim połysku oraz dywaniki z emblematem AMG, a także tylny spoiler. Atmosferę komfortu w kabinie podkreśla nastrojowe oświetlenie Ambiente. Jazdę z tyłu dodatkowo uprzyjemnia pakiet stołowy, który obejmuje wiele funkcjonalnych dodatków – na składanym i przesuwanym stoliku można coś zjeść, ale także pracować lub bawić się. Fotele pokrywa tapicerka ze skóry nappa w kolorze tartufo.

Niezwykle istotne jest dla mnie to, żeby samochód był funkcjonalny, bezpieczny i godny zaufania. Klasa V spełnia wszystkie te wymagania, a dodatkowo jest bardzo elegancka, stylowa i wygodna, a to czyni z tego modelu samochód idealny! – dodaje quadowy mistrz, którego przyjaciele często nazywają „SuperSonik”.