10
lutego
2014
|
01:00
Europe/Warsaw

Rekordowe wyniki Mercedes-AMG

Miniony rok okazał się najlepszym w historii Mercedes-AMG. Sportowa marka Mercedes-Benz uzyskała nowy rekord sprzedaży – nabywców znalazło około 32,2 tys. aut.

- Ubiegłoroczny wzrost przekroczył nasze oczekiwania. To kolejny dowód, że nasza strategia "AMG Performance 50" działa - mówi Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Dobre wyniki na głównych rynkach

Na trzech największych rynkach - w USA, Niemczech i Wielkiej Brytanii - firma z Affalterbach odnotowała w 2013 roku rekordowy popyt. Sprzedaż w USA wzrosła o 20 proc., w Niemczech o 10 proc., a w Wielkiej Brytanii - o 40 proc. Wzrosty odnotowano także w Japonii, Brazylii, Kanadzie, Rosji i Chinach. Klientom w Państwie Środka dostarczono w ubiegłym roku o jedną czwartą więcej samochodów niż w 2012, mimo że nowe modele A 45 AMG, CLA 45 AMG oraz S 63 AMG 4MATIC nie były tam jeszcze dostępne.

Do tych wyników przyczyniło się m.in. wprowadzenie odmian z napędem na obie osie 4MATIC, opracowanym przez inżynierów AMG pod kątem najlepszych osiągów. Wzrosła również popularność sportowych SUV-ów oraz nowych aut kompaktowych - A 45 AMG i CLA 45 AMG. Ofensywę produktową kompletuje wprowadzona niedawno limuzyna S 63 AMG, która także cieszy się wysokim zapotrzebowaniem.

Więcej modeli - większy potencjał

Dynamiczny wzrost sprzedaży Mercedes-AMG to zasługa poszerzonej gamy aut debiutujących w kolejnych segmentach, w tym trzech nowych modeli bazowych: kompaktowego hatchbacka A 45 AMG, czterodrzwiowego coupe CLA 45 AMG oraz SUV-a GLA 45 AMG. Adresowane do klientów w wieku od 30 do 45 lat, mają one na celu przyciągnięcie kolejnych grup odbiorców. Wyposażono je w napęd na cztery koła 4MATIC i najmocniejszy na świecie silnik 4-cylindrowy seryjnej produkcji.

W wyższych klasach Mercedes-AMG wprowadził nową odsłonę Klasy S, a także odnowione modele E 63 AMG i CLS 63 AMG, po raz pierwszy dostępne z napędem 4MATIC oraz we wzmocnionych wersjach S. Poszerzona oferta okazała się natychmiastowym przebojem: około 90 proc. nabywców nowego
E 63 AMG wybiera wariant 4MATIC.

Imponujące wyniki zanotował supersportowy SLS AMG - od chwili uruchomienia produkcji wiosną 2010 roku sprzedano ponad 10 tys. egzemplarzy modelu. Jeszcze w tym roku Mercedes-AMG planuje debiut nowego auta sportowego, w pełni zaprojektowanego przez inżynierów AMG.
 
Rozszerzenie sieci dystrybucji

Jednym z głównych elementów strategii wzrostu "AMG Performance 50" są placówki sprzedażowe AMG Performance. Ich lokalizacje zapewniają optymalny zasięg rynkowy, a standard i obsługa koncentrują się na osiągach marki AMG oraz programie indywidualizacji, stanowiącym część oferty designo. Pod koniec ubiegłego roku Mercedes-AMG dysponował 375 punktami AMG Performance Center w 27 krajach świata. Sieć sprzedaży będzie rozbudowywana w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów.

Technologiczne innowacje z Affalterbach

W 2013 roku Mercedes-AMG po raz kolejny ustanowił najwyższe standardy w dziedzinie technologii. Inżynierowie z Affalterbach są angażowani w rozwój kolejnych modeli Mercedes-Benz już na początkowym etapie projektowania. Dla przykładu, wraz z napędem na obie osie 4MATIC wprowadzono opracowane przez nich elementy osi i kompletnie nowe osie przednie. Napęd współpracuje z opracowanym przez AMG zawieszeniem. W ubiegłym roku firma wprowadziła najmocniejszy na świecie samochód sportowy na prąd - SLS AMG Electric Drive. Zastosowano w nim innowacyjne połączenie aluminium i tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CRP) oraz system AMG Torque Dynamics, zapewniający niezrównaną dynamikę. Do ograniczenia masy własnej auta przyczyniła się koncepcja lekkiej konstrukcji, znana jako AMG Lightweight Performance. Tę samą strategię wykorzystano przy budowie nowej limuzyny S 63 AMG, nawet o 100 kg lżejszej od poprzedniczki.
 
Od dwuosobowej firmy do sportowej marki

Firma AMG (Aufrecht Melcher Großaspach), założona w 1967 roku przez Hansa Wernera Aufrechta oraz Erharda Melchera, od samego początku odnosiła liczne sukcesy sportowe. W ciągu 47 lat działalności awansowała do technologicznej czołówki, a dzisiaj w swojej siedzibie w Affalterbach zatrudnia ponad 1200 osób i w całości należy do koncernu Daimler AG.

Marka AMG to obietnica "drogowego spełnienia", symbol najnowocześniejszych rozwiązań oraz esencji przyjemności z jazdy. Poza opracowywaniem aut o wysokich osiągach AMG prowadzi działalność w trzech innych obszarach. Oddział Sport Packages & Models zajmuje się tworzeniem usportowionych wersji, sygnowanych hasłem "engineered by AMG". Modele A 250 Sport oraz CLA 250 Sport, projektowane pod okiem specjalistów AMG, znalazły w ubiegłym roku ponad 12 tys. nabywców. Kolejny oddział, AMG Performance Studio, odpowiada za projekty specjalne, budowane na życzenie klientów w limitowanych seriach lub pojedynczych egzemplarzach. Czwarty dział, Driving Academy & Motorsports, organizuje kursy jazdy pod okiem doświadczonych instruktorów. W ubiegłym roku z Akademii Jazdy AMG skorzystało ponad 11 tys. uczestników, a ofertę poszerzono o szkolenia w Polsce oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Marka pozostaje oczywiście wierna swoim korzeniom i odnosi kolejne zwycięstwa na międzynarodowych torach wraz z SLS AMG GT3.